Joku ristiriita näissä jutuissa täällä ;)

Vierailija

Täällä mietitään, että miten kukakin lahjoittaa lapselle säästetyt lapsilisät ja elatusmaksut, paheksutaan sitä, jos jollain ei jää kaikki säästöön, vittuillaan kun jollain on säästössä "vaan" 8000e lomamatkaa varten, auotaan päätä kun ei ole salkkuja ja sijoituksia 😉
Silti todellisuudessa suurin osa täälläkin kirjoittelevista odottaa kieli pitkällä lapsilisäpäivää ja käy ostamassa marketista halvinta makkaraa ja makaronia.

Kommentit (11)

Vierailija

Eikös se lapsilisä ole tarkoitettu käytettäväksi lapsen varttumisen aikana? Asioihin joista on lapselle hyötyä?

Vierailija

Vink vink vink vaan. Jättäisit nuo ärsyttävät silmäniskuhymiöt vähemmälle tai kokonaan pois viesteistäsi.

Pahamieli

Olen tällä palstalla ns. tulokas ja kiinnittänyt huomiota ihmisten ilkeyteen. Miksi toisten ihmisten valintoja pitää ilkkua ja naureskella? Etenkin jos ei ole mahdollisuutta valita? Olen itse akateemisesti koulutettu, eikä mieleeni silti tulisi arvostella jos lapsilisät menevät elämiseen - siihenhän ne on tarkoitettu! Tai jos rahat menevät säästöön, hienoa heille! Mutta se arvosteleminen ja ilkkuminen - en ymmärrä, enkä hyväksy! Vai trollataanko täällä?

Vierailija

Elätkö jossain köyhyyskuplassa jos olet sitä mieltä, että tuollainen penninvenytys on jonkinlainen normi? Kyllä normaalisti toimeentulevilla ihmisillä on varaa pistää lapsilisät säästöön.

Vierailija

Ap on varmasti oikeassa siinä, että enemmistö tai ainakin iso osa tänne kirjoittelevista on pienituloisia, joilla esimerkiksi lapsilisät menevät suoraan kulutukseen.

Toisaalta Suomessa on huomattava määrä myös hyvätuloisia ja erittäinkin vauraita ihmisiä, jotka sijoittavat lapsilisät osakkeisiin tai muuten korkoa kasvamaan. Osa tästäkin väestä kirjoittaa nettipalstoille.

Kyse ei siis ole ristiriidasta vaan siitä, että kirjoittajia on laidasta laitaan "sossun eläteistä" kaikkein hyväosaisimpiin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Elätkö jossain köyhyyskuplassa jos olet sitä mieltä, että tuollainen penninvenytys on jonkinlainen normi? Kyllä normaalisti toimeentulevilla ihmisillä on varaa pistää lapsilisät säästöön.

Jos ne säästöön on varaa laittaa niin silloinhan koko lapsilisän idea kaatuu, elikä ne voisi yhtä hyvin poistaa sosiaaliturvajärjestelmästä - tai ainakin kohdistaa ainoastaan todella vähätuloisille.

Vierailija

Täällä on paljon varattomia. Ihmetellään, jos nuorella on varaa ostaa auto ja mennä autokouluun. Nuori voi laittaa omat työnteolla hankitut rahat säästöön, tuotakin ihmetellään. Meillä oltiin kotona sitä mieltä, että vuokralla asuvat köyhät ja työssäkävijä ostaa oman asunnon, vaikka lainalla. Ennen oli häpeä, ellei ollut omaa asunto-osaketta tai omakotitaloa. En ole köyhästä perheestä, suurin osa vaikuttaa olevan.

Vierailija

Meillä ei lapsilisää ole mitenkään korvamerkitty. Molemmat laitamme satasia kuussa rahastoihin, joten voisi kuvitella että sinne se yksi 95€ myös uppoaa. Ainoa lapsi perii meidät joskus kuitenkin, joten siinä hänelle lapsilisiä.

Vierailija

Kun rahasta puhutaan niin näillä "kaiket päivät aikaa" kirjoitella tyypeillä on hirveet tulot, mutta silti notkutaan täällä päivät pitkät. Sitten kun tulee ketju köyhyydestä niin meidät oikeasti varakkaammat omistusasujat alapeukutetaan joukolla.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Jos ne säästöön on varaa laittaa niin silloinhan koko lapsilisän idea kaatuu, elikä ne voisi yhtä hyvin poistaa sosiaaliturvajärjestelmästä - tai ainakin kohdistaa ainoastaan todella vähätuloisille.

Mä olen tästä samaa mieltä. Näin voitaisiin jopa nostaa todellisten tosi köyhien tukia, kun ei turhaan maksettaisi niitä rikkaille.

Uusimmat

Suosituimmat