Miten paljon teidän miehet tekee kotona?

Vierailija

Tämä on varmasti lähes jokaisessa parisuhteessa ainainen riidanaihe, kuten myös meillä. Olen neljän lapsen kotiäiti ja nuorimmainen on ihan pieni vauva. Mies tekee töissä pitkää päivää enkä ole vaatinut häneltä kotitöiden tekemistä. Joskus pyydettäessä auttaa joissain yksittäisissä hommissa, tarttuu imuriin tai tyhjentää tiskikoneen. Hän myös nukuttaa paljon toiseksi nuorimmaista mikä on iso apu!

Kun mies tulee töistä, olen tehnyt ruuan valmiiksi. Jos sitä ei jostain syystä ole valmiina, saan kuulla siitä kommenttia. Sitten mies monesti lässähtää sohvalle puhelimen kanssa ja valittelee väsymystä.

Olen ollut yllättynyt siitä miten vähän hän osallistuu vauvan hoitoon. Isommat lapset ovat mun edellisestä liitosta, nämä kaksi viimeistä on yhteistä. Mies tosi vastahankaisesti vaihtaa vaippaa ja huutelee mua koko ajan sieltä apuun. Eilen tuli riitaa siitä, kun hän ei muka uskaltanut vaihtaa märkää bodya vauvalle. Toiseksi nuorimman kanssa hän oli tosi arka ja alkoi osallistua lapsen hoitoon vasta vauvan kasvettua. Nyt jotenkin ajattelin, että hänelle toinen lapsi olisi jo helpommin hallittavissa. Mutta ei, apuja ei tule muuta kuin kamalan kinan päätteeksi. Mies työntää itkevän vauvan heti mulle eikä muka pärjää, koska hänellä ei ole tissejä. Eilen hän suutuspäissään tokaisi, että vauvanhoito on mun hommaa, ei hänen.

Miten paljon teidän muiden kotiäitien puolisot auttelee kotona lastenhoidossa ja kotitöissä? Itse toivoisin vain, että mies pitäisi vaikka hetken vauvaa, että saisin kotitöitä tehtyä. Vauva kun ei viihdy muualla kuin sylissä ja päivisin en saa oikein mitään tehtyä :(

Kommentit (2)

Vierailija

Mies touhuaa lasten kanssa tosi paljon. Pojan kanssa rakentelee ja pelailee vaikka tuntikaupalla... ilmeisesti samat mielenkiinnon kohteet :D

Uusimmat

Suosituimmat