Viisikymppinen nainen ja nelikymppinen mies.

Vierailija

Onkohan suhteella mahdollisuuksia? Onko kellään kokemuksia? Plussat ja miinukset.

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

Kuulostaa ihan ihanteelliselta ikäerolta. Yleensä viiskymppiset miehet on ihan pappoja ja naiset taas usein simpsakoita, itsestään huolehtivia ja aktiivisia. Ulkoisesti ja henkisesti varmaan ihan samalla tasolla. En itsekään viiskymppisenä varmaan samanikäisiä ukkoja katsele.

Vierailija

Tuttavapariskunta on suurinpiirtein tuon ikäisiä. Tosin heillä ikäero vain 8 v. Onnellisilta vaikuttavat, ovat olleet yhdessä kymmenisen vuotta, eli siitä saakka kun nainen oli nelikymppinen ja mies kolmikymppinen. Mies on vähän "poika", eli semmoinen nulikkamainen, mutta ihan hyvällä tavalla. Ei ainakaan ulkopuolisille näkyviä ongelmia.

Vierailija

Tuskin mitään ongelmia ainakaan ikäeron takia tulee, jos kummallakin on jo lapset hankittu tai kumpikaan ei enää halua lapsia.

Vierailija

Eikös nämä kaikin puolin ikäistään nuoremman oloiset nelikymppiset miehet ole kiinnostuneita vain ja ainoastaan kaksvitosista (ja nuoremmistakin)? Näin on palstalla aiemmin vahvistettu :D

Vierailija

Tätini on ollut yli aika tarkalleen 35 vuotta suhteessa, jossa mies on kymmenen vuotta nuorempi. Miehensä täytti nyt 60 vuotta. Heillä ikäero on ulkoisesti näyttänyt muuttuneen toisin päin. Jos heidän ikiään ei tietäisi, voisi luulla ikäeron olevan tosin päin.

Vierailija

Mulla ja miehellä on 2 kertaa enemmän ikäeroa kuin ap:lla. Ollaan oltu yhdessä 8 vuotta.

Miinuksena, että miehellä ei ole ollut suhteita, joista olisi lapsi(a). Minua häiritsee, miestä ei (vielä?). Vaikka ei itsellänikään ole.

Miinuksena myös tunne, ette olen jo eri sukupolveakin kuin mies. Mun nuoruudessa se ei ollut....hmm..kovinkaan tavallista. Mutta ei ollut julkiset homoseksuaalisetkaan suhteet tai suhteet "eriväristen" kesken.

Plussaa: ystävyys ja rakkaus ei katso tässä iässä kuitenkaan ikää, vaikka oma normatiivisuus puskee välillä pintaan. Mies on kai ikänsä puolesta avoimempi tällaisellekin erilaisuudelle parisuhteessa?

Tältä pohjalta tuntuu, että 10 vuoden ikäero ei ole mikään ero iässä kuten joku jo totesikin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mulla ja miehellä on 2 kertaa enemmän ikäeroa kuin ap:lla. Ollaan oltu yhdessä 8 vuotta.

Miinuksena, että miehellä ei ole ollut suhteita, joista olisi lapsi(a). Minua häiritsee, miestä ei (vielä?). Vaikka ei itsellänikään ole.

Miinuksena myös tunne, ette olen jo eri sukupolveakin kuin mies. Mun nuoruudessa se ei ollut....hmm..kovinkaan tavallista. Mutta ei ollut julkiset homoseksuaalisetkaan suhteet tai suhteet "eriväristen" kesken.

Plussaa: ystävyys ja rakkaus ei katso tässä iässä kuitenkaan ikää, vaikka oma normatiivisuus puskee välillä pintaan. Mies on kai ikänsä puolesta avoimempi tällaisellekin erilaisuudelle parisuhteessa?

Tältä pohjalta tuntuu, että 10 vuoden ikäero ei ole mikään ero iässä kuten joku jo totesikin.

Olen nelikymppinen ja minulle kyllä nuo eriväristen suhteet yms jutut liittyy +70 kymppisten touhuihin. Minkä ikäisiä olette.

Vierailija

Nro 12

No, olen 54 v., mutta kyllä minun nuoruudessani oli harvinaista eri etnistä taustaa olevien suhteet. Maailma alkoi kyllä silloin avartua: interrailit ja au pair -jutut jne. : )

Ja ehkä se suhtautuminen tuli juurikin minua sukupolvea vanhemmilta, 60-luvulla syntyneet olivat avoimempia. Tosin, olihan hippisukupolvi joskus v. 1968 parikymppisiä -syntyneet joskus 45-47?- ja avoimia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tuskin mitään ongelmia ainakaan ikäeron takia tulee, jos kummallakin on jo lapset hankittu tai kumpikaan ei enää halua lapsia.

Tai siis jos miehellä on jo lapset hankittu tai hän ei enää halua lapsia. Naiselle tuo on jo myöhäistä, joten hänen haluillaan ei ole enää merkitystä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat