Kokeilin jättää kämpän siivoamatta kahden viikon ajan(mies ei osallistu kotitöihin)

Vierailija

Minulla on sellainen mies, joka väittää parisuhteemme olevan kaikin tavoin tasavertainen. Itse asiassa hän väittää tekevänsä ENEMMÄN kotitöitä kuin minä, ihan tosissaan. Näin asia ei kuitenkaan ole, ja kokeeksi päätin jättää tiskit ja pyykit ja ihan kaikki siivoamatta niin kauan että mies huomaisi jotain olevan pielessä. Kaksi viikkoa meni suurinpiirtein että mies kiinnitti asiaan huomiota.

En vienyt edes miehen jättämiä roskia pitkin kämppää roskikseen, normaalisti olen jossain vaiheessa vienyt roskat pois, viimeistään kun olen muutenkin siivonnut. Jätin kaiken miehen paapomisen kokonaan tekemättä ja lopulta kämppä oli ku mikäki kaatopaikka, tyyliin kaikki miehen vaatteet oli likasina ympäri kämppää, samoin astiat. Pilaantunutta ruokaa ja ruoantähteitä jääkaapissa ja kaikilla keittiön tasoilla ja ympäri kämppää.

Kun mies jossain vaiheessa huomasi tämän, selitin että halusin kokeilla miten paljon oma-aloitteisesti mies siivoaa, jos minä en siivoa ollenkaan. Haukkui mut aivan pystyyn, et miten MINÄ en oo viittiny siivota, että TAAS näkee kuinka HÄN tässä kämpässä kaikki hoitaa. :D

Pyysin miettimään, kuka kaiken siivon oli saanut aikaan. Minä olin jättänyt omat likaiset astiani tiskipöydälle ja laittanut omat roskani roskiin. Omat vaatteeni pyykkikoriin. En ollut vain pessyt, järjestellyt tai siivonnut mitään miehen jäljiltä. Tästä joku fiksumpi olisi voinut ymmärtää, että hetkinen, sinä rakas naiseni se taidat kyllä tehdä paljon mun eteen. Mutta ei, ainoa paholainen tässä kokeilussa olinkin minä :D kylmä, siivoustaidoton "sairas" ämmä, ja TAAS nähtiiin kuinka MINÄ en tee kämpässä mitään.

Pointti tässä oli se, että mies ei itse näe tekevänsä mitään väärin, on kuulema paljon parempi mies mulle kuin kaverit tahoillaan ja tämä on hänen vahvin argumenttinsa joka asiaan. Mulla ei kuulema ole oikeaa syytä eroon(niitä on kyllä, siis paljon "parempiakin" syitä, tämä siivousjuttu oli vain esimerkki!), ja _minä_ pakoilen vastuuta, olen lapsellinen. Osasin niiin samaistua tämän väsyneen äidin kirjoitukseen vaikka lapsia ei meillä ole.

Sivut

Kommentit (110)

Vierailija

Ja kyllä, ollaan keskusteltu vakavasti erosta useast, mies ei vain ota eropuheita vakavasti. Tälläkin hetkellä pidän eroa todella todennäköisenä. Mies kuittaa kaikki eropuheet sillä, että olen lapsellinen ja pakoilen "vastuuta" kun edes haluan puhua erosta ym yhtä päteviä argumetteja.

Tuntuu, että seurustelen teinin kanssa. Ja tässä viestissä olevat asiat olen kertonut hänelle ainakin sata kertaa. Meillä ei kuulema ole mitään syytä erota, ja vaadin "mahdottomia" jne. Meidän arvotkin valitettavasti ovat erilaiset, miehen mukaan meillä on samanlaiset arvot :D

Tosi ikävä sanoa, mutta ymmärrän nyt niin hyvin ihmisiä, jotka vain jättävät "mitään sanomatta" miehensä/naisensa. Jos seurustelukumppani kieltää kaikki ongelmat, ei liene muuta vaihtoehtoa kuin pakata joku päivä laukkunsa ja lähteä.

Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ja erota et voi koska...?

Mies väittää, et erosta ei voi edes puhua. Hän ei anna lupaa edes keskustella asiasta. Asun hänen luonaan kaukana edellisestä kotikaupungistani, ja lähteminen vaatisi multa todella paljon järjestelyitä.

Mutta nyt viimeistään ero tuntuu ainoalta vaihtoehdolta. Tuon väsyneen mamman keskustelu avasi silmiäni vielä enemmän. Jos olen jo nyt tässä tilanteessa, mitä se on sitten kun meillä olisi lapsia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tänään tuntuu olevan "mies ei tee kotitöitä"-päivä  :D

Kiva, että en ole ainoa "seko ämmä" :P

Ap ja viesti 5 myös aloittajalta.

Vierailija

Hyi että toi miehesi reagointi. Toivottavasti osaa edes pyytää anteeksi. Jotenkin sanavalinnat kuulostaa siltä et muutenkin tykkäis hakata/kiusata sua.

Vierailija

Oletko oikeasti noin avuton? Sinä et tarvitse eroamiseen MINKÄÄNLAISTA lupaa mieheltä, et MITÄÄN suostumusta. Muutat tavarasi muualle, hoidat käytännön asiat ja lähdet. Siihen ei tarvita mitään keskusteluja tai "lupaa" keskusteluihin (oletko ihan oikeasti aikuinen ja tosissasi?). Ryhdistäydy.

Vierailija

Meillä ihan samanlainen mies! Se voi sotkea miten paljon tahansa, mutta jos minä en siivoa jälkiään, saan kuulla tuon saman eli minä olen syypää sotkuihin, koska mieshän se joutuu koko ajan siivoamaan, kun minä en tee mitään. Sitten oikein näkyvästi ja ryminällä tiskataan, imuroidaan keskeltä lattiaa ja huudetaan minulle, että olen laiska paska. Pesukone laulaa viisi tuntia yhtäsoittoa, tavaroita tungetaan ihan väärille paikoille ja lopulta nurkat on täynnä ihmeellisiä likasukka-appelsiininkuori-mainoslehti-pizzalaatikkokasoja, joita nyt ei vaan voi lajitella oikeisiin paikkoihin, vaan joita pitää sellaisenaan säilytellä. Hirveä huuto tulee siitä, kun minun kenkäni ovat väärässä paikassa (eteisen kenkäkaapissa) eikä hän saa sinne omiaan (siellä on yhdet minun kenkäni ja 11 paria miehen kenkiä).

Ihan oikeasti en ymmärrä, miksi jatkan tuon kanssa.

Vierailija

Ei eroon tarvitse mitään "hyviä argumentteja" tai "pätevää syytä". Erota pitää jos parisuhde tuntuu huonolta. Yksi mittari on se, että jos suhteesta ei koe hyötyvänsä yhtä paljon kun siihen investoi, on se turha. Tämä hyöty ei tarkoita vain sitä että saa toisen tekemiä palveluksia vaan myös hyvää mieltä ja fiilistä.

Vierailija

Kysymys on siitä että teillä on tyystin erilaiset standardit siivouksen ja siisteyden suhteen. Tuo ei ole mikään järkevä syy erota, jos todella toisianne rakastatte! Koittakaa sopeutua toistenne tavoille. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että sinun on syytä opetella sietämään epäjärjestystä ympärilläsi tai sitten siivota hullun lailla.

Vierailija

Mun eksä ei koskaan halunnut puhua eron mahdollisuudesta tai siitä, miten suhdetta ja olosuhteitamme voisi parantaa. Ei siinä ollut muuta mahdollisuutta kuin sitten todeta yksi päivä, että tää homma on tullut tiensä päähän ja muutan pois (ja oletettavasti hänkin, koska ei yksin pysty pitämään asuntoa). Sitten olisi kyllä keskustelu kelvannut hänelle, mutta ei enää mulle. Olin keskustelut keskustellut päässäni ja prosessoinut eron valmiiksi, ne mahdollisuudet oli annettu jo puolta vuotta aiemmin. Minkä jälkeen mies toki oli ollut erittäin tyytyväinen, kun oli tietysti kuvitellut kaiken olevan yhtäkkiä hyvin, kun en enää jaksanut yrittää keskustella. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kysymys on siitä että teillä on tyystin erilaiset standardit siivouksen ja siisteyden suhteen. Tuo ei ole mikään järkevä syy erota, jos todella toisianne rakastatte! Koittakaa sopeutua toistenne tavoille. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että sinun on syytä opetella sietämään epäjärjestystä ympärilläsi tai sitten siivota hullun lailla.

Entäpä tuo miehen asennevamma. Tuleeko se esille vain siivouksessa vai muissakin elämänalueissa?

Vierailija

[q=Vierailija]Oletko oikeasti noin avuton? Sinä et tarvitse eroamiseen MINKÄÄNLAISTA lupaa mieheltä, et MITÄÄN suostumusta. Muutat tavarasi muualle, hoidat käytännön asiat ja lähdet. Siihen ei tarvita mitään keskusteluja tai "lupaa" keskusteluihin (oletko ihan oikeasti aikuinen ja tosissasi?). Ryhdistäydy.[/quote]

Minut on jätetty kerran todella ilkeästi, ja siitä kai on jonkinlaiset traumat. Siksi lähteminen tuntuu julmalta, vaikka ei tässä muutakaan ole tehtävissä. Jotenkin marttyyristi sitä ajattelee, että toiselle haluaa antaa mahiksia edes selittää tai jotain. Kiitos oikeasti sinulle tuosta viestistäsi, tällaiset avaa myöskin silmiä! :(

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ja kyllä, ollaan keskusteltu vakavasti erosta useast, mies ei vain ota eropuheita vakavasti. Tälläkin hetkellä pidän eroa todella todennäköisenä. Mies kuittaa kaikki eropuheet sillä, että olen lapsellinen ja pakoilen "vastuuta" kun edes haluan puhua erosta ym yhtä päteviä argumetteja.

Tuntuu, että seurustelen teinin kanssa. Ja tässä viestissä olevat asiat olen kertonut hänelle ainakin sata kertaa. Meillä ei kuulema ole mitään syytä erota, ja vaadin "mahdottomia" jne. Meidän arvotkin valitettavasti ovat erilaiset, miehen mukaan meillä on samanlaiset arvot :D

Tosi ikävä sanoa, mutta ymmärrän nyt niin hyvin ihmisiä, jotka vain jättävät "mitään sanomatta" miehensä/naisensa. Jos seurustelukumppani kieltää kaikki ongelmat, ei liene muuta vaihtoehtoa kuin pakata joku päivä laukkunsa ja lähteä.

Ap

Ei tarvi dottaa, että mies ottaa eropuheet tosissaan: Senkus lähdet!!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat