On se hyvä ettei enää pakoteta syömään päiväkodeissa tai koulussa

Vierailija

itse sain piiskaa kotona jos en syönyt ja koulussa pakotettiin syömään

Kommentit (5)

Vierailija

Mä kielsin pakottamisen kaikkien lasteni kohdalla. Aina sama litania "kun se ei syö mitään ". Ja pakottamallako se innostuu? Jotain valitusta tuli, että kun muidenkin täytyy syödä. No pakkoko siitä on mitään numeroa tehdä? Sitä mieltä, että maistaa tarvitsee, olen itsekkin.

Vierailija

Niinpä. Minä en edelleenkään pysty syömään kiisseleitä, vanukkaita, riisimuroja, kiusauksia, hernaria, juuri mitään lettuja tai mitään missä on perunaa viipaleina.

En edes ollut nirso lapsi, en vain synnynnäisen palleatyrän vuoksi olisi voinut syödä kovin suuria määriä kerralla.

Vierailija

En ole milloinkaan käsittänyt sitä, miksi toinen ihminen pitää pakottaa syömään. Siis en vain käsitä miten se kenenkään napaa kaivaa, että ihminen, iso tai pieni, syö kulutuksensa ja tarpeidensa mukaan. 

Minä itse ajattelen näin, että syömiseen painostaminen, sillä uhkailu, kiristäminen tms. on pohjimmiltaan vallasta ja väkivallasta nauttivien aikuisten tapa kiusata lasta. Kuvitella, monen monta tilaisuutta päivittäin lytätä lasta ja pahoittaa lapsen mieli. Senhän täytyy olla aivan orgastista sille aikuiselle.

Yksikään huonosti syövä terve lapsi ei ole milloinkaan kuollut nälkään. Ei ikinä. Sille ei ole mitään perusteita, että lapsi pakotetaan syömään. 

Vierailija

Tulkaapa sitten itse opettamaan näitä lapsia, joilla verensokerit on alhaalla, eivätkä jaksa keskittyä ja opiskella mitään. Koulupäivä voi olla pitkä ja raskas, kun ei ole syönyt.

Uusimmat

Suosituimmat