kiinnittymisvuoto ja ovulaation ajankohta

piinailija

Hedelmöittynyt alkio kiinnittynee kohdunseinämään noin viikko ovulaation jälkeen.

Alkion kiinnittymisestä johtuen taas voinee tulla niukkaa vuotoa, jonka olen useista lähteistä lukenut ilmaantuvan suunnilleen sinä ajankohtana, jolloin kuukautisten pitäisi tulla.

MITEN kiinnittymisvuotoa voi olla silloin - kaksi viikkoa ovulaatiosta - jos kiinnittyminen kuitenkin tapahtuu jo viikkoa aiemmin, viikko ovulaatiosta?! En vaan tajua.

Kommentit (1)

Mia Terveydenhoitaja
Seuraa 
Liittynyt8.6.2015

Hei,

itse kyllä sanoisin, että kiinnittymisvuoto tapahtuu silloin, kun hedelmöittynyt munasolu kiinnittyy kohdun seinämään eli noin viikko hedelmöityksestä. Vuotoa ei tapahdu enää tämän jälkeen ellei vuoto kestä useampia päiviä.

Jos kuukautiset ovat epäsäännölliset, voi ovulaatiokin tapahtua myöhään. Joillakin naisilla kuukautiskierto on kovin lyhyt, 21-23 päivää, jolloin ovulaatio saattaa tapahtua vain 9-10 päivää ennen kuukautisten alkamisajankohtaa. En osaa sanoa muuta syytä, miksi kiinnittymisvuoto ajoittuisi kuukautisten alkamisaikaan.

Tätä pitäisi kysyä joltakin viisaammalta, kuten gynekologilta. Itse en osaa tämän paremmin pohdintojasi varmistaa.

t. Mia, terveydenhoitaja

Uusimmat

Suosituimmat