Lukijat kertovat vaaratilanteista tien päällä: "Pelastin lapsen hengen ja itseni traumalta"

Vierailija

Virpi

"Itse olen pelastanut erään pyöräilijän tukkimalla kummankin kaistan. Pyöräilijä oli kaatunut liukkaalla keskelle suojatietä eikä päässyt heti ylös, joten tukin kummankin kaistan isolla autolla ja pyöräilijä pääsi tien yli. Kävin tarkistamassa myös pyöräilijän tilan, että pääseekö jatkamaan matkaa."

IL UUTINEN.

Kommentit (5)

Vierailija

Mies Lempäälästä

"Tapahtui Hyvinkäällä Hakalan K-kaupan kohdalla joulukuussa 2015: Pysähdyin suojatien eteen antamaan rollaattorilla liikkuvalle vanhukselle mahdollisuuden ylittää tie. Rouva lähti hitaasti ylittämään. Taustapeilissä vilahti valo ja tajusin, että takaa lähestyy viereistä kaistaa kovaa vauhtia auto. Jostain selkäytimestä nousi seuraava refleksi: liu'utin oman autoni vanhuksen rollaattorin eteen ja näin blokkasin häneltä pääsyn editseni. Rouva pysähtyi hämmästyneenä. Samalla hetkellä viereistä kaistaa viuhahti auto pysähtymättä ohitsemme. Minun ja rouvan piti kummankin toipua hetki pelästyksestämme ennen kuin pystyimme jatkamaan matkaamme."

Vierailija

Taivaan Isä varjeli pikkutyttöä tämän jalon ammattikuljettajan kautta.
Kiitos ylistys ja kunnia Jumalalle ja kiitos myös ammattikuljettajalle, joka toimi upeasti tilanteessa..

Vierailija

Kun alla on audi tai "bemari" niin näinhän se menee. Paskat muista. On tämä nähty,että jostain kumman syystä kyseisten automerkkien "edustajat" luulevat olevansa muiden yläpuolella liikenteessä. Ei mulla muuta.

Tähtitoimittaja IL

"32 §

Kuljettajan suojatiesäännöt

Suojatietä lähestyvän ajoneuvon kuljettajan on ajettava sellaisella nopeudella, että hän voi tarvittaessa pysäyttää ennen suojatietä. Kuljettajan on annettava esteetön kulku jalankulkijalle, joka on suojatiellä tai astumassa sille.

Jos ohitettava ajoneuvo tai raitiovaunu on pysähtynyt suojatien eteen tai peittää näkyvyyden suojatielle, sitä ei saa ohittaa pysähtymättä, ellei ohittajan ja ohitettavan väliin jää suojakoroketta tai vapaata ajokaistaa."

Vierailija

Tuula Lehtola
Oho...aika raakaa yleistystä automerkin perusteella. Mut täähän oli odotettavissa kun mainittiin sana Audi! Tv: Audilla nätisti ajava keskipalkkainen sairaanhoitaja

Uusimmat

Suosituimmat