Miten käsitellä ero vai pitäisikö vain jatkaa elämää?

Vierailija

Minut jätettiin viikko sitten. Olin aavistanut eron tulevan, mutta olisin halunnut jatkaa suhdetta. Rakastan miestä, mutta miehellä on sitoutumisongelmia, joita ei osaa ratkaista.
Oloni on kamala. Kliseisesti tuntuu, etten voi rakastaa enää ketään toista. Mistä edes löytäisin uuden miehen (uuteen suhteeseen ei ole mikään kiire, mutta sitten joskus...)?
En tiedä, mitä nyt pitäisi tehdä. Pitääkö tätä eroa ja pahaa oloa käsitellä jotenkin erikseen vai täytyisikö vain kääntää katse eteenpäin ja jatkaa elämää ja katsoa, mitä tulevaisuus tuo tullessaan?
Tunnen oloni todella avuttomaksi ja arvottomaksi. Kaipaan neuvoja! En halua hukata elämää murehtimalla menetettyä rakkautta, mutta kostautuuko se tulevaisuudessa, jos nyt vain tukahdutan tunteeni? Olen jo kolmikymppinen, mutta tämä oli ensimmäinen varsinainen parisuhteeni ja siten myös eroni.

Kommentit (10)

Vierailija

Kyllä sitä kannattaa surra, ja antaa kaikille tunteille ja ajatuksille tilaa nyt, eli käsitelläkin varmaan vähän asiaa. Mutta älä jää pyöriskelemään niihin tunteisiin ja epätoivoon, vaan pyri kuitenkin ajatuksissasi eteenpäinkin pikkuhiljaa. Löydät kyllä uuden kumppanin varmasti. Voimia ja tsemppiä elämääsi, kyllä vielä helpottaa!

Vierailija

On hyvä antaa surulle aikaa ja miettiä, mitä elämältä haluaa, mutta ei kannata märehtiä loputtomiin. Kannattaa myös miettiä, mitä hyvää elämässä on :)

Vierailija

Kiitos neuvoista! Miten tunteita kannattaa käsitellä? Nyt jos yhtään ajattelen asiaa, alan heti itkeä eikä itku lopu... En voi esim. töissä alkaa itkeä keskellä päivää, vaikka sitä viime viikolla tapahtui. En voi juosta jatkuvasti vessassa itkemässä.
Ap

Vierailija

No mä otin laastarisuhteen, vaikka luulin rakastuneeni. Meni pari kk ja huomasin, että se olikin ihastus ja aloin vertailemaan kaikkeen exässä ja kaipaamaan exää. No kuitenkin erosta jo kaksi vuotta ja vasta nyt tuntuu, että olen päässyt eroon oikeasti. Oltiin tosin yhdessä yli 20v ja lapset yhteisiä. Ei olla oltu eron jälkeen puheväleissä, mutta mies onkin sairas päästään, joten hyvä niin.

Vierailija

Itsensä kuunteleminen toimii. Joka päivä voi kirjata ylös muutamalla sanalla tai lauseella, miltä tuntuu. Voi myös listata hyvät ja huonot asiat elämässä ja pohtia, miten huonoista asioista pääsee eroon. Kannattaa keskittyä muutenkin niihin hyviin puoliin. Liiku, näe ystäviä. Syö hyvin ja monipuolisesti, älä sorru suklaaseen liian usein. Kyllä se siitä.

Vierailija

Älä ainakaan käsittele eroa ja koita täyttää tyhjää tilaa vetämällä perskännejä perinteisen suomalaiseen tyyliin. Itse erosin pari kuukautta sitten ja olen harjoittanut tuota pään nollaamista liikaakin. Nyt saa riittää, kun en edes muista miten olen päässyt kotiin. Säälittävää. Enää ei itketä, sen aika on jo kuitenkin parantanut. Keksi jotain kivaa, jota odottaa tulevalta, jokin matka esimerkiksi. Mä aloin suunnitella jo kesälle menoja.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat