Bangladeshissa valmistettu takki, hinta 280 €

Vierailija

Ostaisitko? Takki vaikuttaa laadukkaalta mutta valmistusmaa hirvittää. Kuvittelin takkia tilatessani että tuolla hinnalla voisin saada vaatteen jota ei ole tehty hikipajoissa.

Onko mahdollista että Bangladeshissa olisi myös tehtaita joissa maksetaan työntekijöille hyvin?

Sivut

Kommentit (32)

Vierailija

Vähän epäilen, että ompelija on saanut hikisen sentin, vaikka tekee 12 tunnin työpäivää, seitsemänä päivänä viikossa ja rahat menee ahneiden pomojen taskuun. Tuolla rahalla voit jo etsiä eettisempiä vaihtoehtoja.

Vierailija

Uskoisin, että tuolla hintaa saisit kunnon takin myös suomalaiselta ompelijalta. Suomalaiset ovat valmiita maksamaan ulkomailla tehdyistä vaatteista hirmu summia, eivätkä ajattele että läheltäkin voisi saada vastaavan.

Vierailija

Takin valmistusarvo todennäköisesti 12€
Sen verran maksaisin. Herroja on voideltu jo tarpeeksi, ahneus on rajaton kuten näkyy.

Vierailija

No kerro nyt vähän enemmän. Onko kyseessä kashmirvillainen takki, tai untuvatakki - maksavatko materiaalit paljon? Jos kyseessä on joku peruspolyesterisekoitetakki (vielä ilman huppua ja vyötäröpituisena) lienee aika selvää kenen taskuun ne rahat ovat jääneet. Toisaalta vaikkapa polvipituinen untsikka tarvitsee jo materiaalien osalta hieman enemmän panostusta...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
AP miksi tuet lapsityövoiman käyttöä? Alahan selittää ja sassiin sittenkin!111

Eivät he välttämättä ole lapsia. Minua kiinnostaa ihmisoikeudet, niin lasten kuin aikuistenkin.
Enkä minä halua tukea hikipajojen toimintaa, siksi tämän aloituksen teinkin, että vahvistuisin päätöksestäni palauttaa tuo takki. Olen jo pakannut sen ja lähden viemään samantien.

Harmittaa, että takki oli kuin olikin riistotuote. En todellakaan hyväksy sitä että niin paljon kuin ne ompelijat näkevät vaivaa ja vaarantavat terveytensäkin saavat työstään palkaksi kourallisen riisiä. Samaan aikaan täällä Suomessa maksetaan yli kympin tuntipalkkaa siitä, että joku seisoo tehdaskoneen vieressä haukotellen ja näprää älypuhelintaan.

Tää maailma on niin sairas.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No kerro nyt vähän enemmän. Onko kyseessä kashmirvillainen takki, tai untuvatakki - maksavatko materiaalit paljon? Jos kyseessä on joku peruspolyesterisekoitetakki (vielä ilman huppua ja vyötäröpituisena) lienee aika selvää kenen taskuun ne rahat ovat jääneet. Toisaalta vaikkapa polvipituinen untsikka tarvitsee jo materiaalien osalta hieman enemmän panostusta...

Takki on vähän polven yläpuolelle eli pituutta kyllä löytyy. Karvareunuksinen huppu ja untuvatäyte. Takki tuntuu hyvällä tavalla painavalta. Laadukkaalta kyllä.
Kerää kyllä karvaa ja pölyä pinnalle. Se ei tosin minua niin haittaisi.
ap

Vierailija

Ei ole tehtaita, joissa maksetaan työntekijöille hyvin. 

Pikkutytöt ja -pojat ompelee. 

Katetta tuolla hinnalla n. 80%. Ja tuosta 20%:stakin valta osa materiaali- ja kuljetuskustannuksia. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP miksi tuet lapsityövoiman käyttöä? Alahan selittää ja sassiin sittenkin!111

Eivät he välttämättä ole lapsia. Minua kiinnostaa ihmisoikeudet, niin lasten kuin aikuistenkin.
Enkä minä halua tukea hikipajojen toimintaa, siksi tämän aloituksen teinkin, että vahvistuisin päätöksestäni palauttaa tuo takki. Olen jo pakannut sen ja lähden viemään samantien.

Harmittaa, että takki oli kuin olikin riistotuote. En todellakaan hyväksy sitä että niin paljon kuin ne ompelijat näkevät vaivaa ja vaarantavat terveytensäkin saavat työstään palkaksi kourallisen riisiä. Samaan aikaan täällä Suomessa maksetaan yli kympin tuntipalkkaa siitä, että joku seisoo tehdaskoneen vieressä haukotellen ja näprää älypuhelintaan.

Tää maailma on niin sairas.

Kaikilla on ollut siihen mahdollisuus. 

Kyllä on Suomessakin painettu nälkäpalkalla aikanaan. Mutta suomalainen mies oli pitkäjännitteinen ja keskittyi mieluummin elinolojen kohentamiseen kuin sotimiseen ja toisten hyväksikäyttöön. Kiitos isillemme. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Takki on vähän polven yläpuolelle eli pituutta kyllä löytyy. Karvareunuksinen huppu ja untuvatäyte. Takki tuntuu hyvällä tavalla painavalta. Laadukkaalta kyllä.
Kerää kyllä karvaa ja pölyä pinnalle. Se ei tosin minua niin haittaisi.
ap

No ei se sitten niiiiiin pahalta kuulosta. Jos työn jälki on moitteetonta voi olla että takkia ei ole tehty missään pahimmassa riistopajassa. Kyllähän paikalliset sielläkin työtä tarvitsevat, ja vaikka maksaisi heidän mittapuullaan hyvääkin palkkaa tulee se firmalle halvemmaksi kuin työn teettäminen teollisuusmaassa.

Yritä googlata firman alihankkijoita ja laita heille kyselyä asiasta, sillä on enemmän merkitystä tilanteen parantamiseksi kuin sillä että kiroilet itseksesi ja palautat takin kertomatta syytä sille!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat