Onko miehen vastuunpakoilu kotitöiden suhteen merkki sitä, ettei mies rakasta ja kunnioita vaimoaan tarpeeksi?

Vierailija

Aloitan uuden keskustelun aiheesta. Toivon asiallista keskustelua ja uhroutuminen sekä uhri - sanat ovat kiellettyjä.

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

Se on selvä merkki siitä, että mies ei joko rakasta vaimoaan tai on liian itsekäs ihminen parisuhteeseen. Molemmat ovat syitä, joiden vuoksi kannattaa erota.

Vierailija

Jos mies on aina ollut kotitöiden suhteen veltto, se on hänen luonteenpiirteensä. Yleensä ne veltot tyypit ovat velttoja ihan kaikilla muillakin elämän osa-alueilla, eli niitä koulutuksettomia työttömiä luusereita joille kalja maistuu, niistä järkevät naiset osaavat pysyä erossa joka tapauksessa. Jos joku kaverisi meinaa tuollaisen kanssa pariutua, niin VAROITA, se on ystävyyden teko!

Jos mies muuttuu kotitöiden suhteen veltoksi suhteen kuluessa ja mahdollisesti vastuun lisääntyessä (lapsia, isompi asunto, siirtyminen opiskelijaelämästä työelämään jne.), se osoittaa huomaamattomuutta, joka on yleensä korjattavissa yhdellä asiallisen vakavalla keskustelulla, tai sitten puhtaasti kunnioituksen puutetta ja rakkauden vähenemistä. 

Vierailija

Meillä mies ei tee kotitöitä. Käymme molemmat töissä, ja kaikki kotityö jää silti minulle. Syytä en tiedä miksei mies tee mitään, jos pyydän vaikka tiskaamaan paistinpannun ruoan laiton jälkeen, hän sanoo kohta mutta mitään ei tapahdu muistutteluista huolimatta. Onneksi meillä ei ole lapsia....

Vierailija

Mietin nimenomaan niitä miehiä, jotka ajan kuluessa vähitellen luistavat vastuusta, ja arjen pyöritys jää naiselle.

Vierailija

Ainakin minä koen niin.

Haluan, että koti on perussiisti. Miehen mielestä riittää, että minä pidän huolta siitä.

Olin kerran 2 vrk työmatkalla ja kun palasin kotiin, tiskipöytä oli täynnä tiskejä, liesi likainen ja joka paikassa sotkua. Tyhjensin ja täytin tiskoneen, pesin kattilat jne. ja juuri kun olin saanut tiskipöydän pyyhittyä, tuli mies ja laittoi kaksi likaista lasia siihen. Kysyin, miksi et laita niitä tiskikoneeseen (se oli auki, sinne olisi mahtunut) ja mies vain totesi, että voi ne tähänkin jättää.

Minusta kyse oli totaalisesta kunnioituksen puutteesta, ei mistään muusta.

Asiasta keskusteltiin isoin kirjaimin ja sen päätteeksi minä ja lapset siirryimme kertakäyttöastioihin. Keittiö on miehen jäljiltä järkyttävässä kunnossa, mutta koska sen siivoaminen kuuluu hänen mielestään minulle (koska olen nainen) enkä minä enää leiki äitiään ja korjaa sotkujaan, niin olkoot millainen on. Anoppi katselee sitä aina kauhuissaan ja minä muistutan, että jokainen siellä näkyvä likainen astia on hänen poikansa aikaansaannos.

Vierailija

Merkki siitä, ettei ole aikuistunut, koska ei osaa huolehtia itsestään ja kodistaan. En suostuisi lapsen kanssa pariutumaan.

Vierailija

Mies ei näe mitään yhteyttä rakastamisen ja kotitöiden tekemisen välillä. Vaimoni kertoi vasta monen vuoden yhdessäolon jälkeen, että tiskien laiminlyönti sai hänet tuntemaan, etten rakastanut häntä. Minusta tämä oli tietenkin aivan pähköhullua logiikkaa (minähän vain laiskottelin mukavuudenhaluisuuttani), mutta muutin kyllä käytöstäni, kun sillä sai niin helposti pisteitä toiselta.

Puhukaa, älkää olettako.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mies ei näe mitään yhteyttä rakastamisen ja kotitöiden tekemisen välillä. Vaimoni kertoi vasta monen vuoden yhdessäolon jälkeen, että tiskien laiminlyönti sai hänet tuntemaan, etten rakastanut häntä. Minusta tämä oli tietenkin aivan pähköhullua logiikkaa (minähän vain laiskottelin mukavuudenhaluisuuttani), mutta muutin kyllä käytöstäni, kun sillä sai niin helposti pisteitä toiselta.

Puhukaa, älkää olettako.

Kiva kuulla aito miesnäkökulma asiaan.

Vierailija

Taas uusi miesviha-topicci. Mistä tämän palstan naisten katkeruus ja sairaat mielipiteet oikein kumpuavat? Todella, todella sairasta. Voi vain ajatella jos naisista tekisi samanlaisen topicin minkälainen facebookin #-kampanja siitä syntyisi, mutta miehiä saa tottakai kohdella kuin märkää rättiä ja verrata surutta koiriin. 

Todella sairasta! 

Vierailija

Tottakai on. Kysehän on siitä, että olettaa ja odottaa toisen osapuolen tekevän yksin ne hommat. Jos se ei ole kunnioituksen puutetta, niin mikä sitten.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Älkää vastatko miesvihajankkaajalle.

Todella sairasta, mielestäsi vihapuheiden vastustaminen on "jankkaamista", mistä ihmeestä moiset asenteet oikein tulevat? Mistä silmitön miesvihasi oikein kumpuaa? 

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat