oletko tehnyt testamenttia?

Vierailija

Olen eronnut ja menin uudelleen naimisiin. Teimme avioehdon ja testamentin. Testamenttini takaa ettei ex-mieheni peri minun omaisuuttani yhteisten lastemme kautta.
Lisäksi teimme kirjallisen sopimuksen puolison kanssa että toinen voi hoitaa ja päättää toisen asioista jos itse on kykenemätön. Tämä säästää selvää rahaa, eikä toinen ole maistraatille tilivelvollinen.

Kommentit (5)

Vierailija

Testamentti on tehty niin, että lasten mahdollisilla puolisoilla ei ole oikeutta testamentilla saatuun omaisuuteen tai sen tuottoon. Lapset on tosin vasta 2v ja 5v.

Vierailija

Ei ole tehty, enkä usko tekevänikäön. Omaisuutni menee lapselleni, puolisoni pärjää omalla puoliskollaan. Lapseni osaa varmasti valita itselleen hyvän puolison ja jos hän kulisi lapsettomana ja puolisottomana, en keksi ketään parempaa perillistä kuin mieheni.

Vierailija

Omaisuuteni olen testamentannut lapsilleni. Lasteni puolisoilla ei ole oikeutta tastamentilla saatuun omaisuuteen.

Vierailija

Omaisuuteni menee lapselleni, puolisoni ei peri mitään. Tulevaisuudessa lisää testamenttiini kohdan, jossa lapseni puolisokaan ei peri mitään. Selvät sävelet.

Uusimmat

Suosituimmat