Lääkkeiden omavastuu nyt 50 eur vuoden alusta

Vierailija

Kertokaa tyhmälle, että voiko saada kuitenkin reseptilääkkeitä mukaansa tuolla 50 eurolla vai pitääkö se vaan maksaa eikä saa mitään?

Sivut

Kommentit (24)

Vierailija

Kun tämän vuoden reseptilääkeostostesi summa ylittää 50 euroa, alat saada lääkkeet halvemmalla Kela-korvauksen takia. Tuohon 50 euron rajaan saakka maksat lääkkeistä hintalappuhinnan.

Vierailija

Totta kai saat reseptilääkkeet mukaan, 50€:n omavastuu kertyy ja sitä seurataan. Kun 50€ on täynnä, saat reseptilääkkeesi, joko peruskorvattuina, erityiskorvattuina, alempi tai ylempi erityiskorvaus, osasta reseptilääkkeitä ei tule Kelakorvausta. Lääkkeet toki saat mukaan.

Vierailija

Riippuu siitä mitä se sun reseptilääke maksaa, voit siis selvitä ekalla kerralla allekkin ton mutta seuraavalla kerralla joudut taas maksamaan loput siitä 50 eurosta.

Vierailija

Eli ennen diabeteslääke on maksanut 3e/3kk niin nyt joutuukin maksamaan 50e, mitähän se seuraava satsi sitten maksaa? 3kk annoksen saa kerrallaan

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Eli ennen diabeteslääke on maksanut 3e/3kk niin nyt joutuukin maksamaan 50e, mitähän se seuraava satsi sitten maksaa? 3kk annoksen saa kerrallaan
4,5 € käsittääkseni.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Maksat niin kauan itse 3€/3kk kunnes 50€ tulee täyteen. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Siis tämä 3e hinta on kela korvauksen ja b-lausunnon kanssa. Otampa sitten kuukauden tai 3 kuukauden lääkkeet, niin se maksaa tuon 3e

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

En ole ostanut vielä ekaa kertaa, mutta eka satsi maksaa joko 50e tai 54,50€. Seuraavat satsit sitten 4,50€.

Se omavastuu summa nousi 3=>4,5€.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Puhutko kokemuksen rintaäänellä? Sokerilääkkeiden oikea hinta on yleensä paljon, paljon enemmän kuin se 50€, joten kyllä diabeetikkokin joutuu sen maksamaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miksi maksatte kauhuhintoja kun ei ne muualla maksa mitään? 

Missä ei maksa mitään. Mikä on se luotettava paikka hankkia lääkitys. 

Vierailija

Ensimmäisellä lääkkeen hakukerralla ei toki joudu maksamaan 50 euroa ellei lääke maksa niin paljoa. Eli kun itse esim haen lääkkeitä jotka maksavat ilman kelakorvausta n 15 euroa niin maksan niistä sen täyden hinnan, 15 euroa kunnes olen hakenut niin monta kertaa että 50 euroa tulee täyteen, sen jälkeen maksan lääkkeistäni vähemmän kun alan saamaan niihin kelakorvauksen. 

Eli neljännellä kerralla maksan vähemmän, siihen asti aina lääkettä hakiessani hinta on sen 15 euroa. 

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat