wt:t asuu vuokralla.

Vierailija

Koska ei ole rahaa omaan asuntoon.

Sivut

Kommentit (29)

Vierailija

Olenko wt, jos asun vuokralla sen takia, että voin pitää yllä reppureissuharrastusta?Vuodesta reissussa olen yleensä 3-4kk. Tähän ei yksinkertaisesti sovi se, että omistaisin asunnon, joka olisi 1/4 vuodesta tyhjillään.
Rahaa olisi, it-alalla työskentelen ja rahaa saisin sijoituksista irrotettua vaikka heti sen verran, että saisin haluamani omistusasunnon.
Ap tosin taitaa olla vain onneton ja rahaton trolli.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olenko wt, jos asun vuokralla sen takia, että voin pitää yllä reppureissuharrastusta?Vuodesta reissussa olen yleensä 3-4kk. Tähän ei yksinkertaisesti sovi se, että omistaisin asunnon, joka olisi 1/4 vuodesta tyhjillään.
Rahaa olisi, it-alalla työskentelen ja rahaa saisin sijoituksista irrotettua vaikka heti sen verran, että saisin haluamani omistusasunnon.

Koodaatko opengl/glsl :)
T:ap

Vierailija

Suomessa asuu paljon wt-porukkaa omistusasunnoissa, ei liity kyllä täällä rahaan vaan ns yleiseen sivistyneisyyteen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Sinähän voisit pistää oman vuokralle siksi aikaa kun reissussa.

Tunnen perheettömiä reissutyöläisiä, jotka eivät ole suomessa kuin ehkä pari kuukautta vuodessa, mutta kyllä heilläkin on omat talot, joissa voivat säilyttää tavaroitaan ja jossa voivast asua lomilla tai silloin kun ei ole projektia päällä.

Vierailija

Mä tunnen myös wt-porukkaa jolla okt:t. Ei niihin ainakaan maalla vaadita kuin luottotiedot. Tunnen myös monta ihmistä, pk-seudulta varsinkin, jotka asuvat vuokralla. Ihan akateemista fiksua väkeä. Saisivat kyllä oman jostain Espoosta tai kalliosta, mutta Töölössä vuokralla on valinta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija

Kyllä:) olemme wt-pari. Oikein tyytyväisiä vuokralla. Rehellisesti myönnän, että emme pystyisi ostamaan noin upeaa asuntoa ihanalta paikalta. Minulle merkitsee enemmän elämänlaatu, kuin muiden mielipide ja mitäpä vikaa tässä wt-elämässä olisi:)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Täältä sivusta totean*, että koodaaminen on kuitenkin aika alhaisen tason hommaa ja vain pieni osa ohjelmiston kehityksessä, joten opengl:n tai vastaavan graafisen kielen osaaminen, sen käyttäminen työtehtävissä on hieman kuin kehuisi osaavansa tehdä web-sivuja html/css/js:llä. Toki ohjelmointi edellyttää loogista ajattelua ja luovuuttakin, mutta ei sitä voi verrata isojen järjestelmien, enkä nyt tarkoita vain ohjelmistopohjaisia järjestelmiä, arkkitehtuurin määrittelyyn, -suunnitteluun, -hallintaan ja sitten niihin käytännön toimiin jotka siitä projektin edetessä johtuvat ja joista vain yksi osa koodaaminen on.

Terveiset yli 30v isoja järjestelmiä suunnitellut, toteuttanut, koodannut, ylläpitänyt - järjestelmiä joilla hoidetaan satojen miljoonien ihmisten asioita useita kertoja päivässä :)

tl:dr; koodaamisen osaamisella ei kannata leveillä, ellet sitten ole tehnyt sitä useita vuosikymmeniä ja ole maailmanlaajuisesti tunnustettu, arvostettu ja palkittu.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Täältä sivusta totean*, että koodaaminen on kuitenkin aika alhaisen tason hommaa ja vain pieni osa ohjelmiston kehityksessä, joten opengl:n tai vastaavan graafisen kielen osaaminen, sen käyttäminen työtehtävissä on hieman kuin kehuisi osaavansa tehdä web-sivuja html/css/js:llä. Toki ohjelmointi edellyttää loogista ajattelua ja luovuuttakin, mutta ei sitä voi verrata isojen järjestelmien, enkä nyt tarkoita vain ohjelmistopohjaisia järjestelmiä, arkkitehtuurin määrittelyyn, -suunnitteluun, -hallintaan ja sitten niihin käytännön toimiin jotka siitä projektin edetessä johtuvat ja joista vain yksi osa koodaaminen on.

Terveiset yli 30v isoja järjestelmiä suunnitellut, toteuttanut, koodannut, ylläpitänyt - järjestelmiä joilla hoidetaan satojen miljoonien ihmisten asioita useita kertoja päivässä :)

tl:dr; koodaamisen osaamisella ei kannata leveillä, ellet sitten ole tehnyt sitä useita vuosikymmeniä ja ole maailmanlaajuisesti tunnustettu, arvostettu ja palkittu.

Ai säkin oot ollu Nokialla hommissa :D

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minua kiinnostaisi tietää millaiset ihmiset näitä wt-aloituksia kylvää.

Todennäköisesti oikeassa elämässä ihan perus, on perhe, tutkintoa, työ ja kaikkea. Äiti tai isi on siloittanut pikku av-mamman tietä korkeuksiin vähän liikaakin, jolloin sen ja muutaman muunkin raskauttavan seikan johdosta henkilön vallanhimoinen mieli on jäänyt tyngäksi. Pinnallinen ja ruma mieli on kaiken sen sosiaalisen kohkaamisen, materian ja suuren näennäisen hyvinvoinnin taustalla, ei se sieltä katoa. Vuosien mittaan se nostaa enemmän ja enemmän päätään. Kiusaajan luonne kun ei muutu. Vaivihkaisesti kiusaa työpaikalla, kiusaa naapurustossa, kiusaa suvussa, ja aina on isohko joukko hovin joojoo-ihmisiä tukemassa häntä. Ei muuta kuin onnea valitsemallaan tiellä.

Aito katoaa noiden läheltä kuin kuppa Töölöstä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat