Tämä rajoittaa elämää

Vierailija

Nyt on vertaistuki ja neuvot paikallaan.
Oon kärsinyt huimauksesta ja pahoinvoinnista pitkän aikaa. Olo pahenee julkisilla paikoilla ja tällöin tulee todella oksettava olo. Tuntuu närästyksenä ja kokoajan röyhtäyttää ja oksettaa. En uskalla enää lähteä julkisille paikoille, koska hävettää jos vaikka oksentaisin kaikkien edessä. Tämä on ahdistavaa ja en nauti enää mistään.
Voiko itselleen oikeasti saada kuvittelemalla aikaan oksentamisen? Onko kellään tällaista? Kuljetan aina mukana pahoinvointi lääkettä, mutta eihän sekään heti auta jos huono-olo iskee.
Vatsan uä ja verikokeet on otettu eikä löytynyt poikkeavaa..

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

Vaiva ei ole fyysinen, jos pahenee julkisilla paikoilla. Nyt takaisin lääkäriin ja kerrot totuuden, niin sinut ohjataan terapiaan ja mahdollisesti saat myös lääkityksen.

Vierailija

Olisiko tuo kokonaan psyykkistä? Paitsi jos koko ajan huono olo niin sitten ehkä jotain muuta. Olisiko helikobakteeri? Minua huimasi ja sattui vatsaan ja löytyi heliko.

Vierailija

Millaisia muita oireita helikossa oli? Miten se hoidettiin?
On minulla kotonakin närästysttä, mutta selvästi pahene, jos menee tilaan missä on paljon ihmisiä. Ap

Vierailija

Varmaan jo helpottais tieto että oksentamista ei saa itselleen kuviteltua, mutta miksipä ei kaikki oo mahdollista kun tarpeeksi asiaa miettii :( Ap

Vierailija

Todellakin saa itselleen pahan olon aiheutettua pelkän ajatuksen voimalla. Tai vaikka miten monta muutakin vaivaa. Sehän on ihan perustietoa, että monet oireet ovat ns. itseään ruokkivia. Kun pelkää jonkun oireen pahenevan, se todennäköisesti myös pahenee. 

Sinuna nyt vielä tutkituttaisin uudestaan, että onko kyseessä heliko, refluksi tai mikä tahansa fyysinen vaiva. Jos ei konkreettista aiheuttajaa löydy, niin kokeile ruokavalion muutosta. Sitten jos sekään ei auta, niin vaiva voi hyvinkin olla jotain psyykkistä. Tai ainakin siltä osin, että kun pelkäät oireiden pahenevan, niin ne myös pahenevat. Voihan sekin olla, että sulla on jokin mikä aiheuttaa huonoa oloa, mutta sen kanssa pitää vaan oppia elämään.

Vierailija

Miksi tutkitaan vatsaa, jos ihmienn kärsii huimauksesta? minusta aapeen kohdalla kannattaisi tarakstaa korvat (tasapainoelimet) ja niska. Nämä minulla ovat aiheuttaneet huimausta ja pahonvoinia ja ne voi tosiaan pahentua julkisilla paikoilla.

Vierailija

Joo minulla on varattu kuulontutkimus millä suljetaan pois korvaperäinen vaiva. Helikobakteeria ei ole tutkittu..miksiköhän aita ei otettu kun kaikki muu testattiin verestä ja ulosteesta. Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olisiko tuo kokonaan psyykkistä? Paitsi jos koko ajan huono olo niin sitten ehkä jotain muuta. Olisiko helikobakteeri? Minua huimasi ja sattui vatsaan ja löytyi heliko.

Millä tavoin helikobakteeri testataan? Verikoe?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Millä tavoin helikobakteeri testataan? Verikoe?

Ilmeisesti verikokeena, ulosteesta tai puhalluskokeena

Vierailija

Ehkä se sitten on paniikkihäiriö :( Pelottaa vaan että onkin joku elimellinen vaiva esim. Aivokasvain tai MS ja lääkäri ei lähetä magneettin. Ap

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat