Miksi toivoisin, että imettäjät olisivat jossain määrin häveliäitä

why???

Olen nainen, ja myönnän, että minusta on esimeriksi ravintolassa vaivaannuttavaa, jos joku vetää tissin esille ja antaa vauvan lutkuttaa.Minusta ruumiin eritteisiin liittyvä toiminta on jossain määrin ikävää, olipa kyseessä maito, räkä tai pissa. En oikein ymmärrä, miksi asia on hoidettava mahdollisimman näkyvästi. Onko huivin käyttö niin mahdottoman traumatisoivaa lapselle? En myöskään halua katsella, kun joku ryystää räkää tai vetää käteen ravintolassa.

Minkä takia äidit kokevat niin hirveän vaikeaksi mennä vaikka vaipanvaihtohuoneeseen imettämään?

Sivut

Kommentit (107)

Vierailija

Samaa mieltä, tissiä lusuttava vauva,vie ruokahalun, ja se maidon haju ja puklaus. Ravintola, joka minulla on, voi valita asiakkaansa, lapsiperheet eivät ole tervetulleita. Aikuiset kyllä. Ravintolalla on oikeus valita asiakkaansa. Eltaantunut maidon ja hien haju, kuvottavaa.

Vierailija

Niinpä. Ja ennenkuin joku vetää "näkyyhän niitä tissejä joka mainoksessakin!"- kortin, niin ei, sekään ei ole minusta mukavaa.

T. Nainen, joka imetti lapsiaan, mutta muut huomioon ottaen.

Vierailija

Metrossa istuessani nolostuin, kun vastapäätä istuva nainen nykäisi paitansa ylös (molemmat rinnat paljaana) ja alkoi imettää lasta, joka oli jo lähes 2-vuotias, koosta päätelleen. 

Hävetti.

Vierailija

why??? kirjoitti:
Olen nainen, ja myönnän, että minusta on esimeriksi ravintolassa vaivaannuttavaa, jos joku vetää tissin esille ja antaa vauvan lutkuttaa.Minusta ruumiin eritteisiin liittyvä toiminta on jossain määrin ikävää, olipa kyseessä maito, räkä tai pissa. En oikein ymmärrä, miksi asia on hoidettava mahdollisimman näkyvästi. Onko huivin käyttö niin mahdottoman traumatisoivaa lapselle? En myöskään halua katsella, kun joku ryystää räkää tai vetää käteen ravintolassa.

Minkä takia äidit kokevat niin hirveän vaikeaksi mennä vaikka vaipanvaihtohuoneeseen imettämään?

Menisitkö sinä vessaan syömään? Miksi et?

Vierailija

Tissimainoksia en ole nähnyt muualla kun lehdissä, en ravintoloissa enkä muilla julkisilla paikoilla.
Itse kun imetin niin etsin ihan tarkoituksella rauhallisen paikan jossa sai imettää rauhassa ilman yleisöä tai syötin vauvan pullosta ravintolapöydässä. Minusta olisi ollut aika inhottavaa alkaa imettää toisten syödessä samassa pöydässä.

Vierailija

Olen itse samaa mieltä siitä että sitä huivia voisi käyttää kyllä jokainen. Vessaan käskeminen on kyllä vain törkeää. Söisitkö itse vessassa?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
why??? kirjoitti:

Taas sama. Mikä oikeus sinulla on antaa muiden nähdä inhottavia eritteitä, hyi helevetti. Ei ole vastenmielisempää näkyä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
why??? kirjoitti:

Niin, se lapsi varmaan ajattelee, että "hitsi, mun pitää syödä vessassa". Jep.

Vierailija

Mä ainakaan ikinä saanut hyvää asentoa jos istuin wc-pöntön päällä (vauva ei siis suostunut alkaa edes imemään), useimmissa vaipanvaihtohuoneissa kun ei nojatuolia kuitenkaan taida olla. Itse tykkäsin siis ottaa pumpattua maitoa mukaan aina kauppareissuille yms.

Ennen lapsensaantia minuakin ällötti jos näin juurikin ravintolassa jonkun imettävän, nykyisin ei haittaa yhtään. Ymmärrän siis molempia puolia. Vessaan on mielestäni kohtuutonta käskeä imettämään, mutta ravintolassa huivi olisi kohteliasta laittaa verhoksi.

Vierailija

Ei ravintoloissa ole vaivanvaihtohuoneita! Ja vessaa ei ole tarkoitus varata imetykseen, sehän vasta muita häiritsisi. Haluatko jonottaa vessaan, jonka on varannut imettävä äiti?

Inhottava erite? Siis maito? Pilaako ravintolassa pöydällä tai kahvikupissa oleva lehmänmaito sitten ruokahetkesi? Vai koskeeko inhosi vain ihmisen maitoa?

Vierailija

Miksi vauvan syöminen pitäisi hoitaa vessassa (joihin saattaa olla vieläpä jono, eikä kukaan kaipaa ketään imettäjää sinne tukkimaan vessaa 10-15 minuutiksi) mutta muut voivat syödä ihmisten ilmoilla? Kukaan ei ole osannut perustella tätä. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
why??? kirjoitti:

Taas sama. Mikä oikeus sinulla on antaa muiden nähdä inhottavia eritteitä, hyi helevetti. Ei ole vastenmielisempää näkyä.

Saako maitoa olla pullossa? Näkyyhän se erite siinä paremmin kuin tississä.

Vierailija

Kumma kun näiltä imetys-yök-tyypit ei kykene vastaamaan yhteen simppeliin kysymykseen, eli siihen miksi vauvojen pitäisi syödä vessassa mutta heidän ei?

T: VeLa, joka ei häiriinny julki-imettämisestä.

Vierailija

Minä en nolostu. Minun mielestäni imetys on kaunista. Tuttia lussuttava vauva välillä tuntuu vähän oudolta jos sitä alkaa tarkemmin miettiä: vauvalle laitetaan muovinen nännijäljitelmä suuhun että se pysyisi hiljaa, ja yhtäkkiä se onkin niuhottajien mielestä täysin sopivaa. Samoin niuhottajien kannattaa juoda kahvinsa mustana jos tissitouhut niin ällöttävät.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat