Onko kotisi siisti?

Vierailija

Meillä on. Ennen joulua sain siivottua ja joululomalla ylläpidettyä siisteystasoa. Olen kahden teinin yh, joten vastaan siisteydestä aikalailla yksin. Neliöitä on alle 100, mutta tavaraa neliöihin nähden liikaa. Teinit saavat hoitaa omat huoneensa ja minä vastaan kaikesta muusta. Arki tuo lisää haastetta tähän kuvioon kiireineen. Huomaan kuinka helppoa on elää siististi kun on lomalla. Arkena ei ehdi millään edes tiskejä laittaa. Jaksaminenkin on koetuksella.
Siivoojaan ei ole varaa, enkä ala ruoskimaan teinejä. He hoitakoon koulunsa. Nyt siistiä siis ja ihana olo! Jopa pakastin on järjestyksessä.
Miten te hallitsette kaaosta?

Sivut

Kommentit (26)

Vierailija

Miten voi teinien kanssa olla niin kiireistä ettei kerkii ees tiskejä laittaa? Ymmärtää vauvavuonna jos on vähän rempallaan kotihommat jos on itkuinen vauva mutta isommat lapset opetetaan pienestä pitäen että jälkensä siivotaan ja koti pidetään siistinä.. Mulla lapset 3v ja 6kk ja sotku on ehkä kerran viikkoon jos en jaksa heti tyhjentää tiskikonetta tms niin sit astiat kerääntyy..

Vierailija

Just nyt meillä on kauhea sotku! Eilen vain oltiin, mutta tänään on pakko siivota ettei mielenterveys petä 😃

Vierailija

Kyllä arkenakin pitää vähintään tiskit ja keittiön pinnat siivota. Teinit apuun, jos et itse jaksa
Muuten riittää kerta viikossa siivousta. Se tehdään yhdessä. Ei mene kauaa

Meillä teinit hoitaa lähinnä omat huoneensa siivouspäivänä. Joskin s pyydän tyhjentämään tiskikoneen. Tai imuroimaan isomman alueen.

Ei ole kauhean siistiä. Mutta riittävän. Meidän koira kuoli muutama viikko sitten. Ja nyt näyttää aina siistimmältä. Ei ole roskia ja karvoja. Vaikka imuroitu viikko sitten

Vierailija

Ei ole siistiä nyt.

Lomalla aina helpompaa pysytellä kaidalla tiellä, kuten ap :).
Vessa taitaa olla puhtain aina.
Keittiö melkein aina.
Nyt on tullut käytettyä jnkn verran kertakäyttöastioita.
Se kyllä helpottaa hetkittäin kaaosta...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miten voi teinien kanssa olla niin kiireistä ettei kerkii ees tiskejä laittaa? Ymmärtää vauvavuonna jos on vähän rempallaan kotihommat jos on itkuinen vauva mutta isommat lapset opetetaan pienestä pitäen että jälkensä siivotaan ja koti pidetään siistinä.. Mulla lapset 3v ja 6kk ja sotku on ehkä kerran viikkoon jos en jaksa heti tyhjentää tiskikonetta tms niin sit astiat kerääntyy..

Juu, näin se vaan kuitenkin on.
ap

Vierailija

Ei tod. 20 laatikkoa nurkassa kamaa sikin sokin, koska pakkaan tavaroita muuttoon. Eivätkä ne tavarat koskaan tänne asuntoon mahtuneetkaan liian vähäisen kaapitilan vuoksi, ja muutan vielä pienempään asuntoon, joten ei ne tule sinnekään mahtumaan.

Kaiken turhan olen heittänyt mäkeen lamppuja myötä (jos lamppuja voi turhiksi sanoa) 

Tavarat jotka ei mahdu kaappeihin on harrastusvälineitä eikä niitä voi heittää pois, tai sitten voi vetää itsensä hirteen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vaivavuodet oli suorastaan lepolomaa verrattuna siihen mitä oli tulossa kun lapset kasvavat. Meilläkin yksi koliikki siis takana.
Mutta odotas vaan, saatat vielä yllättyä!

Vierailija

Ei, minä teen ylipitkiä työpäiviä ja mies on reissutöissä. Teinit hoitaa koiran ja tiskikoneen ja omat vaatteet. Viikonloppuja en haluais käyttää siivoamiseen kun mies tulee myöhään perjantai ja lähtee su puolen päivän jälkeen. Viikolla saan hoidettua ruoanlaiton, pyykit ja lasten harrastukset ja oman jumpan.

Vierailija

Joku tuolla kirjoitti, että koiran jälkeen siistiä.

Meillä kävi päinvastoin. Koiran kanssa oli pakko imuroida, nyt kun koiraa ei ole niin ei tulisi mieleenkään tarttua imuriin ennenkuin ulkoa tulee hiekkaa ja kiviä sisään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Vaivavuodet oli suorastaan lepolomaa verrattuna siihen mitä oli tulossa kun lapset kasvavat. Meilläkin yksi koliikki siis takana.
Mutta odotas vaan, saatat vielä yllättyä!

Enpä sanoisi. Kaksi teiniä meillä. Ja kyllä kouluiän jälkeen on helpottanut huomattavasti. Teinit osaa olla avuksi. Mitä vaikeaa on teinien perheessä?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

ap

Odotappas kun olet takaisin työelämässä. Työpaikallani kukaan muu ei ole niin kireä, kuin ne pienten lasten äidit, jotka yrittävät pitää huushollin tiptop.
T: 10, joka tekee ylipitkää työpäivää varmistaakseen työn jatkuvuuden pienten lasten äideille :-)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Joku tuolla kirjoitti, että koiran jälkeen siistiä.

Meillä kävi päinvastoin. Koiran kanssa oli pakko imuroida, nyt kun koiraa ei ole niin ei tulisi mieleenkään tarttua imuriin ennenkuin ulkoa tulee hiekkaa ja kiviä sisään.

Meillä saattaa käydä samoin. En näe syytä siivota, kun karvoja ei näy

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

ap

Ryhtiliike. Laita teinit tyhjentämään tiskikone. Koita itsekin vähän tsempata. Ajan puutteesta toi ei johdu

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat