Pahin sinulle tapahtunut asia, mistä olet selviytynyt?

Vierailija

Mikä on pahin asia mitä sinulle on tapahtunut ja miten pääsit siitä yli? Tuli mieleen tuosta toisesta ketjusta, että ihmiset ovat kokeneet kamalia asioita, mutta silti pääsevät elämässä eteenpäin. Nyt kertomuksia vaikkapa tsempiksi heille, jotka vielä käyvät omaa taisteluaan tai muistutukseksi muille, mitä kaikkea toiset joutuvat kokemaan.

Sivut

Kommentit (33)

Vierailija

Mulla on monta. Isän kuolema, siskon kuolema, oman lapsen kuolema, kaksi avioeroa, syöpä, alkoholismi, amputaatio.

Vierailija

Väkivaltainen parisuhde. Mulla on useampi takana, mutta yksi oli aivan ylitse muiden ja turpaan tuli ja henkistä väkivaltaa riittämiin. Olen kiitollinen, että selvisin siitä näinkin hyvin.

Vierailija

Itsemurhayritys. Loppuun asti suunniteltu ja piti olla aukoton. Tosissani yritin. Epäonnistuin. Selvisin siis hengissä aika pahasta paikasta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mulla on monta. Isän kuolema, siskon kuolema, oman lapsen kuolema, kaksi avioeroa, syöpä, alkoholismi, amputaatio.

Onko sulle oikeasti käynyt kaikki nuo? :O Jos on ja olet vielä järjissäsi, niin hattua nostan.

ei pakollinen

Mulle on sattunut niin paljon kaikenlaista etten osaa sieltä valita "pahinta". On ollut rankkoja juttuja joista on pitänyt selviytyä, osassa on vienyt kauemman aikaa. Isän alkoholismi, väkivalta ja lopulta itsemurha kun olin lapsi, yläasteella ollut koulukiusaaminen, myöhemmin vähän väärä valinta aviomiehen suhteen ja siksi ero. Raiskaus (juurikin tuon aviomiehen toimesta, loppuvaiheessa jo maatuvaa liittoa), vaikea ero, läheisten kuolemat syöpään lyhyellä ajalla. Luottotietojen menetys ja rahattomuus, lasten kanssa tyhjässä kodissa jossa ei ollut kuin patja mulle ja lasten huonekalut. 

Toi viimeinen on varmaan se, mikä eniten satutti vaikka se oli vain alku kaikelle hyvälle mitä sen jälkeen on ollut. 

Kaikesta on tullut selvittyä ja kyllä, jostain jutuista olen ollut myös katkerakin. Mutta toivon kovasti että oon ottanut niistä kaikista myös opikseni enkä samoja virheitä enää toista.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Onko sulle oikeasti käynyt kaikki nuo? :O Jos on ja olet vielä järjissäsi, niin hattua nostan.

Kyllä on. Järjestä en aina ole itsekään varma, mutta hengissä ja suht onnellinenkin vielä.

Vierailija

En pysty edes sanomaan täällä, mutta siihen liittyy väkivaltaa ja lapsen kuolemanvakavaa sairautta. Ilman apua ei ole selvitty, mutta vuosien terapialla kyllä. Unettomuus,dissosiaatiot ja depersonalisaatiot, persoonan hajoamisen kokemukset ovat mennyttä.

Vierailija

No, lähinnä sain estettyä asian josta olis voinut tulla pahin asia elämässäni. Eli alle parikymppisenä kaikki rahani meni alkoholiin, joskus kassa sanoi ettei tilillä ole rahaa kun olin ostamassa siideriä.. Noloa. Varastin myös rahaa. Sitten jotain tapahtui ja lopetin juomisen. En ollenkaan tajua tuota vaihetta elämässäni, sitä ennen olin aina se kiltti tyttö joka sai kokeista pelkkiä kymppejä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Itsemurhayritys. Loppuun asti suunniteltu ja piti olla aukoton. Tosissani yritin. Epäonnistuin. Selvisin siis hengissä aika pahasta paikasta.

Kerro suunnitelmasi?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jos on hengissä, niin kaikki ovat selviytyneet kaikista asioista.

Joo hengissä on varmaankin kaikki, jotka täällä kirjoittelevat, mutta nyt haetaan niitä asioita, joista on päässyt yli (kuten aloituksessa oli). Eli ei haittaa jokapäiväistä elämää...

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat