Mikä on varhaisin lapsuusmuistosi?

Vierailija

Minä muistan 3-vuotiaana olleeni hiekkalaatikolla, kun vuotta nuorempi siskoni oli kadonnut johonkin. Oli niin ison lapsen olo, kun olin siellä yksin. Äiti tuli hädissään kyselemään, missä sisko, enkä osannut kertoa. Siskokin löytyi sitten, ei ollut mennyt viereiseen jokeen. Siihen aikaan 1960-luvulla oli ilmeiseti normaalia, että 2- ja 3-vuotiaat olivat keskenään hiekkalaatikolla kaupungissa kerrostalon pihassa.

Kommentit (14)

Vierailija

Olin lattialla ja siirryin ryömimällä puremaan jonkun vanhan, metallisen, jalkakäyttöisen ompelukoneen jalkaa. Maistui pahalta (metalliselta?) Taisin olla aika nuori. Siitä seuraavat muistot paljon myöhemmin, n. 4 vuotiaana.

Vierailija

Isäni muistaa. kun oli oppinut kävelemään reilu 1-vuotiaana. Muistaa tuvan takan ja vastaanottamassa olevan isosiskon.

Vierailija

Ei niitä pysty laittamaan aikajärjestykseen, kun niitä on niin paljon.

Mutta varmaan pyörällä ajon opettelu oli ennen kuin osasin jo ajaa pyörällä. Joskus 3-4 vuotiaana.

Vierailija

Olin 2v 9kk ja minulta otettiin sairaalassa katetrilla pissanäyte ja se sattui kamalasti. Sen jälkeen mentiin kahvilaan, jossa äiti osti minulle leivoksen ja limsaa.

Kyllikki
Seuraa 
Liittynyt28.9.2015

Olin 2 v ja kamerasta oli filmi lopussa. Olin jo kauan suunnitellut, että minusta otetaan kuva sohvalla, jossa makaan kuin isä. Kameraan saatiin lopulta filmiä, ja kuva otettiin.

Uunotar Jokivarresta
Seuraa 
Liittynyt7.10.2015

Heräsin pinnasängystä.

Unessa olin aikuinen ja mielentilani oli rauhallinen. Siellä oli ihanan kirkasta ja valo tuli useammasta lähteestä taivaalta.

Seisoin valtavan suuren, äärimmäisen teknologisesti rakennennetun rotkon reunalla lasisessa rakennuksessa.

Alhaalla näkyi tuo rotko, joka oli kuin kymmeniä tuhansia hopeisia suurkaupunkeja.

Silta toiselle puolelle oli äärimmäisen tekninen ja todella pitkä.

Minua vitutti herätä pinnasängystä. Tuli tunne, että haluan sinne missä äsken olin.

Turhauduin vauvan kehooni ja nypin minulle annettua pehmoeläinkettua. Sitä jaksoi äitini ja isäni ihmetellä suureen ääneen vieraille. "Miten voi pieni vastasyntynyt vauva repiä tästä ketusta kaikki karvat?"

Vierailija

Muistan ajan, jolloin kutsuin isosiskoani nimellä "Sisko".Olin siis niin pieni, että en vielä tiennyt siskoni etunimeä. Muistan myös jotain yksityiskohtia niiltä syntymäpäiviltä, jolloin täytin neljä ja viisi vuotta.

Vierailija

Meidän takka oli talvella aivan tosi kuuma kun sitä koski kädellä. 

Lisäksi sain talvilapikkaat jotka olivat järjettömän suuret ja hienot. Kerran sitten kymmeniä vuosia myöhemmin kapusin ullakolle ja arkun aukaisin. Sieltä löysin järjettömän pienet talvilapikkaat.

Vierailija

Kyllikki kirjoitti:
Olin 2 v ja kamerasta oli filmi lopussa. Olin jo kauan suunnitellut, että minusta otetaan kuva sohvalla, jossa makaan kuin isä. Kameraan saatiin lopulta filmiä, ja kuva otettiin.

ja mua juopporentuksi pubissa haukutaan.

Vierailija

Muistan ensimmäisen kotimme pihasta sellaisen jännän kannon tms. ja turhautumiseni kun veli pääsi kiipeämään siihen ja itse en ylettänyt. Muutimme sieltä pois kun olin pari kuukautta vajaa 2v.

Vierailija

Olin ehkä 3 v, kun oltiin serkulla leikkimökissä. Siinä ovea vastapäätä oli sellainen kaide, ja ulos ei mentykään siis suoraan ovesta, vaan sieltä sivusta, jossa kaidetta ei ollut. En löytänyt ulospääsytietä.

Uusimmat

Suosituimmat