Avioehto vai avoliitto

Vierailija

Jos menen naimisiin ja teen avioehdon, mitä eroa sillä on avoliittoon? Miksi menisin naimisiin? Ei tule mieleen yhtään järkevää syytä

Sivut

Kommentit (23)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
avioliitossa leski perii kuoleman tapauksessa. lapsen isyyttä myöskään ei tartte tunnustaa.

Leski ei peri yhtään mitään, jos perheessä on lapsia. Paitsi testamentilla.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Avioehtohan voi olla hyvinkin erilainen kuin menettely avoliitossa.

Mulla taitaa olla ennustajan kykyjä, kun arvelin jo aloitusta laittaessani, että joku tarttuu tähän :) Ok. Puhutaan avio-oikeuden kokonaan sulkevasta avioehdosta, jota ei ole syytä kohtuullistaa. Mikä ero tilanteella on avoliittoon verrattuna?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Sun pitää ihan itse punnita noi vaihtoehdot, ei kukaan voi päättää sun puolesta. Minä valitsin avioliiton.

Tottakai teen valinnan itse. Kysymys olikin näiden kahden vaihtoehdon erosta. En keksi oikein mitään muuta, kuin että avioliitossa joku toinen määrää, milloin liitto alkaa (suostumuksellani toki) ja päättyy (jommankumman suostumuksella toki). Avoliitossa pari itse tekee ratkaisunsa, eikä siihen tarvita muiden päätöksiä.

Vierailija

Missään tapauksessa en halua, että toinen joutuu elättämään. Kauhea ajatuskin. Oma palkka/eläke/sossu yms. on sitä varten. Tässä siis yksi puoltoääni avoliitolle.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat