Työkkärin asioista tietävät! ( Omaehtoinen opiskelu työttömyysetuudella)

Vierailija

Pääsin ammattikorkeaan oltuani puoli vuotta työttömänä ja tuli kielteinen päätös tuohon omaehtoiseen opiskeluun, mikä tietenkin ketuttaa melko paljon. Onko mitään mahdollisuutta jatkaa työttömänä työnhakijana ja saada työttömyysetuutta vaikka aloittaisikin koulunkäynnin koska linja mihin pääsin on monimuotokoulutus joten periaatteessa töitä pystyisi tekemään jos löytyisi sopiva???

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

Jos opiskelet päätoimisesti olet opiskelija, jos taas olet pääasiassa työtön työnhakija voit saada työttömyysetuutta. Terv. Entinen työkkärin virkailija

Vierailija

Sun pitää varmaan todistaa että voit opiskella sivutoimisesti. Ne putkiaivot tietenkin olettaa että AMK= koulussaistumispakko. Itse teen lopputyötä työttömänä ja ihan samalla lailla joudun vääntämään rautalangasta... Tsemppiä!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Moni lukee dippainsinööreiksi työttömyysetuudella. Miks et sinäkin sitä sais? 

Koulutus pitää hyväksyttää työkkärillä. Jos he katsovat, ettei ala ole työllistävä, ei saa työttömyysetuutta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Sun pitää varmaan todistaa että voit opiskella sivutoimisesti. Ne putkiaivot tietenkin olettaa että AMK= koulussaistumispakko. Itse teen lopputyötä työttömänä ja ihan samalla lailla joudun vääntämään rautalangasta... Tsemppiä!

Jos opintopisteitä tulee liian paljon, opiskelu katsotaan päätoimiseksi. Olikohan raja jotain  4-5 op/kk?

Vierailija

Mutta miten se raja katsotaan että onko päätoiminen vai ei? Koska periaatteessa opiskeluni katsotaan päätoimiseksi ja siihen saa myös opintotukea mutta lähipäiviä milloin pitää olla koulussa on vain noin 3-5/kk niin kyllä onnistuisi periaatteessa käydä töissäkin samalla ja siellä on myös paljon työssäkäyviä. Niin siksi en nyt ymmärrä miksi en voi olla työtön työnhakija ja samalla opiskella kun etsin sopivaa työtä mitä tehdä samalla??

T: Ap

Vierailija

Kannattaa valittaa päätöksestä.
Ystäväni sai myönteisen päätöksen kun jaksoi valittaa ja vaatia sinnikkäästi. Ei ollut helppoa mutta onnistui.
Tsempit. Toivotan sinulle kovasti onnea.

Tämä ystävä sai myös vakituisen työpaikan heti valmistumisen jälkeen. Amk-opinnot olivat kyseessä hänelläkin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mutta miten se raja katsotaan että onko päätoiminen vai ei? Koska periaatteessa opiskeluni katsotaan päätoimiseksi ja siihen saa myös opintotukea mutta lähipäiviä milloin pitää olla koulussa on vain noin 3-5/kk niin kyllä onnistuisi periaatteessa käydä töissäkin samalla ja siellä on myös paljon työssäkäyviä. Niin siksi en nyt ymmärrä miksi en voi olla työtön työnhakija ja samalla opiskella kun etsin sopivaa työtä mitä tehdä samalla??

Luitko tuon ohjeen? Kyse ei ole lähipäivien määrästä lainkaan.

Totta kai jokainen fiksu suomalainen hakeutuisi opiskelemaan vasta 25v iässä ja opiskelisi sitten ansiosidonnaisella, koska se on mukavampaa kuin kituuttaminen muutamalla satasella kuukaudessa.

Olisi kivaa, jos kaikki opiskelijat voisi saada työmarkkinatukea! Mutta kun se ei mene niin.

Ja sinähän voit mennä töihin siinä sivussa, jos se kerran muiltakin onnistuu.

Vierailija

No kai se on sitten vaan yritettävä jotenki pärjätä sillä minimaalisella opintotuella kahden lapsen kans:( Mutta ärsyttää kyllä todella paljon kun en tajunnut maata vaan viime vuotta kotona työttömänä( koska silloin olisin saanut tämän etuuden ja kaksinkertasesti rahaa vaan opiskelin yhden toisen ammatin ja se oli nyt syynä miksi en saanut tätä tukea koska tuo toinen ammatti oli liian tuore. Ja tämä nykyinen ala on sairaanhoito joten kyllä pitäisi olla työllistävä.. Kiitos paljon vastauksista ja tsempeistä! T: Ap

Vierailija

Miksi hakemuksesi hylättiin?

Lähetitkö TE-toimiston kirjaamoon vaadittavan lomakkeen tem 6.21 sekä omat perustelut siitä, miksi omasta mielestäsi kuulut omaehtoisen opiskelun tukemisen piiriin?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Luitko tuon ohjeen? Kyse ei ole lähipäivien määrästä lainkaan.

Totta kai jokainen fiksu suomalainen hakeutuisi opiskelemaan vasta 25v iässä ja opiskelisi sitten ansiosidonnaisella, koska se on mukavampaa kuin kituuttaminen muutamalla satasella kuukaudessa.

Olisi kivaa, jos kaikki opiskelijat voisi saada työmarkkinatukea! Mutta kun se ei mene niin.

Ja sinähän voit mennä töihin siinä sivussa, jos se kerran muiltakin onnistuu.

No en ollut anteeksi vaan kerennyt sitä lukea ennen kun kirjotin.. Ei tässä nykyisessä systeemissäkään ole kyllä mitään järkeä ja sen myönsi itse virkailijakin kun ihmettelin näitä perusteita, millä valitaan ja millä ei. Ja jos itse luit minun tekstini, niin sanoin jo aiemmin että olen kyllä valmis tekemäänkin töitä sivussa jos löydän sopivan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miksi hakemuksesi hylättiin?

Lähetitkö TE-toimiston kirjaamoon vaadittavan lomakkeen tem 6.21 sekä omat perustelut siitä, miksi omasta mielestäsi kuulut omaehtoisen opiskelun tukemisen piiriin?

Koska edellinen ammattini oli liian tuore( viime vuonna valmistuin) ja sen opiskelin (vuoden koulutus) vain siksi koska en päässyt tuohon amk-koulutukseen mihin olin jo kaksi kertaa hakenut ja olen aina halunnut. Ja ajattelin että olisi nyt sitten edes joku ammatti niin kävin sen toisen , mutta ei olisi kannattanut, sillä jos olisin sen vuoden vain ollut kotona ja nostanut työttömyystukea olisin varmasti saanut sitä myös näihin opintoihin..

Ja lähetin sen koulun selvityksen opinnoista ja oman hakemukseni ...

Vierailija

Miksi opiskelet ammatin toisensa jälkeen? Ei se ihmisten kouluttaminen ole yhteiskunnalle ilmaista, miksi sun pitäisi saada työttömyystukea voidaksesi opiskella ammattiin, jos sinulla on jo ammatti, jota et ilmeisesti ole ehtinyt tehdä yhtään?

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat