En enää viihdy AV:lla

Vierailija

Siitä lähtien kun tämä palsta uudistettiin viime syksynä, en enää ole pystynyt kunnolla käyttämään tätä sivustoa. Aina kun tulen tänne, niin alkaa vaan ihan suunnattomasti suututtaa, kuinka kaikki hyvin toimineet nettisivut pitää aina pilata turhilla uudistuksilla, ja sitten en enää jaksakaan keskittyä itse keskusteluihin...

Tämä palsta ei minusta enää tunnu ollenkaan samalta kuin aiemmin, ja keskustelujen tasokin näyttää uudistuksen jälkeen vain laskeneen. Mm. provoja ja nettikiusaajia tuntuu olevan paljon enemmän kuin ennen. Onko kukaan muu kiinnittänyt huomiota samaan?

Kommentit (8)

Vierailija

Mua ei haittaa uudistus, mutta jatkuva trollaaminen haittaa. Esim. se naisvihaaja, joka päivystää palstalla tauotta, on vienyt multa maun koko palstaan. Ei jaksa koko ajan katsella sitä oksennusta.

Vierailija

Näin on ja ihan samat sanat. Olen viimeksi käynyt palstalla vissiin eilen päivällä ja nyt poikkesin lukemaan otsikoita, kun ennen palsta aukesi aamulla ennen kuin silmät. Palsta pilataan uudistuksilla, joita kukaan ei ole toivonut.

Vierailija

Pystyn ehkä ymmärtämään sen, että sivuston taustalla oleva julkaisujärjestelmä oli pakko päivittää uudempaan versioon, ja sen seurauksena sivujen rakenne muuttui, mutta miksei ylläpito voi edes yrittää muokata ulkoasusta vähän siedettävämpää? Tämä nykyinen palstan ulkonäkö on todella väritön ja ankea, eikä se todellakaan vaikuta täällä viihtymiseen myönteisesti. Nämä sivut ovat myös aiempaa merkittävästi hitaammat - esim. itselläni tuntuu menevän koko kone aina 15 sekunniksi ihan jumiin kun avaa linkistä keskustelun uuteen välilehteen.

Jostain syystä palstan etusivulla oli pitkään ketju, jossa sai antaa palautetta uudistuksesta, ja johon sitä tulikin yli 800 viestin verran. Sitten yhtenä päivänä ketju vain katosi, eikä palautteeseen reagoitu mitenkään...

Vierailija

On se palauteketju edelleen olemassa, mutta se piti irrottaa etusivulta eikä ylläpito sitä enää lue. Nääs siellä alettiin toistuvasti valittamaan moderoinnin epäjohdonmukaisuuksista. Muutaman kerran poistivat valitukset ja sitten irrottivat koko ketjun.

Eipä silti, siinähän sai vapaasti valittaa ongelmista mutta ei niihin silti tullut korjausta...

Vierailija

Jos jotakuta kiinnostaa, niin tässä pari adblock-sääntöä joilla voi muokata palstaa marginaalisesti siedettävämpään suuntaan:

Poista ruudun ylälaidasta leijuva musta palkki, joka pomppaa näkyviin heti kun sivua vierittää ylöspäin: www.vauva.fi#div(id=navigation)

Poista keskustelun etusivulta täysin turha Ääniä-sarake:
www.vauva.fi#div(class=column views-field views-field-value)
www.vauva.fi#div(class=column views-field views-field-value votes-total hide-on-mobile)

Poista ruudun oikeasta laidasta keskustelunäkymän Uusimmat viestit -palkki:
www.vauva.fi#div(class=panel-pane pane-lyajax-content)

Ainakin itseäni nuo elementit häiritsivät alusta lähtien kun palsta uudistettiin.

Vierailija

Totta kai täällä on provot päässeet valloillee, kun kaikki asialliset keskustelut poistetaan. Ja kun niissä poistoissa ei tosiaan ole päätä eikä häntää. Jos vaikka aloitan ketjun, missä kysyn vinkkejä tämän päivän päivällisruuaksi, niin sekin koko ketju poistuu, kun joku vain keksii kommentoida sinne mitä syötävää turvapaikanhakijat osti tänään kaupasta.

Eli täällä ei enää kannata aloittaa mitään järkeviä keskusteluja, kun ennen kuin ehdit saada vastauksia (joita oikeasti haluaisit saada), niin ketju poistetaan. Ja sitten kaikki ajankohtaiset eli mielenkiintoisemmat aiheet poistetaan vielä kipakammin. Tämä palsta on siis pakkotylsistetty.

Vierailija

5: Minä en ole edes huomannut tuollaisia juttuja.

Ei voine kuin todeta, että me lukijat kiinnitämme ihan erilaisiin asioihin huomiota. Sairaat trollit minua enemmän harmittavat kuin palstan yksinkertainen ulkonäkö.

Uusimmat

Suosituimmat