KERTOKAA MIKÄ MULLA ON!

Vierailija

Mulla oli syksyllä 2013 kauhea stressi, joka helpotti talvella ja keväällä minulle alkoi tulla sairauden pelkoja.

Eka pelkoni oli suolistosyöpä:

Aloin tarkailla ulostettani ja se oli mielestäni ohutta. Sen olin lukennut netistä olevan oire, lisäksi aloin pelätä ulosteessani olevan verta, mielestäni se haisi raudalta, oli tummaa ja siinä oli kovia kokkareita. Sitten alkoi tulla vatsavaivoja ja pelkoni vain voimistui. Lopulta aloin pelätä että syöpä on lähettänyt etä pesäkkeet maksaan ja keuhkoihin. Tuossa vaiheessa pelko oli kauheaa. Kipuja oli kylissä ja rinnassa jne. Muistan töysi hyvin kun yhtenä iltana sinä keväänä pelkäsin maksani poksahtavan. Olin ihan varma että kuolen syöpään. Lääkärissä tehtiin peeus tutkimuksia ja otettiin verenkuva ja kaikki oli ok.

No kesän tultua pelko katosi ja olin niin iloinen kesän tulosta. No sitten rupesin pelätä imusolmukesyöpää. Löysin kovia patteja, pehmeitä ja isoja ja ties kuinka paljon ja tuntui vain että patit kokoajan kasvavat. Lääkärit sanovaa aina et normaaleita on.

No jossain kohtaa pelko jäi sivuun kun aloin tuntea painon tunnetta rinnassa ja alkoi rintakipuja ja puristuksia. Tällä kertaa pelkäsin sydänvikaa ja otettiin ekg ja se oli kunnossa. Muistan kun iltasin olin jälleen varma että kuolen ja hypin seinille kun luulin että nyt kohtaus tulee.
No tuo pelko taas haihtui ja sitten palasi imusolmuke pelko, joka kesti syksystä kevääseen.

Keväällä aloin pelätä kivessyöpää kun löysin pienen patin kiveksestä mutta ultrassa ei ollut mitään poikkeavaa eikä lääkäri tuntenut pattia mutta se onkin pieni.

No kesä meni suht koht hyvin ilman pelkoja. Kunnes syksyllä aloin pelätä keuhkosyöpää puolen vuoden tupakoinnin jälkeen. Minulla oli jatkuvaa kuivaa yskää joka kesti kuukausia. No se pelko jäi.

Nyt olen alkanut pelätä aivokasvainta.
Pelko lähti siitä, että aluksi pelkäsin olevani pedofiili ja että se johtuu aivokasvaimesta. Kuitenkin mulle selvisi että aivokasvain ei aiheuta pedofiilisuutta.

No sitten tuli päänsäryt ja niitä jatkunut nyt yli 2 kuukautta. Tulevat menevöt miten sattua päivän mittaan. Kipu on tasaista särkyä oikealla puolella päälakea. Välillä myös vasemmalla. Yleensä kivut ovat vain tasaista särkyä mutta välillä ovat vihlovia.

Kivut ovat lieviä eikä häiritse yhtään elämääni mutta pelkään että mulla on jotain vakavaa ja stressi lisää varmasti särkyä.

Nyt olen alkanut kuvitella näköhäiriöitä ja kuulohäiriöitä. Sekä luonteen muutoksia.

Onkohan tää taas tätä samaa pelkoa?

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

Lisäksi jännitän hartioita ja käytän paljon puhelinta sekä olen ihan stressaantunut jatkuvasti näiden pelkojen takia.

Lisäksi poltin samaa tupakkaa juhlissa tuntemattoman kanssa ja pelkäsin että olen saanut hivin siitä mutta hiv tukikeskuksessa oli samanlaisia kysymyksiä ja sielä oli ettei hiv tartu tupakan välityksellä.

Olen kirjoittanut ennenkin näistä mutta tämä helpottaa oloa.

Ap

Vierailija

Lisäksi muistan jo ihan pienenä saaneeni erektion ja luulin ettei kenelläkään muulla ole tollaista niin keksin ite että kyse on penissyövästä. Sekin pelko kesti vuosia. Mutta silloin se ei ollut niin pahaa vaan kuvittelin että jos en ole huomaavinaankaan asiaa niin siitä pääsee eroon.

Olen myös tarkaillut omaa virtsaamista ja ulostamista.

Sekä kuvitellut että mulla on lapamato.

Nämä ovat siis pienenä olleita pelkoja.

Ap

Vierailija

Lisäksi minulla on ollut keksittyjä allergioita. En ole voinut syödä jotain kun olen pelännyt hengitysteideni turpoavan umpeen. Nuokin paljastui turhiksi.

Aina kun yritin syödä jotain sellaista niin minusta alkoi tuntua etten saa henkeä.

Ap

Vierailija

No kyllähän sun on ymmärrettävä että pelkosi on ongelma ei sairaudet. Sun ois hyvä puhua jossain. Sekä sinun pitäisi keksiä jotain muuta hommaa.

Vierailija

Hypokondria eli luulosairaus. Tai ei ole ainakaan tuo jonkun ehdottama pakko-oireinen häiriö, sillä itsellä on se enkä ole luulosairas.

Vierailija

No onhan sinulla sairaus. Hypokondria. Saat siihen diagnoosin ja voit olla tunnustetusti sairas. Sitähän sinä haluat.

Elämä terveenä on muuten mukavaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Hypokondria eli luulosairaus. Tai ei ole ainakaan tuo jonkun ehdottama pakko-oireinen häiriö, sillä itsellä on se enkä ole luulosairas.

Pakko-oireinen häiriö voi kohdistua myös sairauksien pelkoon tai mihin tahansa muuhun. Esim. Vaikka jatkuvaan iltaisin olevaa tarkistelua että ovi on lukittu tai mitä ikinä keksii.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat