Ovulaatiotestistä kysymys

Seuraa 
Liittynyt16.1.2016

Kun ovulaatiotesti näyttää plussaa, niin kuinka pian olisi hyvä olla yhdynnässä? Ohjeissa sanotaan että 24-48h sisällä, mutta tarkoittaako tämä sitä että ensimmäiseen vuorokauteen ei ole hyvä yrittää, vaan parempi olisi odottaa ainakin tuo 24h? Vai heti vaan kun näyttää plussaa?

Turhauttaa kun yli 6kk jo yritystä mutta ei vaan tärppää..

Kommentit (6)

Melbe
Seuraa 
Liittynyt25.1.2016

Siittiöt elää sen 1-6 päivää, eli suosituksena on se joka toinen päivä silloin oviksen mahdollisuuden aikoihin. Sama siis oletko silloin ensimmäisen vai toisen vuorokauden aikana. Ainakin näin mä asian ymmärrän. :)  

Tuleva äiti
Seuraa 
Liittynyt15.1.2016

Mietin samaa, että milloin ois hyvä yrittää? Ja itse kun testailin, niin eilen oli selvästi tummempi viiva, ja tänään sit taas vähän haaleampi, niin eikö voisi ajatella, että lh-huippu oli eilen ja ovulaatio tapahtui/tapahtuu siitä 16-36h vai mitä lie olikaan nuo tunnit?

Minua häiritsee, kun kaikissa ohjeissa sanotaan, että viiva on yhtä tumma tai tummempi, kuin kontrolliviiva silloin kun ovulaatio tapahtuu, mutta nyt testiviiva jäi kuitenkin vaaleammaksi. Mitä mieltä olette?

Melbe
Seuraa 
Liittynyt25.1.2016

Tuleva äiti:

Kyllä mä ainakin tulkitsisin tuon tikun juuri noin miten sanoit.  Ja kyllä tuo likimain lähes testiviivan tummuinen viiva on. :O

Tuleva äiti
Seuraa 
Liittynyt15.1.2016

Heh, tänään ois dpo 11 ja testasin huvikseni, tuli kyllä kaikkien haamujen äiti viivaksi, jonka näin ehkä vain hyvällä mielikuvituksella. Huomenna sitten uudestaan. :)

Uusimmat

Suosituimmat