Itäeurooppalainen mies parisuhteessa

Vierailija

Onko kellään omakohtaista tai lähipiiriin pohjautuvaa kokemusta siitä, millaista on olla vakavassa parisuhteessa itäeurooppalaisen miehen kanssa? Tapasin vastikään yhteisen tuttavan kautta miehen, joka teki minuun heti ensitapaamisella vaikutuksen ja joka sittemmin on pyytänyt minua treffeille. En tunne ketään muuta hänen kotimaastaan lähtöisin olevaa henkilöä eikä slaavilainen kulttuuri ole minulle muutenkaan kovin tuttu. Minulla oli aiemmin ehkä aika kielteisiäkin mielikuvia alueesta ja sen ihmisistä, mieleen tulevat heti neukkuarkkitehtuuri ja kierot, aggressiivisuuteen ja juopotteluun taipuvaiset miehet. Tapaamani mies on kuitenkin luonteeltaan hyvin lempeä ja huomioiva eikä kuluta juurikaan alkoholia. Hän on sivistynyt ja asunut useissa Euroopan maissa. Suomeen hän on tullut töihin asiantuntijatehtäviin pari vuotta sitten. Mitä suomalaisen naisen olisi hyvä tietää tai ottaa huomioon deittaillessaan itäeurooppalaista miestä? Kannattaako suhteelle antaa mahdollisuus?

Kommentit (6)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jos on iso muna ja rahaa, why not?

Nämä eivät ole minulle olennaisia piirteitä puolison valinnassa. Kyseisen miehen munan kokoa en vielä tiedä. Palkka sen sijaan on suunnilleen tiedossa ammatin perusteella, ja meistä kahdesta minä tienaan kyllä enemmän.

Vierailija

Kannattaa...Rajan takana vuosi asuneena sanoisin, että siellä on paljon huonoja miehiä (se alkoholi), mutta hyvät ovatkin sitten tosi hyviä. Tietynlainen herrasmiesmäisyys viehättää, ja mielestäni sen taustapuolena ei slaavilaisessa kulttuurissa ole naisten alistaminen, naiset ovat siellä hyvinkin voimakkaita ja sanoisin melko tasa-arvoisia.  Kannattaa ainakin testata.

Vierailija

Jos on sivistynyt ja koulutettu mies, joka on asunut useissa maissa, niin tuskinpa sillä lähtökulttuurilla on suurtakaan vaikutusta. Kannattaa ainakin kokeilla, muuten voi jäädä kaduttamaan.

M

Vierailija

En todellakaan yleistä miljoonia miehiä samaan kastiin pelkästään sen perusteella, mistä päin Eurooppaa ne on kotoisin. Mun mies on syntyjään Romaniasta, mutta sen luonne on taatusti ihan erilainen kuin monen muun maanmiehensä.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat