Onko minulla "velvollisuus" järjestää synttärijuhlat?

Vierailija

Eli täytän kohta pyöreitä (40) ja moni sukulainen haluaisi tulla kakkukahville. Mutta kun en halua olla edes kotona silloin, haluaisin lähteä johonkin suuntaan. Enkä muutenkaan pidä mistään juhlista, ne ahdistavat!
Täyttää ihminen sitten kuinka kymmentä vuotta tahansa, niin mun mielestä siinä ei ole mitään juhlimista.

Kommentit (9)

Vierailija

Ilmoitus sitten vaan että en juhli, olen matkoilla. Varminta ollakin matkoilla, muuten niitä voi tunkea kuitenkin.

Vierailija

Ilmoita, että olet matkoilla etkä juhli. Se on jotenkin hyväksyttävää, ehkä.

Vituttaa kyllä ihmiset, jotka on väkisin tulossa juhlimaan tai kyläilemään. Noloja. Onneksi itse osaan käyttäytyä siten, että menen juhliin vasta kun on kutsuttu ja juhlat ilmoitettu olevan olemassa, eikä tulis pieneen mieleenkään alkaa painostamaan.

Vierailija

Onhan noita kutsujä lähetetty ennenkin suomalaisille sukulaisille että juhlat ovat jossain ulkomailla, skumppaa tarjolla jos itse maksavat matkat ja muut kulunsa ja ilmestyvät tiettyyn aikaan jonnekin Pääsiäissaarille. Kun et edes kahvia tarjoa niin ne pahimmat kahvihammaskolotuksista kärsivätkin jäävät kotiin.

Eli alahan matkaesitteitä tutkimaan. Joko laitat kutsut tai vain ilmoitat että olet matkoilla.

Vierailija

Nelikymppinen voi jo itse päättää, miten merkkipäivänsä viettää. Älä täällä kysele, tee niin kuin haluat, hyvä nainen!

Vierailija

Anoppi alkoi jo vuotta aikaisemmin tarinoimaan kuinka tulevat sitten apen kanssa mun nelikymppisilleni. Olinkin sitten viikonlopun yli reissussa ystävieni kanssa nelikymppisiäni juhlimassa. Anoppi kun kyseli myöhemmin, että millonkas niitä juhlitaan, sanoin, että johan ne on ystävien kanssa juhlittu, hyvät bileet olivatkin. En ole omassa suvussani koskaan kuullut yhdenkään vierasehdokkaan uhkailevan juhliin tulemisella. Tosin oman sukuni puolella juhlia järjestetään enemmän ja innokkaammin kun ei ole anopin kaltaisista vieraista pelkoa.

Vierailija

Täytin vuosi sitten 40 ja järjestin samana iltana juhlat vain perheelleni ja vanhemmilleni. En valehdellut mistään matkoista tai muuta typerää, en ole kenellekään sellaisista tilivelvollinen. Mieheni täyttäessä 40 olivat juhlat yhtä suuret, eli oma perhe ja miehen vanhemmat. Ystävämme ovat kyllä järjestäneet isoja juhlia, mutta se on heidän asiansa ja minä päätän omistani. Ole siis nyt aikuinen.

Vierailija

En ole sitten lapsuuden juhlinut syntymäpäiviäni kuin kerran, parin kaverin kanssa yhdessä 30-v. Ei nappaa. Ei kyllä ole myöskään sukulaisia änkeämässä juhlimaan, olis kyllä tosi outoa. Ei ole sellaisia tapoja.

Uusimmat

Suosituimmat