OLENKO TOSIAAN NÄIN PIENI MINÄ IHMISET MUA PITÄÄ?

Vierailija

Oon 170cm mies. Ja aina minua sanotaan pieneksi ja välillä joku käyttää nimeni etuliitteenä pikku *****.

Vai mahdanko jotenkin näyttää pienemältä kuin olen vai onko 170cm mies tosiaan niin pieni?

Sivut

Kommentit (31)

Vierailija

Olet lyhyimmästä päästä. 

Mutta jos miestä sanotaan pieneksi tai joku käyttää "pikku" etuliitettä, on syy jossain muualla.

En usko kenenkään kutsuvan Putinia "pikku-Vovaksi" face to face. Netissä huutelijoita toki riittää. 

Vierailija

Älä välitä muiden sanomisista :) Kyllä minullekin kettuillaan välillä mutta nauran vain mukana tai piikittelen takaisin, ei se ole niin vakavaa. Minulle olisit juuri täydellinen, ehkä vähän liian pitkäkin! Kyse on nimittäin näkökulmasta :)

Terveisin N21, 154 cm

Vierailija

Minusta 170cm mittainen mies ei ole vielä mitenkään huomiota herättävän lyhyt tai pieni. Varsinkaan, jos ei ole kovin luiseva tai laiha.

Tapailin joskus miestä joka oli 174cm pitkä ja en kyllä yhtään kertaa ajatellut että hän olisi jotenkin lyhyt.

Jos ihminen viehättää muuten, niin ei se pituus merkitse niin paljoa. :)

Vierailija

Oon sun pituinen nainen ja paino 54 kiloa - ja mua sanotaan "Pikku-Liisaksi". Toinen samanpituinen nainen joka on painavampi on sitten kuulemma ihan ihmisen kokoinen. Ei siis riipu pelkästään pituudesta.

Vierailija

Olet lyhyt. Ja varmaan todellisuudessa olet vielä sentin pari lyhyempi, mutta pakko saada sanottua, että olet 170. Ettei tarvi sanoa 160-ja-jotakin. Mä tapasin kerran miehen, joka väitti olevansa 173cm. No näin sitten hänet luonnossa ja oli mun pituinen 165cm, ei yhtään pidempi!! Ihan kamalaa, siis en todellakaan kelpuuta edes samanpituista miestä. Joten kyllä tuo 170cm on minulle liian lyhyt. Toki on niitä vielä lyhyempiä naisiakin eli tuskin jäät yksin. Mutta kyllä olet lyhyt, joten ihmisten kommentit on ihan normaalia. Ikävää, mutta ymmärrettävää.

Vierailija

Ottamatta kantaa Ap:n pituuteen, niin minusta kertoo erinomaisen paljon naisen ja miehen välisestä tasa-arvosta, että nainen usein -ei tietenkään aina- odottaa, että mies on häntä kookkaampi. Tai ainakin pidempi. -Joskus myös tuntuu, että myös palkka epätasa-arvoon syynä ovat naiset. Monelle naiselle -ei taaskaan kaikille- olisi kauhistus, jos kumppani (mies) tienaisi vähemmän. - Laihana lohdutuksena saattaisi käydä, että mies tienaisi saman verran. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olet lyhyimmästä päästä. 

Mutta jos miestä sanotaan pieneksi tai joku käyttää "pikku" etuliitettä, on syy jossain muualla.

En usko kenenkään kutsuvan Putinia "pikku-Vovaksi" face to face. Netissä huutelijoita toki riittää. 

Täh? Jos on pieni, niin miksei saisi sanoa pieneksi? Ei minua ainakaan haittaa, että monet kutsuvat minua pikku-Annaksi.
T: 153 cm pitkä N30

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet lyhyimmästä päästä. 

Täh? Jos on pieni, niin miksei saisi sanoa pieneksi? Ei minua ainakaan haittaa, että monet kutsuvat minua pikku-Annaksi.
T: 153 cm pitkä N30

Toimii ehkä naisilla ja kuulostaa söpöltä, mutta jos miehelle sanotaan tuommoista, on se yleensä pilkallista.

Vierailija

Ylipäänsä on erikoista, että yhteiskunnassa pituutta arvostetaan niin paljon sukupuolesta riippumatta. Johtaviin asemiin päätyvät miehet ovat usein pitkiä (Lipponen, Vanhanen, Ollila jne.). Olisi mielenkiintoista tietää, onko pituus tuonut heille ansiotonta arvonnousua? Valitaanko kahdesta yhtä pätevästä hakijasta se pitempi, ja jos, niin miksi? Ja miksi helvetissä missien pitää olla pitkiä? Lyhyet naiset voivat olla aivan yhtä upeita. Pituuden perusteella tapahtuva syrjintä on yhtä väärin kuin mikä tahansa muu syrjintä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat