Ymmärryksellä, kärsivällisyydellä ja hitaalla vihastumisella on todella iso merkitys ihmisen elämässä.

Vierailija

Se näkyy mielestäni erittäin hyvin siinä ,että mitä asioita puhut muista ihmisistä selän takana.

Mitä keskustelet,utelet toiselta ihmiseltä.

Jotenkin sen luottamuksen ja viisauden
huomaa aika hyvin ihmisestä.

Voi olla suuri työ muuttua ihmisenä, jos lapsuuden kodissa on ollut paljon riitaa kaikista asioista tai molemmat vanhemmat tai toinen heistä on ollut narsisti kuitenkaan tajuamatta sitä itse,jolloin ei ole voinut työstää omaa käyttäytymistään.

Surullista.

Kommentit (4)

Vierailija

Olen kaikkea tuota ja minua pidetään vähän tyhmänä. Ilmeisesti lehmänhermoisuus on poikkeuksellista. Oman sietokykyni takia nopeasti kiihtyvien ihmisten kanssa on joskus hankalaa.

Vierailija

Mä olen kärsimätön ja nopeasti tulistuva, mutta koska kilahtelu on minusta asiatonta en näytä ärtymystäni ulospäin. Toisaalta minun on helppo asettua toisten asemaan, joten tuomitsevuus ei kuuluu luonteenpiirteisiini. Toisen asemaan asettuminen on itse asiassa yksi syy miksi pyrin kätkemään kärsimättömyyteni ja tietoisesti pyrkinyt opettelemaan siitä pois.

Vierailija

Jep. Mä uskon että yhden ihmisen jatkuvasti harrastama pahan puhuminen tulee tuomaan hänelle pahaa karmaa aika pian.

Vierailija

Olen samaa mieltä. Olen saanut lapsuudenkodista täysin erilaisen mallin, hutkitaan ennen kuin tutkitaan ja on siistiä olla ilkeä ja vittumainen, ollaan vähän tällaista temperamenttista sakkia hei! Jo joskus nuorempana huomasin, etten oikein istu tuohon malliin luonteenpiirteiltäni, mutta yhä edelleen omaa toimintaa pitää tarkistella melkoisen seulan kautta etten alkaisi soveltaa noita mielestäni äärimmäisen negatiivisia ratkaisumalleja. 

Koen jonkinlaista henkistä etäisyyttä lapsuudenperheeseeni juuri tästä syystä, en oikein osaa olla luontevasti kahvipöydässä, jossa kaikki keskustelunaiheet pyörivät sen ympärillä, kuinka erinomaisia me itse ollaan (oikeastaan asteikosta riippumatta ei millään tavalla erinomaisia, ihan keskivertoa) ja kuinka tyhmiä ja huonoja kaikki muut ovat. Mitään erilaista ei ymmärretä eikä edes haluta ymmärtää, "mulla on oikeus mun mielipiteisiin". 

Uusimmat

Suosituimmat