Jos pettämisen antaa anteeksi se on sama asia kuin sanoisi ok, tee uudestaan.

Vierailija

ei ole olemassa yhtä ryyppyä, yhtä lyöntiä, yhtä pettämistä, tai rahanlainaamista, ylinopeuksien ajajaa.
Se on elämäntapa, tapa toimia.

Sivut

Kommentit (33)

Vierailija

Jyrkästi eri mieltä. Kokemuksen syvällä rintaäänellä. Virheitä sattuu parhaimmilekin, asia puidaan läpi ja jatketaan eteenpäin.

Vierailija

Mustavalkoinen ajattelu on yksi ärsyttävimmistä piirteistä, jota voi ihmisellä olla. Jatka toki elämääsi täydellisessä kuplassasi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mustavalkoinen ajattelu on yksi ärsyttävimmistä piirteistä, jota voi ihmisellä olla. Jatka toki elämääsi täydellisessä kuplassasi.

Niin. On vaan ikävää, ettei tätä maailmaa tällaisena olisi ilman tieteellistä (= musta-valkoista) ajattelua.

Vierailija

Mä oikeasti ajattelin, etten ikinä antaisi anteeksi pettämistä. Olin neuvonut kavereitakin jättämään pettäneen miehen. Sitten se sattuikin omalle kohdalle. Eipäs se olekaan niin helppoa vaan lähteä kahden pienen lapsen ja talovelan kanssa lätkimään. Annoin anteeksi ja toivon ettei se koskaan tule toistumaan, koska sitten en enää tiedä mitä pitäisi tehdä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Niin. On vaan ikävää, ettei tätä maailmaa tällaisena olisi ilman tieteellistä (= musta-valkoista) ajattelua.

No sitten sun "tieteellinen" ajattelu on väärässä.

Vierailija

Ja höpöhöpö.

Ihminen, hyväkin sellainen tekee virheitä. Jos siitä ensimmäisestä virheestään ottaa opikseen, ei se ole maailmanloppu, eikä hyvän suhteenkaan.

Oma mieheni petti legendaarisesti tuhannen pillun päissään työyhteisön pikkujouluissa. Olin kotona 6kk- ikäisen vauvan kanssa.

Mies tunnusti tunnontuskissaan asian vasta n. 4 vuoden päästä ja helvetti olikin hetken irti omalta puoleltani.

MUTTA. Ymmärsin, että vaikka teko oli alhaisista alhaisin, siitä oli kuitenkin jo paljon aikaa, eikä teko ollut vaikuttanut elämäämme muutoin kuin miehen omassatunnossa.

Annoin anteeksi vain ja ainoastaan siksi, että mies kertoi kaiken mitä kysyin, moneenkin kertaan ja ymmärsi sen, että ihminen tekee virheitä ja vahinkoja sattuu, mutta että toinen kerta ei enää ole vahinko, vaan valinta ja sitä en voi, enkä halua enää antaa anteeksi. Siitä tiedän, ettei mies rakasta/välitä piirun vertaa.

Tuosta episodista on kulunut nyt 16 vuotta. Se vauva, jota hoidin silloin kun mies sikaili on nyt melkein 17v nuorimies.

Kolme sisarustakin hällä on, ja isänsä on mitä ihanin isä heille ja aviomies minulle. Meillä miehen kanssa on ihanaa yhdessä; meillä nauretaan, itketään, ollaan onnellisia ja välillä vähemmän onnellisia.

Mutta koskaan viimeisen 16 vuoden aikana minun ei ole tarvinnut epäillä hetkeäkään miehen uskollisuutta. Mies käy illanvietoissa silloin tällöin edelleenkin, eikä niistä pultteja oteta.

Jokainen ihminen tekee virheitä. Parisuhteessakaan tehty virhe ei ole korvaamaton, jos molemmat niin päättävät.

Vierailija

Sometimes giving someone a second chance is like giving them an extra bullet for their gun because they missed you the first time.

Tämän totesin, kun kerran anteeksi annoin ja löysinkin itseni samasta tilanteesta äskettäin uudelleen..

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat