Erektiosta

Vierailija

Hei arvon terapeutti,
Aloitetaan sillä että elämäni on pilalla.
Syy? Erektio-ongelmat.
Ne ovat syöneet itsetuntoni ja luottamukseni jo pidemmän aikaa. Tarkalleenottaen 13v. sitten olin ensimmäisen kerran aloittamassa yhdyntää, en saanut erektiota. Asia toistui nuoruudessa useammin. Aikuisiällä pari kertaa.
En kehtaa aloittaa suhdetta, koska asiaa ei noin vain voi esitellä toiselle. Pitäisi olla "taitava jne." Ei ole kyse siitä ettenkö voisi olla erittäin taitava, mutta asia ei vaan noin vain loksahda kohdilleen.
Nuorempana aliravitsemuksesta ja tupakan poltosta johtuen en saanut erektiota kuin masturboimalla tietynlaisissa asennoissa. Masturboiminen on työlästä, koska en kykene keskittymään siihen kovin pitkään ja erektio pätkii. Minulla on siis niitä erityisiä sinisä pillereitä, mutta koska suhteen aloittaminen tänä päivänä on vaikeampaa kuin vuorelle kiipeäminen, ei niistä ole hyötyä, kun ne vanhenevat lopulta. Myöskin edellämainittu tilanne, jossa tällainen asia pitäisi esitellä kumppanille ovat esteenä.

Mitä tässä pitää tehdä? Ainoa vaihtoehto jota enää ajattelen on kuula kalloon tyyppinen ratkaisu.
Olenko niitä joita luonto vain karsii pois? Toisaalta mielestäni minulla on geneettisesti paljon annettavaa.

Kommentit (1)

Puhu muru
Seuraa 
Liittynyt9.10.2015

Hei.

Kiitos kysymyksestäsi. Kerroit haasteistasi erektion kanssa tällä hetkellä ja aiemmin. Olet hienosti yrittänyt hakea apua tilanteeseen ja pohtinut asiaa selkeästi. Toivon, ettet jää asian kanssa yksin, sillä tarjolla on monenlaista apua.

Lievistä erektiovaikeuksista kärsii lähes jokainen mies jossain vaiheessa elämää. Vaikeudet voivat johtua fyysisistä syistä tai henkisistä tai mahdollisesti molemmista. Oletko keskustellut sinulle lääkkeet määränneen lääkärin kanssa laajemmin seksuaalisuudestasi? Kärsitkö mahdollisesti myös haluttomuudesta?

Suosittelen, että ottaisit vielä yhteyttä sinua hoitaneeseen lääkäriin. Voit myös kääntyä miesten seksuaalihäiriöihin erikoistuneen lääkärin Juhana Pihan puoleen. Lisäksi suosittelen käyntiä seksuaaliterapeutilla, jonka kanssa voit rauhassa pohtia seksuaalisuuttasi. 

Uusimmat

Suosituimmat