Piilolinssien käyttäjät

Vierailija

Selittäkää tyhmälle miksei kuukausilinssejä saa käyttää kauempaa kuin sen 30 päivää, ja sen jälkeen ne täytyy hävittää?
Menevätkö linssit jotenkin pilalle vai onko kyseessä hygieniasyyt yms.?

Itsellä ensimmäistä kertaa piilolinssit käytössä joita olen käyttänyt aina silloin tällöin. Yli kuukauden ovat minulla olleet ja viime kerralla kokeillessa en huomannut mitään eroa linsseissä edellisiin kertoihin nähden.

Kommentit (10)

Vierailija

Hygieniasyistä. Bakteereja kerääntyy liikaa ajan myötä. Mä oon käyttänyt kk-linssejä pari vuotta (siis tietty vaihtanut joka kuukausi) ja silmälääkäri totes kesällä että silmäluomissa on jotain sellaista nöyhtää joka kertoo että mun pitää joko pestä linssejä tehokkaammin, siirtyä kertakäyttölinsseihin tai lopettaa kokonaan. Älä ainakaan tavaksi ota yli kuukauden pitämistä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Hygieniasyistä. Bakteereja kerääntyy liikaa ajan myötä. Mä oon käyttänyt kk-linssejä pari vuotta (siis tietty vaihtanut joka kuukausi) ja silmälääkäri totes kesällä että silmäluomissa on jotain sellaista nöyhtää joka kertoo että mun pitää joko pestä linssejä tehokkaammin, siirtyä kertakäyttölinsseihin tai lopettaa kokonaan. Älä ainakaan tavaksi ota yli kuukauden pitämistä.

Okei, kiitos vastauksesta! :) 

Kysyisin vielä, että jos käytän linssejä esimerkiksi kerran viikossa, eli noin 4 kertaa kuussa, päteekö tämä käyttöaika sillonkin? Vai onko käytön määrä se jolla on väliä? Sori jos on vähän sekava selitys.

Vierailija

Mulla on kokemusta kuukausi ja kahden viikon linsseistä. Ja kokemusta siis piilolinssien käytöstä jo 25 vuoden ajalta. Itse ainakin huomaan, että kun linssi on tulossa tiensä päähän, niin se alkaakin tuntua silmässä kuivalta ja linssin ikään kuin huomaa. Yleensä puhdas linssi kun ei tunnu miltään silmässä. Linssiin kerääntyy pikku hiljaa likaa, joka ei lähde puhdistaessa pois. Itse ainakin noudatan suht tarkkaan linssivalmistajien antamia ohjeita ja silmäni ovatkin pysyneet hyvässä kunnossa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Kysyisin vielä, että jos käytän linssejä esimerkiksi kerran viikossa, eli noin 4 kertaa kuussa, päteekö tämä käyttöaika sillonkin? Vai onko käytön määrä se jolla on väliä? Sori jos on vähän sekava selitys.

Linssit tulisi heittää pois kuukauden kuluttua käytön aloittamisesta riippumatta siitä, kuinka monta kertaa niitä on käyttänyt.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mulla on kokemusta kuukausi ja kahden viikon linsseistä. Ja kokemusta siis piilolinssien käytöstä jo 25 vuoden ajalta. Itse ainakin huomaan, että kun linssi on tulossa tiensä päähän, niin se alkaakin tuntua silmässä kuivalta ja linssin ikään kuin huomaa. Yleensä puhdas linssi kun ei tunnu miltään silmässä. Linssiin kerääntyy pikku hiljaa likaa, joka ei lähde puhdistaessa pois. Itse ainakin noudatan suht tarkkaan linssivalmistajien antamia ohjeita ja silmäni ovatkin pysyneet hyvässä kunnossa.

kiitos vastauksesta! :)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ihan turhaan maksat kuukausipiilareista, jos käytät noin harvoin. Osta kerttispiilareita mieluummin.

Vierailija

Käytän piilareita yleensä sillon, kun käyn koulussa. Jota tosin teen tällä hetkellä vähän turhan harvoin.. Ensi viikolla olisi tarkoitus alkaa käymään siellä useammin, siksi mietin, että ovatko piilarit vielä käyttökuntoisia :) - ap

Vierailija

Samat kokemukset kuin kolmosella. Mä tosin pidän aina pidempään piilareita kuin kuukauden. Pidän siihen saakka kunnes ne tuntuvat huonoilta.
Maksan puolen vuoden satsista n. 200 euroa, joten todellakin käytän niitä niin pitkään kuin mahdollista.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat