Miten jotkut ihan sivulliset jaksavat nähdä niin paljon vaivaa puolustaessaan isoja firmoja?

Vierailija

Olen jäsenenä aika monessa neulonta-aiheisessa FB-ryhmässä ja niissä yllättäin puhutaan aika paljon langoista. Jos kukaan sanoo puolikkaankaan sanan siitä, että Novitan langat eivät ole niitä kaikista laadukkaimpia tai kertoo jostain huonosta kokemuksestaan, ryntäävät muutamat tyypit heti paikalle: "mitäs ostit jos se on niin huonoa", "peset ne vain väärin, itselläni ainakin kestää!", "olen ostanut jo tuhat vuotta Novitan lankoja ja ne ovat kaikista parhaimpia, mitkään muut eivät kestä". Aina ne samat tyypit!

Mitä ihmiset saavat tuollaisesta? Ymmärrän tietysti mielipiteenvaihdon kumpaankin suuntaan, saa sanoa olevansa tyytyväinen tai tyytymätön. Sitä en ymmärrä, että joillekin muiden tyytymättömyys merkkiin X on niin ylitsepääsemätön asia, että jaksavat käyttää paljon aikaa puolusteluun ja virheiden etsimiseen siitä tyytymättömästä. Samaa ilmiötä olen huomannut myös ainakin Valion kohdalla, mitään soraääntä ei saa kuulua mistään, koska se on kuitenkin "suomalaisen maanviljelijän puolella!!!11".

Kommentit (3)

Vierailija

Pieniäkö firmoja tässä pitää puolustaa? Ei tullut mieleen, että saattaa olla kyseessä mielipide-eroja. Jollekin ne Novitan langat vielä(kin) täyttävät tarpeen. Miksei omaa lempimerkkiä saisi puolustaa vai vastustatko ihan periaatteesta sitä, että pitää isoista firmoista tai jopa ketjuista?

Vierailija

No ap on oikeassa osittain. Novitan langat eivät enää ole samaa laatua, mitä 80-luvulla. Vaikka itse pyrin suosimaan kotimaista, tämä on yksi niistä, jotka ovat korkeintaan keskinkertaisia. Itse en niitä enää ostakaan sukkalangoiksi, koska niistä tehdyt uudemmat sukat kestävät huonommin kuin 80-luvun sukat. Mutta kyse ei ole isoista firmoista, vaan vakiituneista tuotemerkeistä, joiden laadun huononomista ei haluta nähdä.

Samahan käynyt Arabialle ja monille vaatteille. Esim. Rockseri, joka ei jättiyritys kai vieläkään ole, mutta taitaa olla kohtuullisen tunnettu. Näkee kyllä loistavasti, mikä ero on 10 vuotta sitten ja uuden asennepaidan välillä, ne vanhat ovat ihan eri materiaalia. Mutta niitä vaan täytyy kehua, vaikka laatu on romahtanut. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Pieniäkö firmoja tässä pitää puolustaa? Ei tullut mieleen, että saattaa olla kyseessä mielipide-eroja. Jollekin ne Novitan langat vielä(kin) täyttävät tarpeen. Miksei omaa lempimerkkiä saisi puolustaa vai vastustatko ihan periaatteesta sitä, että pitää isoista firmoista tai jopa ketjuista?

No ei sillä firman koolla oikeastaan ole väliä. Tai no ehkä siinä mielessä, että joku tuntematon pikkufirma voi olla kritiikin kohteena ollessaan aika aseeton ja puolustuskyvytön, mutta isot pystyvät kyllä pitämään huolta itsestään. 

Ja siis omaa lempimerkkiä saa puolustaa, mutten ymmärrä sellaisia ihmisiä, joiden täytyy henkilökohtaisesti hyökätä vaikka nyt jokaista Novitan lankaa kritisoivaa vastaan. Sama kun joku täällä foorumilla vastaisi erikseen jokaiseen vaikka vaunumerkkiä X kritisoivaan viestiin sen sijaan että kirjoittaisi viestiketjun jatkoksi, että itselläni on ihan hyvä kokemus. 

Uusimmat

Suosituimmat