Työttömyyskassasta eroaminen olen osa-aikatyössä 20-25h /vk

Vierailija

Jos eroaa työttömyyskassasta, tuleeko karenssia työmarkkinatukeen jota kelasta saa, kun tekee osa-aika työtä.
Eli ei lähde liitosta anomaan samoja roposia kun tietty aika/ehto tullut täyteen.

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

Idiootti. Jos eroat kassasta, ei sinulle kerry työstä ansiopäivärahaa työttömyyden varalle! Jos et asioista tiedä, katso vaikka ansiopäivälaskurista paljonko saisit ansiopäivärahaa.

Vierailija

Eli saat ainoastaan nornaalin työmarkkinatuen ja ehkä asumislisän. Ansiopäivärahaa kertyy ainoastaan kassaan tai liittoon kuuluessa. Miksi ihmeessä haluaisit erota kassasta? ! Itsellä menee liittoon parikymppiä kuussa ja työttömyysjaksoina saan ansiopäivärahaa käteen yli tonnin kuussa.

Vierailija

Miksi haluat erota? Saahan liitosta paremman rahan kuin kelasta. Varmasti tälläkin hetkellä haet soviteltua päivärahaa?

Vierailija

"samoja roposia" ??

Kelasta saa aika lailla vähemmän.. Olisi kyllä hullua erota työttömyyskassasta kun sä siellä jo olet.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miksi haluat erota? Saahan liitosta paremman rahan kuin kelasta. Varmasti tälläkin hetkellä haet soviteltua päivärahaa?

Soviteltu päiväraha lähes sama liitolla ja kelalla, jos tekee osa-aikatyötä.

Vierailija

Mutta vielä palaan, kun kukaan ei vastannut itse kysymykseen!!

Eli tuleeko kelan puolelta jotain karenssia jos ei hae liitosta päivärahaa?

Kiitos hänelle joka osaisi vastata. Maanantaina viimeistään selviää kun olen yhteydessä kelaan.

-ap-

Vierailija

Ei tule kelasta karenssia, mutta kielteinen päätös, jos olet jäsen kassassa.

Kerro nyt miksi ihmeessä haluat erota?

Vierailija

Vieläkään ei tullut vastausta! :)

Toki kielteinen päätös kelalta, jos kuuluu kassaan, mutta nyt olikin kyse jos eroan kassasta. 

No, täytyy kysellä arkena virkailijoilta.

Vierailija

Itse erosin kassasta koska olen jo saanut sen 500 päivää ansiosidonnaista; miksi maksaisin jäsenmaksua koska en enää käytännössä hyötyisi kassasta mitään ilman työssäoloehdon karttumista, ja se taas näyttää tässä taloustilanteessa harvinaisen epävarmalta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Itse erosin kassasta koska olen jo saanut sen 500 päivää ansiosidonnaista; miksi maksaisin jäsenmaksua koska en enää käytännössä hyötyisi kassasta mitään ilman työssäoloehdon karttumista, ja se taas näyttää tässä taloustilanteessa harvinaisen epävarmalta.

Tämä voi ollakin järkevää, kunhan liittyy takaisin jos pääsee töihin.

Mutta jos tekee osa-aikatyötä, kannattaa ehdottomasti kuulua liittoon.

Vierailija

Entä sitten jos jäät kokonaan työttömäksi? Jos osapäiväraha olisikin suunnilleen sama, niin kokopäiväisessä varmaan on eroa?

Vierailija

Karenssi ei riipu millään tavalla kassasta eikä kelasta vaan siitä, millaisen lausunnon te-toimisto antaa.

Miksi ihmeessä sinä eroaisit kassasta juuri nyt, kun 

A) saat kaiken aikaa soviteltua ansiosidonnaista ja 

B) sinulle kertyy työssäoloehtoa joka viikko siltä varalta, että tulet jäämään kokonaan työttömäksi.

Vierailija

Liittoja kassa eivät ole sama asia. Voi myös erota liitosta ja jäädä kassan jäseneksi, eikä työttömyyskorvasta haeta liitosta vaan kassata.

Itsekkin olen eronnut liitosta, mutta kassata en tietenkään ole eroamassa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mutta vielä palaan, kun kukaan ei vastannut itse kysymykseen!!

Eli tuleeko kelan puolelta jotain karenssia jos ei hae liitosta päivärahaa?

Kiitos hänelle joka osaisi vastata. Maanantaina viimeistään selviää kun olen yhteydessä kelaan.

-ap-

Ehkä kukaan ei oikein ymmärrä mitä kysyt. Eihän kassaan kuuluminen liity mitenkään karenssiin. Karenssi ehdot koskee ylipäätään työttömyysturvaa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat