Jos asuu hometalossa, niin pystytkö itse haistamaan kotona

Vierailija

ollessa vaatteista, pyyhkeistä ym. homeen hajun. Siis jos kyseessä on hajua tuottava home.

Kommentit (12)

Vierailija

Tuskin, jos asuu ko ajan. Meillä on kesämökki homeessa, ja sen haistaa kyllä, mutta hajuun tottuu parissa tunnissa.

Ei muuten ole aiheuttanut kenellekään mitään oireita.

Vierailija

Hajuun tottuu eli ei mun mielestä. Muualla ollessa saattaa vaatteistaan haistaa, mutta kun tulee kotiin, niin haju "katoaa" vaatteista.

Vierailija

Ei pysty. Muut kyllä pystyvät. Ja jos vietät useamman päivän pois kotoa, vaihdat päällesi muualla olleet vaatteet ja haistat jonkin ajan jälkeen vaatteita jotka sinulla on ollut hometalossa päällä niin haistat hajun. Kokemuksesta puhun. 

Vierailija

Eli jos joku pyyhe tai vaate meillä kotona haisee miedosti oudolle, niin syy voi olla joku muu kuin home? Ja talouspaperikin haisee, kun siihen niistää. Ei kylläkään perinteiselle homeelle. Tunnistan kaksi homeenhajua, tämä ei ole kumpikaan.

Vierailija

Oireista huomaa, onko vaarallisesti hometta. Esim. keuhkoja pakottaa ja tulee selittämättömiä kuumeita/flunssia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Eli jos joku pyyhe tai vaate meillä kotona haisee miedosti oudolle, niin syy voi olla joku muu kuin home? Ja talouspaperikin haisee, kun siihen niistää. Ei kylläkään perinteiselle homeelle. Tunnistan kaksi homeenhajua, tämä ei ole kumpikaan.

No joo, syy voi hyvin olla joku muu. Mutta voi se olla sellainen homekin, mitä ei ole koko talossa, vaan vain tietyssä kodassa. Mä asuin kerran talossa, jossa yhden makuuhuneen nurkassa olevan kaapin taakse jäi kylmä paikka, joka keräsi kosteutta. Siinä kaapisss kauan olleet vaatteet tuoksahti oudolta. Se seinä ei homehtunut, mutta kosteud kerääntyi myös kaappiin ja vaatteisiin, ja sit ne ne vaatteet itsessään joskus meni aika tunkkaisiksi, eli ilmeisesti alkoi homehtua. Eivät ehtineet, jos niitä pesi ja tuuletti usein, mutta jos joku vaate oli kaapissa kauan, se alkoi tuoksahtaa.

Vierailija

No mitäpä luulet, kun usein hometuomio on talosta tullut asukkailleen täytenä yllätyksenä ja toinen yllätys on ollut se, kuinka pahasti homehtunut talo on saattanut olla, eikä sitä ole silti voinut päällisin puolin havaita.

Vierailija

Ainakaan itse en ystäväni hometaloon mennessäni haista hometta siellä, mutta kun lähden sieltä eri ympäristöön niin siellä päällä olleet vaatteet haisevat aivan kamalalle. Pakko aina samantien laittaa vaatteet koneeseen ja tuulettaa takki yms. Myös kun hän tulee meille niin hänen vaatteensa haisevat todella voimakkaasti..hän ei itse haista sitä. Tietävät että on hometta, mutta eivät tiedä/halua uskoa että haisevat todella pahalle kaikki vaatteet tavarat yms..

Vierailija

Eli meillä ei välttämättä ole hometta. Kotona kun haistaa vaatteita, niin se haju minkä haistan on joku muu esim pesuainejäämät yms? Ja se talouspaperi haisee esim valkaisuaineelle. .

Vierailija

Syy voi löytyä myös nenästäsi. Kun mulla oli poskiontelotulehdus, niin kaikki mitä haistelin, haisi oudolle... Ensin en tajunnut, että se haju tuleekin nenästäni!

Uusimmat

Suosituimmat