Rakastan Helsinkiä!

Vierailija

Olen joskus täällä mammapalstalla lukenut kommentteja, että pysykää te landet siellä landella.

Mutta: eikös se ole meidän kaikkien rakas pääkaupunki? Emmekö me landetkin saa rakastaa Helsinkiä, puhua siellä mie ja sie -kieltä ja kysellä ohjeita ja olla ihan pihalla ratikoista?

Kyselee keski-ikäinen landepaukku, joka rakastaa Helsinkiä!

Sivut

Kommentit (25)

Vierailija

Saa rakastaa, mutta ei ole pakko. Mulle Helsinki on ihan kiva kaupunki, mutta ei mikään erityinen "meidän rakas pääkaupunkimme. " En koe kuuluvani tuohon me-ryhmään. Tykkään enemmän Tukholmasta, Tallinnasta ja Pietarista... kahdessa niistä asunutkin, joten siksikin ovat henkilökohtaisesti minulle rakkaampia. Helsinki on ok läpikulkupaikka ja paikka, jossa käyn silloin tällöin työn vuoksi.

t. nykyinen maalainen

Vierailija

Helsinki on ihana kotikaupunkini. En käsitä sitä, miksi Kehä III:n ulkopuolella Helsinkiä joko vihataan tai rakastetaan. Toisille se on kuin New York - joku ihme saavuttamaton unelma, miljoonakaupunki, jossa ei "osaa olla". Ja toiset eivät kestä ylimielisiä helsinkiläisiä. Ei me helsinkiläiset käytetä aikaa miettimällä, millainen paikkakunta on joku Juva tai Jyväskylä. Miksi siis heidän pitäisi muodostaa joku viha- tai rakkaussuhde Helsinkiin?

Minä tapasin kerran naisen, jolle Helsinki oli pieni pakkomielle. Kun kerroin asuvani siellä, hän ei enää muusta osannut enää puhuakaan. Sen mielestä oli jotenkin järkyttävän hienoa ja jännittävää, että asun Helsingissä. Todella, todella outoa.

Vierailija

Minäkin. Ja olen ylpeä pääkaupungistamme.
Kaunis, siisti, täynnä kaikenlaista nähtävää/ tekemistä.

Ei ihme, että sitä muuallakin maailmalla arvostetaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Helsinki on ihana kotikaupunkini. En käsitä sitä, miksi Kehä III:n ulkopuolella Helsinkiä joko vihataan tai rakastetaan. Toisille se on kuin New York - joku ihme saavuttamaton unelma, miljoonakaupunki, jossa ei "osaa olla". Ja toiset eivät kestä ylimielisiä helsinkiläisiä. Ei me helsinkiläiset käytetä aikaa miettimällä, millainen paikkakunta on joku Juva tai Jyväskylä. Miksi siis heidän pitäisi muodostaa joku viha- tai rakkaussuhde Helsinkiin?

Minä tapasin kerran naisen, jolle Helsinki oli pieni pakkomielle. Kun kerroin asuvani siellä, hän ei enää muusta osannut enää puhuakaan. Sen mielestä oli jotenkin järkyttävän hienoa ja jännittävää, että asun Helsingissä. Todella, todella outoa.

Eikö tuolla joku maalainen juuri kirjoittanut, että hänestä Helsinkin on "ihan kiva". 

Vierailija

Juu, Helsinki on kiva. Itse ajattelin pitkään, että muutan sinne heti valmistuttuani, siellä kun olen ollut aina onnellinen, opiskelukaupungissani en koskaan. Muutamia viikkoja sitten aloin miettiä, miksi odottaisin niinkään pitkään. Neljä viisi vuotta kun on suhteellisen pitkä aika olla onneton. Miettimisen tuloksena päätin, että haen kevään yhteishaussa nykyistä opiskelupaikkaani vastaavaan koulutukseen pääkaupunkiin. Mikäli minut hyväksytään, kesällä tai viimeistään syksyllä edessä on muutto. Toivottavasti kaikki menee hyvin :)

Vierailija

Helsinki oli vielä pari vuotta sitten kiva, mutta liikaa lieveilmiöitä ja pöhinää. Muutin pois vuosi sitten kun en enää uskaltanut käydä yksin iltalenkillä. Nykyään onnellisesti turkulainen ❤

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minä en enää.

Täällä on surkeat lapsiperheiden palvelut.

Miten tuo näyttäytyy siellä?
Millaisista palveluista on pulaa?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en enää.

Täällä on surkeat lapsiperheiden palvelut.

Miten tuo näyttäytyy siellä?
Millaisista palveluista on pulaa?

Kaikki terveyspalvelut, hammashuolto, luokattoman huonoja. Oionnat maksoimme itse, koska jono.

koulut homeessa ja jatkuvissa kouluverkkotarkasteluissa, ei kirjoja eikä koneita.

Leikkipuistot on hienoja mutta siinäpä se sitten onkin.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat