miksi monille yhdys sanat on niin vaikeita?

Vierailija

Kirjoitetaan aika ero, yksin huoltaja, kuukausi palkka jne.

Kommentit (11)

Vierailija

Jos kirjoitan nopeasti koneella, niin jostain syystä se väli usein tulee sinne, vaikka sitten kun luen tekstin, niin huomaan kyllä ne tekemäni yhdys sana virheet.

Vierailija

Ihmiset eivät ole käyneet tarpeeksi kouluja, ovat ns. yksinkertaisemmalla tasolla ajattelussaan, eivät ole käyneet lukiota. Kuten monessa muussakin asiassa, osa suoriutuu heikommin.

Vierailija

Hei, tämä on ikuisuusaihe. 

Koska olen jo keski-ikäinen, olen hyväksynyt tämän tosiasian. Kaikki ihmiset eivät ole kielellisesti lahjakkaita, vaikka muilla alueilla olisivatkin. Hyvänen aika, lahjakkuutta on niin monenlaista, esimerkiksi matemaattista. Ja olettekos nähneet koskaan kunnon insinööriä tai kirvesmiestä työssään: siinä ei yhdyssanoja mietitä , kun miehen pitää tehdä se, mitä miehen pitää tehdä.

Tai lähihoitajaa, joka sivelee lämmöllä Mobilaattia vanhuksen selkään. 

Ennen halveksin ja vähättelin, en enää. Olen tullut järkiini. Minä en muista mitään fysiikasta ja kemiasta, en toisen asteen yhtälöistäkään. Ja jollekin muulle nuokin asiat ovat itsestäänselvyys.

Antakaa jo olla!

Vierailija

6, itse olen osannu yhdyssanat ala-asteelta asti ja lukion käymisellä ei ole mitään tekemistä asian kanssa. Voi käyttää ihan puhdasta järjeä että mikä tulee yhteen ja mikä ei.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
6, itse olen osannu yhdyssanat ala-asteelta asti ja lukion käymisellä ei ole mitään tekemistä asian kanssa. Voi käyttää ihan puhdasta järjeä että mikä tulee yhteen ja mikä ei.
Elä

Vierailija

Yhtä huonosti niitä on aina osattu, nykyään ne virheet tulee vain paremmin esiin, kun jokainen kirjoittelee julkisesti, osasi tai ei. Eihän sitä ennen tiennyt kuka osasi ja kuka ei.

Uusimmat

Suosituimmat