Varastetun pyörän löytäminen

Vierailija

Tänään kävellessäni kotikatuani, bongasin noin 3 kk sitten varastetun pyöräni erään kerrostalon läheltä. Pyörä ei ollut lukossa, ja näki, ettei sitä oltu käytetty pitkään aikaan, sillä se oli aivan lumen peitossa. Otin pyöräni mukaani (varmasti oma pyöräni, sillä runkonumero oikea ja kaikki muutkin pienet tuntomerkit täsmäsivät, esim. soittokello rikki, toinen rengas erilainen kuin toinen yms.). Tajusin, että poliisit olisi kai pitänyt soittaa paikalle, mutta nyt on jo myöhäistä. Lisäksi uuden "omistajan" paikantaminen olisi ollut vaikeaa, sillä pyörä ei ollut selkeästi kenenkään pihassa. Voinko/pitääkö poliisille soittaa näin jälkikäteen? Tai vierailenko poliisiasemalla, vai mitä hittoa?

Kommentit (10)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Häh? Toit oman pyöräsi kotiin paikasta johon se sulla kerran unohtui. Ei ole poliisiasia.

Pyörä varastettiin mun kotipihasta, ja löytyi nyt siis muutaman talon päästä. Rikosilmoitus tehty. ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häh? Toit oman pyöräsi kotiin paikasta johon se sulla kerran unohtui. Ei ole poliisiasia.

Pyörä varastettiin mun kotipihasta, ja löytyi nyt siis muutaman talon päästä. Rikosilmoitus tehty. ap

Ilmoitat sinne poliisilaitokselle, että pyöräsi löytyi.

Vierailija

Ilmoita poliisilaitokselle, että pyörä löytyi. Muuten saattaa pahimmassa tapauksessa käydä niin, että poliisi bongaa käytössäsi olevan pyörän jossain, huomaa sen vastaavan varastetuksi ilmoitetun pyörän tuntomerkkejä ja ottaa pyöräsi talteen. Ei tämä tietenkään kovin todennäköistä ole, mutta periaatteessa kuitenkin mahdollista.

Vierailija

Minun tontilleni taas on ilmestynyt polkupyörän raato josta en tiedä kuka sen omistaa, poliisia en haluaisi vaivata, heillä on hommia tarpeeksi Hennalassa. Huomasin romun viime suuskuussa eikä sitä näytä kukaan kaivanneen eikä sille minullakaan ole käyttöä. Jos nostan sen muina miehinä kyytiini ja vien romulavalle niin syyllistynkö johonkin?

Vierailija

Ei muuta kun pyöriin elektroniset jäljittimet, niin silloin varastettu pyörä löytyy nopeasti, kun jäljitin ilmoittaa heti sijainnin.

Vierailija

Itse löysin varastetun pyöräni lukittuna uudella lukolla, alkuperäinen kiinteä lukko oli sahattu poikki.

Soitin poliisille ja hän tarkisti tekemästäni varkausilmoituksesta runkonumeron täsmäävän. Olisin saanut viedä pyörän suoraan kotiin. Vein pyörän kuitenkin pariksi viikoksi poliisin suojiin, toiveissa että joku olisi yrittänyt hakea sen pois :D

No ei ollut hakenut, kun itse hain pyörän poliisi ystävällisesti leikkasi varkaan vaijerilukon poikki.

Vierailija

Minulta oli joskus reissussa ollessani varastettu pyörä ja jätetty linja-auto pysäkille, ei tuo niin edes haitannut kun kotiin tullessa jäin samalle pysäkille ja pääsin pyörällä kotiin :D

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minulta oli joskus reissussa ollessani varastettu pyörä ja jätetty linja-auto pysäkille, ei tuo niin edes haitannut kun kotiin tullessa jäin samalle pysäkille ja pääsin pyörällä kotiin :D

Tästä tuli hyvä mieli. Onni  onnettomuudessa.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat