Miksi takka ei syty kovalla pakkasella?

Vierailija

Hermot menee ūüė®ūüė®ūüė® Takka yleens√§ syttyy aina hyvin, mutta n√§ill√§ kovilla pakkasilla ei sitten mill√§√§n. Puut on tuotu eilen sis√§lle, kaikki luukut on auki, kaikki on kuten ennenkin, mutta ei syty. Heit√§n seuraavaksi bensaa per√§√§n.
Missä vika? Kertokaa joku viisas se minulle.

Kommentit (14)

Vierailija

Pakkasella on kovempi veto, saatta olla jopa niin kova, että haittaa syttymistä. Lisää paperia peliin ja voit varovasti kokella laittaa peltiä pienemmälle.

Vierailija

Ilmanpaine ja kylmä hormi. Kannattaa hankkia vaikka spriikeitin ja marinolia, sitä kun polttaa keittimessä satsin niin puutkin syttyvät helpommin. Samalla ilman virtaus alkaa mennä takan syttymiselle otollisempaan suuntaan. Keitin siis takkaan ja luukku kiinni.

pohjmies

Vierailija kirjoitti:
Hermot menee ūüė®ūüė®ūüė® Takka yleens√§ syttyy aina hyvin, mutta n√§ill√§ kovilla pakkasilla ei sitten mill√§√§n. Puut on tuotu eilen sis√§lle, kaikki luukut on auki, kaikki on kuten ennenkin, mutta ei syty. Heit√§n seuraavaksi bensaa per√§√§n.
Missä vika? Kertokaa joku viisas se minulle.
  Onko ollut liian kauan lämmittämättä?    Silloin voi olla ns, höyrylukko. Alkaa toimimaan kun laittaa pikkutulen "nuohousluukusta" , minä olen käyttänyt kuumailmapuhallinta.   Tai voi se tukankuivaajalla suurimmalla lämmöllä aueta, kun 5-10 min puhalluttaa.

Vierailija

Yritä polttaa sanomalehtiä reilusti ensin, niin että syntyy ylösvirtaus. Kylmässä hormissa näin ei helposti tapahdu. Ehkä kannattaa pitää aluksi ovea auki ulos asti, jos mahdollista. Ilma kiertää silloin paremmin.

Vierailija

Täällä sama ongelma. Kahteen kertaan joutuu sytyttämään. Ekalla kerralla palaa pelkät sytykkeet, mutta toisella yrityksellä syttyy myös puut. Lämpimämmillä keleillä tätä ongelmaa ei ole.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Täällä sama ongelma. Kahteen kertaan joutuu sytyttämään. Ekalla kerralla palaa pelkät sytykkeet, mutta toisella yrityksellä syttyy myös puut. Lämpimämmillä keleillä tätä ongelmaa ei ole.

Se on se mini-ilmasto. Kylmä tulee niin kovana hönkänä alas, että ilma kulkee voimakkaammin just väärään suuntaan. Esilämmitys tai paremmat sytöt. Paperilla voi saada nokipalon hormissa aikaan, ei suositella.

Vierailija

Yrittääkö joku vielä sytyttää pesiä ilman sytytyspusseja?

En luopuisi niistä mistään hinnasta,jos puut on kuivia niin syttyy 100% varmuudella ja aikaa menee se muutamama sekunti.

Vierailija

Syttyi viimein. Nyt saa sitten valvoa kaksi tuntia pidempään, että saa laittaa luukut kiinni. Stana! ! Näinä hetkinä tulee ikävä sitä, että olisi mies hoitamassa joitain hommia.

Uusimmat

Suosituimmat