Syy, miksi vastustan yhteiskunnan tuilla elämistä

Vierailija

Katsotaanpa kuohuttaako tämä usein puhuttu aihe jälleen kerran tunteita tällä palstalla, mutta minä kuitenkin vastustan yhteiskunnan tuilla elämistä ja olen sitä mieltä, että ihmisen tulee ansaita elantonsa työnteolla. Totta kai perustelen väitteeni. Perusteluni on se, että yhteiskunta ei yksinkertaisesti toimi siten, että toiset ansaitsevat ja maksavat verorahoja ja toiset käyttävät niitä tekemättä mitään niiden eteen tai tuottamatta verorahoja yhteiskunnan rakentamiseen ja ylläpitämiseen.

Sivut

Kommentit (31)

Vierailija

Mitäs jos puolitettaisiin työaika? Jatkossa jokainen tekisi töitä vain 4h jolloin työtä riittäisi jokaiselle.

Vierailija

Niinhän se on, mutta mä vaan en saanut töitä, vaikka hain ja hain. Nykyään opiskelen lääkäriksi, jo opiskeluaikana pääsee hyvin tienaamaan joten enköhän mä tule vielä maksamaan yhteiskunnalle takaisin ne rahat jotka silloin 19veenä sain toimeentulotukena. Enkä aio tehdä niinkuin Laura Räty verokikkailuineen.

Vierailija

Kyllähän se tukien lakkautus sopii. Ensin vaan säädellään syntyvyys ja maahanmuutto sopivalle tasolle ja katsotaan ettei ole enemmän työttömiä kuin avoimia työpaikkoja. Voihan siihen tietysti kotvanen vierähtää ennen kuin saadaan väestöä tarpeeksi pieneksi, tai työpaikkojen määrää riittävän suureksi. Tällä hetkellä tarvittaisiin noin 600 000++ uutta työpaikkaa ennen kuin voitaisiin lakkauttaa tukia. Niin kauan kuin niitä töitä ei ole joka tapauksessa tarjota, niin ihan sama se on vaikka olisi ne työttömät miten motivoituneita tahansa.

Vierailija

Minäkin vastustan yhteiskunnan tuilla ns. "lorvimista" ja kotona makuilua, mutta miten erotat työhalukkaat työttömät näistä kotona lorvijoista joita ei kiinnosta kuin pleikkarin pelaaminen? Siinä tulee se dilemma. Totuushan on se, että töitä ei vain yksinkertaisesti löydy jokaiselle töihin haluavalle. 

Vierailija

Ja nyt kun vielä ratkaistaisiin se yhtälö, miten nämä massat "yhteiskunnan loisia" pääsisivät ihan itse tienaamaan rahansa - ja samalla voitaisiin ideoida lisätunteja myös heille, jotka joutuvat pienen palkkansa lisäksi hakemaan yhteiskunnan tukia. Olisko ideoita?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mitäs jos puolitettaisiin työaika? Jatkossa jokainen tekisi töitä vain 4h jolloin työtä riittäisi jokaiselle.

Palkan toki saa kahdeksalta tunnilta? Vai meinaatko että esim. ruuan hinta tipahtaisi alas myös?

Vierailija

Mitenhän nämä tukien vastustajat suhtautuisivat tuohon että kaikki työt puolitettaisiin jotta kaikki saataisiin töihin. Innosta hihkuen, kun entinen kolmen tonnin palkka olisikin 1500? Yhtä absurdi ajatus kuin tukien lakkauttaminenkin. Jos yhtään yhteiskuntapolitiiklaa ja historiaa tunnet, niin tietänet mitä olemattomasta sosiaaliturvasta seuraa. Itse en ainakaan sellaisessa valtiossa haluaisi elää, joten mielelläni maksan veroni.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ja nyt kun vielä ratkaistaisiin se yhtälö, miten nämä massat "yhteiskunnan loisia" pääsisivät ihan itse tienaamaan rahansa - ja samalla voitaisiin ideoida lisätunteja myös heille, jotka joutuvat pienen palkkansa lisäksi hakemaan yhteiskunnan tukia. Olisko ideoita?

No esimerkiksi maatalousloiset voisivat kehittää tuottavaa toimintaa niille nykyiselle 6 lomakuukadellensa ja kehittää toimintansa kannattavaksi. Tai sitten voisivat mennä oikeisiin töihin, niillä noille loisille menevillä 6 miljardilla eurolla vuodessa voitaisiin varmaan erilaista yrittäjyyttä oikeasti tukea aika paljonkin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

No esimerkiksi maatalousloiset voisivat kehittää tuottavaa toimintaa niille nykyiselle 6 lomakuukadellensa ja kehittää toimintansa kannattavaksi. Tai sitten voisivat mennä oikeisiin töihin, niillä noille loisille menevillä 6 miljardilla eurolla vuodessa voitaisiin varmaan erilaista yrittäjyyttä oikeasti tukea aika paljonkin.

Ja sitten vielä niitä realistisia ratkaisuja kehiin... :D

Keskustelu jatkukoon

Olisitko ap samaa mieltä vielä siinä vaiheessa, kun työttömät alkaisivat ryöstellä ja luultavasti samalla pahoinpidellä ihmisiä elossa pysymisen vuoksi? En usko, että Suomessa riittäisi ikinä poliisien resurssi tätä pysäyttämään, vaikka 100-kertaiseksi kasvatettaisiin poliisivoimat.

Totuus on kuitenkin se, että kaikille ei riitä työtä. Ihminenkin osaa olla varsin ilkeä eläin siinä vaiheessa, kun vaihtoehdot ovat eloon jääminen (+ jälkeläisten eloonjäämisen turvaaminen) lakia rikkomalla tai kuoleminen nälkään/kylmään. 

Siihen, onko tukien määrä nyt sopivalla tasolla en ota kantaa, mutta tukien totaalinen alasajo vielä lyhyessä ajassa toisi tilalle vain kaaoksen. Ison sellaisen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Palkan toki saa kahdeksalta tunnilta? Vai meinaatko että esim. ruuan hinta tipahtaisi alas myös?

Niin, mitähän hyötyä tästä varsinaisesti olisi, kun ne puolityöaikaiset sitten hakevat niitä parjattuja yhteiskunnan tukia, vaikka vaikutuksen piti olla vetää tukiluukuista väkeä pois. :) 

Vierailija

Minulla on kaksi ammattia, molemmilla aloilla ulkomainen työvoima kukoistaa nykyään, työkkäri yrittää minua pistää johkin heidän kurssilleen. En aio mennä kun ammatit löytyy jo, mielummin elän pienellä työttömyyspvrahalla ja lähetän työhakemuksia.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat