Eronnut! Minkä neuvon antaisit nuorelle itsellesi?

Vierailija

näin jälkviisaana kaksi kysymystä siihen aikaan, kun teit päätöstä sitoutumisesta ta eli avioliitossa:
1- mikä miehen huono piirre tai käytö sinun olisi pitänyt huomioida jo ennen sitoutumista? Jotta et olisi kärsinyt samasta asiasta avioliitossa.
2 - mitä itse olisit voinu tehdä liitossa toisin? Minkä asian suhteen itse olisit voinut tsempata?

Itse olin naimisissa liki 20 vuotta ja
1- en silloin ymmärtänyt, että kriittinen ja perfektionistinen elämänasenne tulee kohdistumaan myös minuun. Mies ei myöskään ollut unelmieni mies, eli en alussakaan katsonut häntä ylöspäin.
2- mies valitti erossa, etten arvostanut häntä tarpeeksi. Vaikka en koskaan kritisoinut enkä nalkuttanut, oli mies oikeassa. En kyllä osaa sanoa miten minun olisi pitänyt osoittaa arvostusta, jota ei minussa ollut.

Kommentit (6)

Vierailija

1. miehen holtiton rahankäyttö, kulutusluotot. ikuinen teini, joka odottaa että asiat tehdään hänen puolestaan. jos ei äiti tee niin puoliso sitten.

2. ehkä olisi kannattanut vain hankkia lapset tän miehen kanssa, mutta ei koskaan muuttaa yhteen asumaan.

Vierailija

-Älä vastaa "kyllä" vain siksi, ettet halua loukata miestä (minua on kosittu viidesti). Usko intuitioon; tiedät kyllä sen oikean tunteen. Lakkaa ihastumasta juoppoihin, lääkeriippuvaisiin, äitikompleksisiin, väkivaltaisiin ongelmatapauksiin. "Parhaassa" tapauksessa kaikkia edellämainittuja.

-Se ei vaihtamalla parane, ainakaan tuolla linjalla. Kiinnitä enemmän huomiota toisen yrityksiin, vaikka se olisi jotain pientä, tyyliin hän siivosi. Älä ota toista itsestäänselvyytenä.

Vierailija

1. Olisi pitänyt ymmärtää, että jos jokin vaikuttaa liian hyvältä ollakseen totta, se tuskin on totta. Mies oli siis aluksi aivan täydellisen ihana ja kaikki kauppasivat häntä minulle myös noilla sanoilla. Arki ja kotiolot olivatkin kaukana hänen julkisesta kuvastaan.

2. Olisi pitänyt ottaa enemmän tilaa ja aikaa itselle. Keskityin liikaa kotiin ja miehen miellyttämiseen (mikä oli loputon ja mahdoton tehtävä) ja lopulta hän näki minut enää sinä mitä puolisostaan halusikin: äitinä joka hoiti kodin ja oli häntä aina odottamassa reissuiltaan.

Uusimmat

Suosituimmat