Vihaan talvea, vihaan vihaan

Vierailija

Ja pakkasta
Ja lunta
Ja kylmää

Tulisipa lämmintä ja helteet.

Sivut

Kommentit (47)

Vierailija

Minä tykkään talvesta.

Hangesta.

Kylmästä.

Jääkukista.

Hengitykseni jäljestä tähtitaivasta vasten.

Kestäisipä tämä toukokuulle asti.

Vierailija

Kaunistahan siellä on. Kuulaat pastellinväriset taivaat, ihanat auringonousut ja -laskut, raikas ilma ja valkeus. Hauska on seurailla takapihalla tai metsässä eläinten jälkiä. En ole koskaan kettua esim. pihallani nähnyt, mutta jäljistä hangessa tiedän että Repolainen lähettyvillä hiippailee talvisin.

Jos ilmasto tästä lämpenee, tämä voi pian olla harvinaista herkkua. Vanhoina mummeleina sitten kerromme lapsenlapsenlapsellemme lumesta ja talvesta, ja hän voi vaan ihmetellä kuin satumaailmaa, jota ei koskaan tule kokemaan muuten kuin elokuvissa.

Vierailija

Niin mäkin vihaan. Ja jos mulle puhuis joku joka sanois tykkäävänsä talvesta ja pakkasesta mä varmaan löisin sitä. Ne ihmiset on meiän vihollisia.

Vierailija

Mikä tässä on niin kamalaa? Hienoa että meillä vielä on neljä vuodenaikaa. Kylmästä selviää pukeutumalla. Pimeydestä valoilla.
T: entinen talvenvihaaja jolla kesti lähes 30 vuotta tajuta että talvi on jees ja kun pukeutuu oikein niin ei tule kylmä.

Vierailija

Minä myös. Olen löytänyt untuvatakin, joka on vissiin naparetkeilijälle tarkoitettu. Se on liian kallis. Palelen!!!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Niin mäkin vihaan. Ja jos mulle puhuis joku joka sanois tykkäävänsä talvesta ja pakkasesta mä varmaan löisin sitä. Ne ihmiset on meiän vihollisia.

Millä tavalla se on sinulta pois jos joku muu tykkää talvesta? Minä inhoan kesää ja kuumuutta, mutta en valita siitä kenellekään enkä käy väittelemään asiasta kesäihmisten kanssa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mikä tässä on niin kamalaa? Hienoa että meillä vielä on neljä vuodenaikaa. Kylmästä selviää pukeutumalla. Pimeydestä valoilla.
T: entinen talvenvihaaja jolla kesti lähes 30 vuotta tajuta että talvi on jees ja kun pukeutuu oikein niin ei tule kylmä.

Pukeutumalla ei voi suojautua ihon kuivumista vastaan eikä pukeutuminen vaikuta mitenkään nivelkipuihin joita ilmenee kylmänä aikana.

Onnekseni en enää asu Suomessa, ja nyt voin nauttia talvesta (vastaa Suomen alkusyksyä).

Vierailija

Olen pahoillani että talvi on sinulle raskasta aikaa. Itse olen helmikuun lapsi ja rakastan talvea täydestä sydämestäni. Se on suosikkivuodenaikani. Pystyn ymmärtämään sen että joku kärsii kylmästä vaikka itse rakastan pakkasta. Haluan aina pakkasella ulos hengittämään ihanaa raitista ilmaa. Pidän siitä miten pakkanen nipistelee kevyesti ja hengitys höyrystyy.
Lapsena talvinen vaaleansininen oli lempivärini ja edelleen talviluonto on yksi kauneimmista asioista maailmassa. Lumi on myös ihanimpia asioita joita olen saanut kokea. Talvi on maagista aikaa.

T: Lumikuningatar

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minä rakastan, vaikka en edes käy ulkona! Voi kun talvi ja kovat pakkaset kestäisivät ikuisesti!

Just siksi on helppo rakastaa kun ei käy ulkona.

Vierailija

Minä myös. Olen löytänyt untuvatakin, joka on vissiin naparetkeilijälle tarkoitettu. Se on liian kallis. Palelen!!!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat