Mitta tuli täyteen siskon juomiseen

Vierailija

Soitteli taas humalassa ja kerjäsi sääliä. Tähän asti olen kuunnellut, hyysännnyt ja pelastanut ties mistä pulasta ja ongelmista. Nyt kovetin itseni ja ilmoitin, että voimme keskustella kun on selvänä. Aikani jaaritusta kuunneltuani ilmoitin, että voi puolestani juoda itsensä vaikka hengiltä jos siltä tuntuu.

Kommentit (14)

Vierailija

Ihan oikein. Itse raitistuneena alkoholistina voin sanoa, että se on ainoa konsti saada juoppoa tajuamaan tilansa vakavuus, että jättää sen yksin. Silloin sen on pakko tajuta missä mennään. Hyysäämisellä ja ymmärtämisellä vain pitkitetään prosessia.

Vierailija

Oikea teko vaikka pahalta varmaan tuntuukin. JOutuu oikeasti miettimään juomisensa vaikutuksia. Hyysäämällä vaan pidennät hänen päätöstään. Nyt joutuu joko hakemaan oikeasti apua JUOMISEENSA, ei vasta sen aiheuttamiin ongelmiin tai sitten juo itsensä hengiltä. Vierestä ei voi auttaa, itse on tuo päätös tehtävä ja kyllä lopettamaan pystyy jos sitä oikeasti haluaa. Keskity pitämään huolta itsestäsi ja alaikäisistä, aikuiset saa päättää miten elämänsä elävät t. raitistunut alkoholisti

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Nyt kovetin itseni ja ilmoitin, että voimme keskustella kun on selvänä.

Tähän saakka meni hyvin. Kännisen kanssa on turha keskustella. 

Vierailija

Ap jatkaa; sisko siis löi luurin korvaan tuon viimeisen lauseen jälkeen. Nyt vain pidättelen itseäni, etten laittaisi anteeksi pyyntö viestiä. Pahalta toisen hylkääminen tuntuu, mutta periksi en anna.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ap jatkaa; sisko siis löi luurin korvaan tuon viimeisen lauseen jälkeen. Nyt vain pidättelen itseäni, etten laittaisi anteeksi pyyntö viestiä. Pahalta toisen hylkääminen tuntuu, mutta periksi en anna.

Älä pidättele itseäsi, kyllä tuota viimeistä lausetta voikin jo pyytää anteeksi.

Oma isäni juo liikaa, ja olen monesti ajatellut tuota viimeistä lausetta. Ymmärrän siis jotenkin miltä sinusta tuntuu, mutta onhan tuo aika karua sanoa suoraan toiselle. Ei sinun tarvitse siskoasi olla jatkuvasti pelastamassa eikä tarvitse kuunnella kännistä valitusta, mutta ihan hirveän julmakaan ei tarvitse olla.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Aha. Toi viimonen lause oli kamala.

Oli, mutta valitettavan usein totta. Alkoholi on hitaasti mutta varmasti tappava myrkky meille jotka emme sitä osaa käyttää kohtuullisesti. Ns normaaleille ihmisille se on mainio aine. Kaikille osapuolille on parasta, että juoppo jätetään tekemään ratkaisunsa ihan itse, kukaan sitä ei hänen puolestaan voi tehdä, kukaan ei raitistu käskemällä. Raitistuminen on mahdollista vain jos juoppo ymmärtää ja tunnustaa oman tilansa. On paskapuhetta sanoa, että alkoholisti ei muka saa apua, apua saa ja vieläpä ilmaiseksi jos alkoholisti sitä itse haluaa. 

kake

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aha. Toi viimonen lause oli kamala.

Oli, mutta valitettavan usein totta. Alkoholi on hitaasti mutta varmasti tappava myrkky meille jotka emme sitä osaa käyttää kohtuullisesti. Ns normaaleille ihmisille se on mainio aine. Kaikille osapuolille on parasta, että juoppo jätetään tekemään ratkaisunsa ihan itse, kukaan sitä ei hänen puolestaan voi tehdä, kukaan ei raitistu käskemällä. Raitistuminen on mahdollista vain jos juoppo ymmärtää ja tunnustaa oman tilansa. On paskapuhetta sanoa, että alkoholisti ei muka saa apua, apua saa ja vieläpä ilmaiseksi jos alkoholisti sitä itse haluaa. 

kake

Juuri näin. Ja niin kamala kuin tuo viimeinen lause oli, muutamassa tuntemassani tapauksessa se olisi läheisillekin jo se kaikkein paras lopputulos. Vääjäämättömästi edessä, pilaten usean ihmisen elämän ennen toteutumistaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Älä pidättele itseäsi, kyllä tuota viimeistä lausetta voikin jo pyytää anteeksi.

Oma isäni juo liikaa, ja olen monesti ajatellut tuota viimeistä lausetta. Ymmärrän siis jotenkin miltä sinusta tuntuu, mutta onhan tuo aika karua sanoa suoraan toiselle. Ei sinun tarvitse siskoasi olla jatkuvasti pelastamassa eikä tarvitse kuunnella kännistä valitusta, mutta ihan hirveän julmakaan ei tarvitse olla.

Etkä pyydä mitään anteeksi. Sitähän se juoppo odottaa kun kauheeta mitå minun sisko sanoi säälikää nyt minua ei ihme että ryyppään nyyh nyyh anna rahaa en osta viinaa ois yks juttu ku pitäis maksaa velkoja ja voikko hakea täältä mitä sitten että kello on 3.31 keskiviikko yönä oisko antaa kenkiä.ä hei olen täällä Turussa niin voikko laittaa rahaa että pääsen sinne kotiin Jyväskylään....
Aloittaja: pelasta itsesi. Tiedän että sekin särkee sydämesi mutta tee se.
T. Aikuisen päihdeongelmaisen lapsen äiti

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Laita vain viesti. Voit sanoa että olet pahoillasi että olet tyly, mutta että nyt ollaan siinä pisteessä, ettet enää osaa auttaa. Sano että olet apuna ja tukena, mikäli sisko haluaa raitistua, mutta jos juominen jatkuu, tukikin loppuu.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Laita vain viesti. Voit sanoa että olet pahoillasi että olet tyly, mutta että nyt ollaan siinä pisteessä, ettet enää osaa auttaa. Sano että olet apuna ja tukena, mikäli sisko haluaa raitistua, mutta jos juominen jatkuu, tukikin loppuu.

Sekin viesti olisi ehkä parempi jättää huomiseen, muistipa soittaneensa tai ei mutta tulee ainakin ajattelemisen aihetta, että nyt ollaaan totuuden edessä ja on tehtävä päätös kumpaan suuntaan lähdetään jatkamaan, ylös vai alas. Anteeksi sinun tulee pyytää vain siinä tapauksessa jos olet kaatanut viinaa hänen kurkkuunsa

kake

Vierailija

Itse asiassa olen tänään kiitollinen heille, jotka antoivat tulla täydeltä laidalta ja antoivat minun kuulla mikä olen silloin kun olin samassa asemassa kuin siskosi nyt.

kake

Vierailija

Kaikki alkoholistit eivät ole itsesäälissä rypeviä ruikuttajia jotka syyttävät muita omista ongelmistaan.

Mä olen alkoholisti ja pyrin siihen että muut kärsivät juomisestani mahdollisimman vähän enkä todellakaan syytä ketään tästä muuta kuin itseäni.

Olen hakenut apua, ryhtiliikkeen tekeminen on ikävä kyllä vielä kesken. Kerään voimia. Kenelläkään en soita kännipuheluita jne.

Kauheaa kun joidenkin itsekkäästi käyttäytyvien alkkisten takia kaikki leimataan. Ei alkoholisti ole vain yhdenlainen ihmistyyppi.

En tässä yritä esittää pyhimystä, ja tiedän olevani pulassa, mutta koska tiedän aiheuttaneeni tämän ihan itse, koen että minun on suorastaan velvollisuus olla aiheuttamatta muille kärsimystä tällä.

Vierailija

Koveta itsesi ap! Alkoholisti juo, kunnes on pohjalla, ja niin kauan, kun joku toimii pelastajana, ei juomari päädy pohjalle. Apu vain mahdollistaa juomisen jatkamisen.

Uusimmat

Suosituimmat