KANNATAISI KAIKKIEN MENNÄ NAIMISIIN NIIN PUOLISO VOI SITTEN PERIÄ SINUN OMAISUUTESI JOS KUOLET ENSIN.

Vierailija

En ymmärrä avoliittoja ja heidän äpäriä.

Sivut

Kommentit (33)

Jaakko

ap kommentti on sinänsä järkevä, suosittelen tosin ilmaisutaidon opintoja. 

Se mitä useimmat ihmiset eivät tajua on että juridisesti avopuoliso on "ei-kukaan". Avopuoliso ei peri eikä hänellä ole muita oikeuksia. 

Näihin voi vaikuttaa testamentilla, hoitotestamentilla ja muilla juridisilla papereilla ja minimissään jokainen järkevä pistää esim yhteisen asunnon molempien nimiin. Näissä kaikissa on kuitenkin mahdollisia sudenkuoppia. 

Jos sinulla on vähänkään omaisuutta tai tuloja tai yhteisiä lapsia niin kannattaa mennä naimisiin puhtaasti juridista syistä. Tee avioehto myös tarvittaessa. Eroaminen avioliitosta on aivan yhtä "helppoa" kuin avoliitosta, todennäköisesti vielä helpompaa koska juridisesti asiat ovat selkeämpiä. Avoeron yhteydessä joutuu todennäköisesti todistamaan kuka omistaa mitäkin ja millä tavalla hankittu.

Tälläkin palstalla on useampi nainen todennut että mies ei suostu jakamaan sitä tai tätä ja ei hyväksy jakoa tai muuta vastaavaa. Se sopii miehelle oikein hyvin että nainen tulee avoliittoon koska silloin on tyhmempää mahdollista pompottaa. Avioliitossa se on vaikeampaa

Vierailija

No mä mieluummin annan lastemme periä miehen tai itseni, kumpi nyt ennemmin kupsahtaa. Mä mieheni omaisuutta mihinkään tarvi ja hän vielä vähemmän mun. Mieluummin suoraan lapsille kaikki.

Ja tavaroista: mä tiedän kyllä omani, kuititkin on tallella (ei siksi, että luulisin niitä erotilanteessa tarvitsevani, muuten vain olen kerännyt koko aikuisikäni).

Vierailija

Neloselle: Mikä on se juridinen syy, jonka takia pitäisi mennä naimisiin? En ymmärrä. Ihan juridisten syiden takia ehdottomasti EN tahdo mennä naimisiin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Lesken eläke

Katsohan ehdot. Ei sitä kukaan saa, en minä ainakaan saisi, eikä myöskään puolisoni, vaikka menisimme naimisiin. Miten tää vanha ajatus edelleen kummittelee ihmisten mielessä? Ottakaa vähän selvää asioista, jos aiotte kommentoida.

Vierailija

No, siksi mentiinkin naimisiin koska me kaksi alunperin tyhjätaskua säästettiin ja ostettiin asunto. Halusimme niin että perimme toisemme koska yhteisillä rahoilla kaikki omaisuus on hankittu.

Vierailija

Me taas tahdomme, että kummankin omaisuus menee omalle suvulle. Toiselle annetaan vain hallintaoikeus (verotuksellisesti järkevintä), ja siihen on tehty testamentti. Niin että mitenkäs tässä avioliitto päihittää avoliiton?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No, siksi mentiinkin naimisiin koska me kaksi alunperin tyhjätaskua säästettiin ja ostettiin asunto. Halusimme niin että perimme toisemme koska yhteisillä rahoilla kaikki omaisuus on hankittu.

Teillä ei sitten ole lapsia (eikä tule)?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lesken eläke

Katsohan ehdot. Ei sitä kukaan saa, en minä ainakaan saisi, eikä myöskään puolisoni, vaikka menisimme naimisiin. Miten tää vanha ajatus edelleen kummittelee ihmisten mielessä? Ottakaa vähän selvää asioista, jos aiotte kommentoida.

Ainakin minun äitini saa leskeneläkettä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat