Jättäisitkö 13 ja 14 vuotiaat yksin yöksi?

Vierailija

Uskaltaisitko jättää 13 ja 14 vuotiaat kahdestaan yksin kotiin illaksi ja yöksi ja lähtisit itse istumaan iltaa ravintolaan?

Sivut

Kommentit (32)

Vierailija

No miksen? Itse olen 15-vuotiaana tullu parhaillaan viideltä aamuyöllä kotia, niin miksei 14 pärjäisi yksin tai kaksin.

Vierailija

En jättäisi.

Olen ollut yksinhuoltaja, menokenkää vipatti monta kertaa, mutta en jättänyt. Tosin nuorin tyttäreni oli aika pelokaskin. 

Älä jätä. Tuon ikäisiä voi oikeasti pelottaa tai voi tulla riitaa tai nahistelua. Ja ikävä.  

Vierailija

Minulla on kaksossisko ja olimme 12-vuotiaasta alkaen välillä öitä kaksin kotona. Ihan hyvin pärjäsimme, katsoimme yhdessä leffaa ja söimme karkkia.

Vierailija

Riippuu vähän lapsistakin. Jos ei ole mitään hölmöilyjä ole ollut niin jättäisin. Muussa tapauksessa en. Itse olin tuon ikäisenä jo viikonloppujakin yksin kotona ja vanhemmat mökillä.

Vierailija

Minä ainakin halusin jäädä tuossa iässä yksin kotiin ja silloin tällöin sain jäädäkin. Ei siis tarvinnut aina lähteä mökille tmv. Yleensä paras kaverini tuli myös meille yöksi noina kertoina ja kaapit oli täynnä herkkuja ja pelattiin Nintendoa. Pari kertaa pidimme salaa kotibileet.
Omat lapset ei ole ihan vielä teini-iässä mutta voisin jättää illaksi kotiin.
Yöksi en jättäisi ja syynä se että tiedän mitä teinit voi päähänsä saada.
Kyllähän tuon ikäisiä voisi pyytää lapsenvahdiksikin. Ainakin lyhyeksi aikaa. Itsekin olen naapurin lapsia vahtinut tuon ikäisenä ja saanut taskurahaa.
Ei ole enää pikkulapsia 14- ja 15 vuotiaat.

Vierailija

Minun lapset ovat nyt 13 ja 16 vuotiaat ja noin puoli vuotta sitten aloin jättämään heitä keskenään kotiin ilta-, ja yövuorojeni ajaksi. Sitä ennen ei tullut kuuloonkaan, koska tappelivat pienestäkin. Uskon että tämä on yksilöllistä. 

Vierailija

Kysypä lapsiltasi pärjäävätkö he illan keskenään. Itse kyllä tuon ikäisenä olin jopa viikon yksin kotona eikä mitään ongelmaa ollut.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat