Vegaaniongelma

Vierailija

Pitäisi olla tarjolal sitä, tätä ja tuota ja ei saa olla gluteiinia yms yms yms lista jatkuu. Pitäisikö vain suosiolla jättää kutsumatta, ettei ainakaan pilaa muiden bileitä?

Kommentit (15)

Vierailija

Itse ainakin erityisruokavalioisena toisin omat evääni josta riittää muillekin jos haluavat, sitäkin lienee voi ehdottaa. Ei ne tahallaan yritä olla ongelma.

Vierailija

Ilmoita että pystyt tarjoamaan listalta asiat "x" (jos pystyt mitään) ja pyydät tuomaan loput itse. Monia vegaanisia tuotteita saa kyllä ihan kaupastakin jo, gluteenittomuus ja muut lisävaatimukset tietysti vaikeuttavat asiaa... Tsekkaa vegaanituotteet.net?

Vierailija

Tee ruokaisa perunasalaatti tyyliin perunoita, kikherneitä (säilyke), vihreitä papuja (pakaste, jonka kiuhautat ja lisäät valmiiseen salaattiin), kastike oliiviöljyä ja sitruunan mehua (voit marinoida kikherneet: valkosipuli, öljy, sitruunamehu, mustapippuri). Vegaani syö pääruokana ja muut lihan lisukkeena. 

Vierailija

Itse en ole enää vuosiin muutamaa vegaanituttuani juhliin kutsunut, siis sellaisiin joissa on jonkinlaista ruokatarjoilua. Pääsee helpommalla.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Itse ainakin erityisruokavalioisena toisin omat evääni josta riittää muillekin jos haluavat, sitäkin lienee voi ehdottaa. Ei ne tahallaan yritä olla ongelma.

"lienee voi ehdottaa"
o.O

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tee ruokaisa perunasalaatti tyyliin perunoita, kikherneitä (säilyke), vihreitä papuja (pakaste, jonka kiuhautat ja lisäät valmiiseen salaattiin), kastike oliiviöljyä ja sitruunan mehua (voit marinoida kikherneet: valkosipuli, öljy, sitruunamehu, mustapippuri). Vegaani syö pääruokana ja muut lihan lisukkeena. 

Mun mielestä tämä on aika pätevä ehdotus. Kyllä mä ainakin toisin omat soijanakkini lisäks jos tarve olis proteiinin kannalta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Johan vitsin murjaisit!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Hei katsokaa mua, olen vegaani, toin omat eväät jotka ovat ainoaa oikeaa ruokaa, kaikki muu on eettisesti väärin

Jaaha, ei näköjään omat eväätkään kelpaa sekasyöjälle. Aina pitää valittaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Pitää aika torvelo olla jos et osaa tollasta tarjota.... Tai oikeestaan mitä vaivaa on jostain kasviksista ja hummuksesta?

Ilmeisesti minä sitten olen tekniikan tohtorin tutkinnostani huolimatta torvelo, mutta kyllä minulle jo kasvissyöjän kutsuminen ruokavieraaksi aiheuttaa monen tunnin pähkäilyn. Ihan oikeasti selailen monta tuntia reseptejä eri nettisivuilta, mutta en meinaa löytää mitään järkevää tarjottavaa. Kasvikset ja hummus ovat mielestäni hyvä lisuke, ei mikään pääruoka.

Vegaania ei ole meille vielä onneksi koskaan tullut kylään. Siinä vaiheessa tulisikin jo itku tarjottavia suunnitellessa.

Mainittakoon, että minulla ei ole mitään vaikeuksia keksiä tarjottavia esim. keliaakikoille, laktoosi-intolerantikoille tai moniallergiselle ystävälleni, jonka allergialistalla on ainakin 30 eri ruoka-ainetta.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat