Banaani ei ole laihduttajan ruokaa

Vierailija

paljon hiilareita

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

Taas verrattuna mihin? suklaarasiaan, pizzaan?

Ei suomalaiset ole lihonnu hedelmiä syömällä :)

Banaanissa kalsiumia ym.

Vierailija

Jos liikut laihduttamisen ohessa, niin banaani todellakin on ok. En ymmärrä tätä hiilihydraattikammoa. Jos lenkkeilee /urheilee niin niitä tarvitsee, jotta jaksaa. Karppaaminen ynnä muu älyttömyys on tietenkin erikseen.

Vierailija

"YY APUA HEDELMISSÄ ON LIIKAA HIILAREITA JA SOKEREITA SNIF YY"

Nimeä yksikin ihminen joka on saanut diabeteksen syömällä hedelmää. Itse en tiedä. Tiedän toki ihmisiä jotka ovat useita vuosia vetäneet pikaruokaa, tyydyttyneitä rasvoja, leivoksia, limsaa, sipsejä jne useita vuosia ja saaneet siitä diabeteksen. 

Banaaneissa on kaliumia, vitamiineja ja sitäpaitsi hiilihydraatit eivät ole pahaksi. Jos haluat olla terveellinen, vähemmän tyydyttyneitä rasvoja, prosessoituja sokereita ja muita tyhjiä kaloreita kuten limsaa. Vältä juustoja, punaista lihaa ja maitotuotteita. 

Ihmiset tarvitsevat rasvaa, proteiinia sekä hiilihydraatteja kaikkia tasapainoisesti. Vanhempani laittoivat minut vähähiilihydraattiselle dietille lapsena, koska kärsin pahasta epilepsiasta. Se lievitti kohtauksia, mutta kärsin pahasta hormonihäiriöstä tämän seurauksena enkä kasvanut ikinä 145cm pidemmäksi. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Syön n. 4 banaania viikossa.

Viime vuoden aikana tippui 20kg. Ei ole banaaneista kiinni painon pudotus ;).

Itse pyöräilen todella paljon, joka toinen tai kolmas päivä noin 40km. Syön usein pari banskua päivässä ja muutenkin paljon hiilihydraatteja; riisiä, perunoita, muita hedelmiä, vihanneksia... Olen paremmassa kunnossa kuin ikinä. Jos karppaa, lihasmassa myös tippuu. Hiilihydraatit auttavat lihasmassan ylläpitoa yhdisteltynä rasvoihin ja proteiiniin. 

Vierailija

Kaikille ei sovi samat dieetit.

Itse en kestä hiilareita. Turpoan ja lihon.

Toiselle sopii dieetti jossa saa syödä rasvaa, kermaa, makkaraa ym.

Vierailija

Minä hölkkään 3-4 kertaa viikossa 7-10km ja treenaan 3-4 kertaa viikossa (1-1.5h/treeni). Syön myös perunaa,pastaa ja riisiä, sekä niitä banaaneja. Ja paljo kaikkea muutakin, lähinnä vähärasvaista lihaa ja kasviksia ,leipää, hedelmiä ja marjoja, puuroa ja sitä paljon parjattua rahkaakin välillä ja tarpeeksi hyviä rasvoja.
Herkkujakkin aina sillointällöin.
Lihasmassa on kasvanut hurjasti viimeisen vuoden aikana ja se paino siis tippunut 20kg. 6kg vielä siihen että painoindeksin mukaan olen normaalipainoinen, oma tavoitteeni on tiputtaa vielä n. 10kg.

T.4

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minä hölkkään 3-4 kertaa viikossa 7-10km ja treenaan 3-4 kertaa viikossa (1-1.5h/treeni). Syön myös perunaa,pastaa ja riisiä, sekä niitä banaaneja. Ja paljo kaikkea muutakin, lähinnä vähärasvaista lihaa ja kasviksia ,leipää, hedelmiä ja marjoja, puuroa ja sitä paljon parjattua rahkaakin välillä ja tarpeeksi hyviä rasvoja.
Lihasmassa on kasvanut hurjasti viimeisen vuoden aikana ja se paino siis tippunut 20kg. 6kg vielä siihen että painoindeksin mukaan olen normaalipainoinen, oma tavoitteeni on tiputtaa vielä n. 10kg.

T.4

Niin enkä ole millään dieetillä vaan tästä on tullut ihan mun normaali ruokavalio.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kuinka paljon liikut? Olet saattanut saada elimistösi sekaisin karsimalla hiilihydraatit ruokavaliosta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

T.4

Niin enkä ole millään dieetillä vaan tästä on tullut ihan mun normaali ruokavalio.

Samoin! En tosin laihduta vaan kasvatan lihasmassaa :) Juuri söin hyvällä omalla tunnolla lenkin päälle savulohta, kermaviilisoossia ja uuniperunaa. Nam 😛

Vierailija

Näin syömishäiriöisen äitinä kerron salaisuuden: omppuja voi syödä, banaaneja ei missään nimessä!

Kannattaa aloittaa päivä pilkotulla ompulla, ihan hitusen siihen voi laittaa rasvatonta jugurttia päälle. Seuraavan kerran voikin illalla syödä omppua pilkottuna, ja siihen voi laittaa sitten desin tai kaksi rasvatonta jugurttia päälle. 

Mutta seuraavana päivänä voikin syödä rasvatonta jugurttia ja laittaa omenapaloja päälle. Ja illallakin voi tehdä samanlaisen annoksen.

Banskuja ei!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
"YY APUA HEDELMISSÄ ON LIIKAA HIILAREITA JA SOKEREITA SNIF YY"

Nimeä yksikin ihminen joka on saanut diabeteksen syömällä hedelmää. Itse en tiedä. Tiedän toki ihmisiä jotka ovat useita vuosia vetäneet pikaruokaa, tyydyttyneitä rasvoja, leivoksia, limsaa, sipsejä jne useita vuosia ja saaneet siitä diabeteksen. 

Banaaneissa on kaliumia, vitamiineja ja sitäpaitsi hiilihydraatit eivät ole pahaksi. Jos haluat olla terveellinen, vähemmän tyydyttyneitä rasvoja, prosessoituja sokereita ja muita tyhjiä kaloreita kuten limsaa. Vältä juustoja, punaista lihaa ja maitotuotteita. 

Ihmiset tarvitsevat rasvaa, proteiinia sekä hiilihydraatteja kaikkia tasapainoisesti. Vanhempani laittoivat minut vähähiilihydraattiselle dietille lapsena, koska kärsin pahasta epilepsiasta. Se lievitti kohtauksia, mutta kärsin pahasta hormonihäiriöstä tämän seurauksena enkä kasvanut ikinä 145cm pidemmäksi. 

Mieti vähän mitä näppikseltä päästät.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Kuinka paljon liikut? Olet saattanut saada elimistösi sekaisin karsimalla hiilihydraatit ruokavaliosta.

Kerrotko vähän tarkemmin, miten elimistö menee sekaisin?

Vierailija

Diettaajalle ei ehkä sovi, mutta laihduttajalle kylläkin. Oman kokemuksen ja järjen mukaan ei kannata laihduttaa rajaamalla mitään tiettyä ryhmää ravintoaineita pois (esim hiilarit), koska harva pystyy elämään loppuelämäänsä ilman. Kannattaa vaan suhteuttaa esim hiilarien määrä järkeväksi muihin ruokiin nähden, sekä panostaa siihen mistä nämä hiilarit tulevat. Nopeudesta huolimatta dietit eivät tuo pysyvää tulosta, tai ainakin niitä tuloksia on huomattavasti vaikeampi pitää verrattuna tasapainoisilla terveellisillä elintavoilla saavutettuihin tuloksiin. Uskallan väittää että kukaan ei ole lihonut banaaneilla, tai että kenenkään järkevä painonpudotus olisi niitä syömällä epäonnistunut.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat