Yhteiskunnan ongelmien syyt yksilöissä ja vanhemmissa, EI hallituksessa

Vierailija

Miksi aina älähdetään, kun joku uskaltaa tuoda julki, että usein syy ihmisen vastoinkäymisiin elämässä löytyy itsestä tai vieläkin useammin vanhemmista? Mielenterveysongelmat, kouluttamattomuus, yksinhuoltajuus, köyhyys, päihdeongelmat, väkivaltaiset parisuhteet, rikollisuus jne. Eli juuri nämä yhteiskuntaa kuormittavat asiat. Miksei julkisuudessa puhuta enemmän ongelmien todellista syistä, vaan lähinnä vain ongelmien ilmenemisestä?

Sivut

Kommentit (28)

Vierailija

Hallitus voi toimillaan lievittää tai lisätä mm. vanhemmuuden ongelmien vaikutusta lapsen elämään. On totta, että monet ongelmat ovat yksilölähtöisiä, mutta asiat eivät ole niin yksioikoisia ja tehokkaalla sosiaali- ja terveyspolitiikalla niin yksilöllisiä ja kuin yhteiskuntaankin kohdistuvia haittoja voidaan lievittää. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Hallitus voi toimillaan lievittää tai lisätä mm. vanhemmuuden ongelmien vaikutusta lapsen elämään. On totta, että monet ongelmat ovat yksilölähtöisiä, mutta asiat eivät ole niin yksioikoisia ja tehokkaalla sosiaali- ja terveyspolitiikalla niin yksilöllisiä ja kuin yhteiskuntaankin kohdistuvia haittoja voidaan lievittää. 

Minusta on käsittämätöntä, miten moni vanhempi esimerkiksi kuvittelee päiväkodin ja koulun hoitavan päävastuun lasten kasvatuksesta. Vaikka maassamme on neuvolajärjestelmät ynnä muut "valvovat elimet", niin huolestuttavan heikolla tasolla on monen vanhemman ymmärrys siitä, miten kasvatetaan onnellisia ja mieleltään vakaita kansalaisia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Minusta on käsittämätöntä, miten moni vanhempi esimerkiksi kuvittelee päiväkodin ja koulun hoitavan päävastuun lasten kasvatuksesta. Vaikka maassamme on neuvolajärjestelmät ynnä muut "valvovat elimet", niin huolestuttavan heikolla tasolla on monen vanhemman ymmärrys siitä, miten kasvatetaan onnellisia ja mieleltään vakaita kansalaisia.

Mun mielestä kylläkin koulut ja päiväkodit on vastuussa lapsista sillon kun ne on siellä. Ei voi odottaa että äidit olis sielläkin paikalla. Hallitushan ne päätökset tekee eli kyllä ne on ongelmien takana. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka on syyllinen yksilön mielenterveysongelmaan?

Usein vanhemmat.

Mielisairaus on sairaus kuten syöpä. Onko syöpäkin vanhempien vika? Ja köyhyys on oire.

Vierailija

Siis itse olen vaikeasti psyykkisesti sairas. Miten minä olen syyllinen siihen, että olen sairastunut? Hoitoa e tahdo saada tässä maassa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Siis itse olen vaikeasti psyykkisesti sairas. Miten minä olen syyllinen siihen, että olen sairastunut? Hoitoa e tahdo saada tässä maassa.

Oletko tietoinen mielenterveysongelmiesi taustoista?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä kylläkin koulut ja päiväkodit on vastuussa lapsista sillon kun ne on siellä. Ei voi odottaa että äidit olis sielläkin paikalla. Hallitushan ne päätökset tekee eli kyllä ne on ongelmien takana. 

Lasten käytös koulussa heijastaa kotoa saatua perushoivaa ja kasvatusta. Hyvät kotiolot ruokkivat koulumenestystä ja hyviä sosiaalisia suhteita, huonot olot taas ongelmia ja syrjäytymisen kierrettä. Päiväkoti ja koulu itsessään eivät tee kenestäkään elämässä menestyjää tai epäonnistujaa, perusta luodaan kotona. Vanhemmilla on valtava vastuu ja se on monilta nykypäivänä päässyt unohtumaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

En ole. Ei minulla ole mitään yleisiä "mielenterveysongelmia" vaan ihan tietty spesifi sairaus.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

En ole. Ei minulla ole mitään yleisiä "mielenterveysongelmia" vaan ihan tietty spesifi sairaus.

Se, että sinulla sattuu olemaan vanhemmista mahdollisesti riippumaton psyykkinen sairaus, ei poista sitä faktaa, että hyvin suuri osa mielenterveysongelmista juontaa juurensa lapsuuden kotioloista. Ei ajauduta sivuraiteille, kiitos.

Vierailija

Samaa mieltä. Köyhyys ei millään tapaa estä vanhempia huolehtimasta lapsestaan hyvin ja kasvattamasta tätä niin, että lapsella on hyvät edellytykset pärjätä elämässään.

Kokoomuksen äänestäjä

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Köyhyys ei millään tapaa estä vanhempia huolehtimasta lapsestaan hyvin ja kasvattamasta tätä niin, että lapsella on hyvät edellytykset pärjätä elämässään.

Kokoomuksen äänestäjä

Ei köyhyys estäkään, vaan yleensä esteenä ovat köyhyyteen johtaneet asiat.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kokoomuksen äänestäjä

Ja sulla on kokemusta tästä..? 

Tiedätköhän edes, mitä on olla todella köyhä? En tarkoita hetkellistä vähävaraisuutta, tosin ei sitäkään kaikki ole kokeneet. 

Vierailija

Katsohan asiaa laajemmasta vinkkelistä, arvon aloittaja, jos vaan suinkin pystyt. Ei ole yksilön vika, että maailma  ympärillämme muuttuu. Ei ole yksilön vika, että työtä ei riitä kaikille. Hallitus voi tehdä asioiden hyväksi jotain, mutta eipä tunnu olevan halua. Pitävät huolta siitä, että yhteiset rahat valuvat heidän ja pienen eliittiporukan hyväksi.

Tämä, että oloja kurjistetaan entisestään, tuomalla tänne vaikeasti sopeutuvaa ryhmää muka halpatyövoimaksi, on yksiselitteisesti hallituksen aikaansaannosta. Ei se ole mikään selitys, että näin tekee koko Eurooppa.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat