"En usko, että Raakelin kilot enää palaavat"

Vierailija

http://www.studio55.fi/hyvinvointi/article/antti-heikkila-lahetyksessa-e...

Noh, pieleen meni kuitenkin. Mitä veikkaat – miksi Raakel lihoi entiselleen?

Kommentit (14)

Vierailija

Läskit lihovat aina takaisin. Se, että päästää itsensä läskiksi kertoo älyn ja itsekunnioituksen puuttesta.

Vierailija

Luin jostain tutkimuksesta, että paljon laihduttaneista (siis 50 kiloa tai enemmän) harvempi kuin yksi tuhannesta pystyy pitämään saavutetun painon.

Tunnen kovasti myötätuntoa Raakelia kohtaan, koska olen samanikäinen ja laihduttanut melkein yhtä paljon. Mutta ajattelin jo hänen laihduttaessaan, kun hän kertoi käyvänsä jumpassa 6 tuntia päivässä, että tuollainen ei voi jatkua loputtomiin. Ennemmin tai myöhemmin keho ei enää jaksa, ja kun joutuu pakosta lepoon loukkaantumisen tai leikkauksen takia, kilot tulevat vauhdilla takaisin.

Itsekin olen lihonut osan laihduttamistani kiloista takaisin ja olen nyt lievästi ylipainoinen. Jo näissä lukemissa pysyttely on jokapäiväistä taistelua, ja hoikkuden hinta on se että on koko ajan nälkä ja kylmä. Sitä on hyvin vaikea kestää.

Vierailija

Läskidokkarissa kerrottiin että kerran itsensä pahasti ylipainoiseksi päästäneen pitäisi syödä loppuelämänsä 25 % vähemmän kuin aina normaalipainossa pysyneen, laihtumisen jälkeen siis. Kun normaalipainossa ei saa keski-ikäinen syödä juuri mitään ja hyllyt notkuu herkkuja, niin... Minä olen koko ikäni ollut normaalipainoinen mutta tässä iässä on täyttä taistelua pitää paino samana. Elämä on jatkuvaa syömisten tarkkailua ja kieltäymystä. Tästä vielä neljäsosa pois niin huh huh.

Vierailija

Mun lihava bilsan opettajanainen sanoi 80-luvulla, että laihduttaminen on mahdotonta, koska muodostuneet rasvasolut täyttyvät aina uudelleen, kun lopettaa laihdutuksen. Oliko hän oikeassa? :O

Vierailija

Kyseistä henkilöä koskevat kommentit ovat aina hämmästyttäneet minua. Miksi minun pitäisi olla kiinnostunut jonkun täysin vieraan ihmisen painosta? Miksi ap:n pitää olla kiinnostunut täysin vieraan ihmisen painosta?

Kyseinen henkilö on taitava viulisti, suurperheen äiti ja erittäin kaunis. Toivotan hänelle hyvää ja tasapainoista elämää. :)

N

Vierailija kirjoitti:
Mun lihava bilsan opettajanainen sanoi 80-luvulla, että laihduttaminen on mahdotonta, koska muodostuneet rasvasolut täyttyvät aina uudelleen, kun lopettaa laihdutuksen. Oliko hän oikeassa? :O

Oli oikeassa. Rasvasolu ei häviä mihinkään.

Vierailija

Laihdutuskuurilla voi onnistua laihduttamaan hetkeksi paljonkin, mutta jos sen jälkeen palaa entiseen ruokavalioon, niin taatusti tulee paino takaisin. Vain koko loppuelämän kestävä elämäntapamuutos tuo pysyvän muutoksen. Kysymys kuuluukin, kuinka moni pystyy tekemään pysyvän muutoksen eikä lipsu vähitellen takaisin entiseen. Kyllä niitäkin on, jotka ovat onnistuneet ilman vatsalaukun leikkausta pudottamaan paljonkin painoa pysyvästi, mutta toisaalta on niitäkin, joille on tehty mainittu leikkaus ja jotka aluksi ovat laihtuneet runsaasti, mutta myöhemmin alkaneet kerätä laardia uudelleen ympärilleen. Takaisin vanhoihin mittoihin lihomista ei näytä estävän edes suuri julkisuuden rummutus!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kyseistä henkilöä koskevat kommentit ovat aina hämmästyttäneet minua. Miksi minun pitäisi olla kiinnostunut jonkun täysin vieraan ihmisen painosta? Miksi ap:n pitää olla kiinnostunut täysin vieraan ihmisen painosta?

Kyseinen henkilö on taitava viulisti, suurperheen äiti ja erittäin kaunis. Toivotan hänelle hyvää ja tasapainoista elämää. :)

Eikö hän itse mainostanut laihtumistaan lehdissäkin joten kai siitä nyt saa keskustella, kun ihminen itse julkistaa asian.

Vierailija

Kannattaa laihduttaa hyvin hitaasti niin tulos on pysyvämpi. Minä laihdutin kolmessa vuodessa sadasta kilosta seitsemäänkymmeneen. En usko, että minusta koskaan tulee hoikkaa, mutta nyt on kuitenkin paljon parempi olo.

Raakelista puheenollen, hämmästyn aina, kun kuulen hänen olevan viulisti. En ole koskaan missään kuullut hänen soittavan viulua. Hän on paljon julkisuudessa, mutta aina muiden asioiden tiimoilta. Tietääkö kukaan missä hän soittaa ja voiko mennä konserttiin kuuntelemaan?

Vierailija

Voisiko asiaan vaikuttaa se, että muistan lukeneeni, että Raakel on ollut isossa tekonivel- tai lonkkaleikkauksessa, joka luonnollisesti on rajoittanut liikkumista ja tuonut kipuja(?) mukanaan?

Uusimmat

Suosituimmat