Voiko myöhästelystä oppia pois

Vierailija

..jos on koko ikänsä ollut myöhästelytaipumus? Pääsen ajoissa niihin paikkoihin, joissa myöhästymistä ei kerta kaikkiaan suvaita, mutta jos on varaa olen yleensä aina myöhässä.

Sivut

Kommentit (23)

Vierailija

No, jos alat suhtautumaan muihin ihmisiin kunnioittavasti, totta kai. Jos kerran leffaan ja lennollekin ehdit. Ei myöhästely ole mikään taipumus, vaan tapa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mistä sitten on varaa myöhästellä?
Puolisoni perhe tulee aina 30-60 min myöhässä kun sovitaan kyläilystä. Ottaa pattiin.

Siis puolisoni TUTTAVAperhe :))

Vierailija

En ymmärrä miksi pitää myöhästellä, jos on sovittu joku tietty aika. Lähde aikaisemmin, varaa enemmän aikaa. Itse olen aina jopa vähän turhan paljon etuajassa, mikä ei myöskään ole mukavaa, mutta myöhästelyä en siedä. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No, jos alat suhtautumaan muihin ihmisiin kunnioittavasti, totta kai. Jos kerran leffaan ja lennollekin ehdit. Ei myöhästely ole mikään taipumus, vaan tapa.

Myöhästelen silloinkin vaikka kunnioittaisin toista ihmistä erityisen paljon. Silloin se toki nolottaa eniten. -ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä sitten on varaa myöhästellä?
Puolisoni perhe tulee aina 30-60 min myöhässä kun sovitaan kyläilystä. Ottaa pattiin.

Siis puolisoni TUTTAVAperhe :))

Varmaan minun veljeni perheineen. Joka ikinen kerta tunnin myöhässä, eikä tietenkään voi ilmoittaa. Kerran oli 45 minuuttia myöhässä ja kun soitin että ovatko kohta perillä niin olivat vasta tekemässä lähtöä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Myöhästelen silloinkin vaikka kunnioittaisin toista ihmistä erityisen paljon. Silloin se toki nolottaa eniten. -ap

Miksi myöhästyt?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Miksi myöhästyt?

Siksi kun ajattelen että vielä ehtii tehdä sitä ja tätä. Olen huono arvioimaan aikaa mikä asioihin kuluu. -ap

Vierailija

Myöhästely on ylimielisyyttä. Myöhästelijä halveksii tilaisuuden tms. järjestäjää. Myöhästelystä pois oppiminen on puhtaasti tahdon asia.

Vierailija

Noh, laitat itsesi TÄYSIN valmiiks tuntia ennen. 10 minuuttia ennen lähtöä laitat kellon soimaan, lopetat muut puuhat ja lähdet. Olet pahimmassa tapauksessa 10 min etuajassa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Miksi myöhästyt?

Siksi kun ajattelen että vielä ehtii tehdä sitä ja tätä. Olen huono arvioimaan aikaa mikä asioihin kuluu. -ap

Kuinka kummassa sinä sitten ehdit niihin tärkeisiin paikkoihin?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Miksi myöhästyt?

Kuinka kummassa sinä sitten ehdit niihin tärkeisiin paikkoihin?

Siksi kun on pakko. Tuolloin tuntuu että lähtemiseen menee koko päivä tai sitten se tapahtuu hirveässä paniikissa ja tavaroita unohtuu kiireen takia. -ap

Vierailija

Minulla myös myöhästelyongelma. En oikein tiedä mistä kiikastaa. Olen alkanut ajatella, että olen vain niin huono ihminen. Jotenkin viallinen.

Myöhästyn niistäkin paikoista mistä EI saa myöhästyä. Esim. töistä meinaan aina myöhästyä. Ei auta vaikka heräisin aiemmin - olen sitten vain hitaampi aamutoimissa ja taas tulee kiire. Sitä paitsi sama kiire tulee iltavuoroonkin mentäessä.

Kännykässä on hälytyksiä tyyliin "pese hiukset", "vaatteet päälle nyt", "lähtö 10 min kuluttua", "lähtö NYT, bussi lähtee klo 6:04" (en muista bussiaikatauluja vaikka käyttäisin samaa bussia joka päivä). Ehkä auttaisi jos pyrkisin aina olemaan puoli tuntia etuajassa jollain todella motivoivalla verukkeella, kuten että ostan eväät töihin aamulla työmatkalla - mutta silloin minulla ei olisi koskaan eväitä mukana töissä koska en koskaan ehtisi ostaa niitä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan, ettei nämä sinun "sitä ja tätä" -asiat ole oikeasti tärkeitä asioita, joita pitäisi tehdä juuri silloin.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat