Kasteletko tulitikun (joka on sytytetty) ennen kun heität roskiin?

Vierailija

Töissä nimittäin ruokiksella päätettiin työkaverin kanssa laittaa kynttilät palamaan. Sytytin ne, ja kastelin tikun ennen kun heitin roskiin. Työkaveri alko nauraan, ja itse olin ihan että mikä tässä nyt oli niin hauskaa, kuulema turhaa pestä sitä tikkua. Vaikka kerroinkin että lapsena meillä sytty roskis palamaan sen takia että tikku heitettiin sinne ilman kastelua. Että kasteletteko te tikun vai ette?

Sivut

Kommentit (30)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ja tarkennus että ensin tietty sammutan sen tikun, ja sitten varmuudeksi kastelen.
Ap

Tarkennus: niin minäkin

Vierailija

En kastele, heitän suoraan uuniin. Muualla en tikkuja käytä (paitsi mökillä, sielläkin menee aina uuniin) joten en ole koskaan moista miettinyt.

Vierailija

Juu ja moneen kertaan. Kastelen ne palaneet tuikkukynttilän kipotkin. Kaikki nauraa mun touhuille, mutta tulen kanssa ei voi olla liian varovainen. Jäi traumat, kun lapsuudessa meidän navetta paloi.

Vierailija

Kuka oikeesti edes "uskaltaa" heittää tikun kastelematta roskiin? Vaikka on puhallettu, niin tikku on lämmin, ja roskissa saattaa olla jotain paperia tms. päälimmäisenä joka sitten syttyy. Siinä kun hetken muhii niin voi alkaa kunnon roihu. Meidän naapurissa aikoinaan paloi omakotitalo syystä että nimenomaan roskis syttyi. Lähellä oli ettei koko perhe palanut samalla poroksi. :|

Vierailija

Kastele  ja jätän silti vielä tiskipöydän reunalle tms. palamattomalle alustalle ja heitän siitä vasta myöhemmin roskiin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Juu ja moneen kertaan. Kastelen ne palaneet tuikkukynttilän kipotkin. Kaikki nauraa mun touhuille, mutta tulen kanssa ei voi olla liian varovainen. Jäi traumat, kun lapsuudessa meidän navetta paloi.

Minä jätän yleensä ne tuikkukipot vähintään yön yli pöydälle jäähtymään, ja ensin täytän ne vedellä. Mutta aina kun oon tekemisissä tulen kanssa niin mieleen tulee se lapsuuden roskispalo. Musta on ihan hyvä olla ylivarovainen niinkin tuhoavan elementin kun tulen kanssa.
Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kastele  ja jätän silti vielä tiskipöydän reunalle tms. palamattomalle alustalle ja heitän siitä vasta myöhemmin roskiin.

Näin minäkin teen.

Vierailija

Käytettyjen pattereiden kanssa täytyy olla kans varovainen. Lähistöllä sytty lipasto tuleen, kun patterit oli heitetty lipastonlaatikkoon.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat