Päiväkodista tuli palautetta että lapseni pitäisi tutkia koska hän ei koskaan itke

Vierailija

Reipas 3v tyttö kyseessä. Ei itke vaikka kaatuisi naamalleen asfalttiin ja naama ruvella/veressä, ei itke kun on kuulemma haukuttu tyhmäksi, läskipossuksi, sanottu "sä en osaa mitään" siis toisten lasten toimesta. Ei itkenyt kun kävivät ryhmän kanssa pulkkamäessä ja tyttö laski puuta päin ja käsi murtui.

Onko teidän mielestänne outoa? Kotona saattaa kyllä itkeä jos vaikka ei halua mennä nukkumaan ja käsken siivoamaan leikit tai jos kiellän leikkimästä ruualla.

Terveystarkastuksien mukaan ihan terve ja kunnossa mutta päiväkodintätien mielestä keskustelussa hänessä olisi jotain vikaa kun ei siellä koskaan itke.

Sivut

Kommentit (53)

Vierailija

On kyllä todella erikoista. Kyllä aikuinenkin itkee tasan varmasti jos käsi murtuu, sehän ottaa järjettömän kipeää. Oletko itse samanlainen että pystyt olemaan itkemättä tahdonvoimalla vaikka ottaisi miten kipeää?

Vierailija

Kauheaa "huoli-puhetta" taas. Ihmeellistä, että päiväkodissa ei ymmärretä lasten erilaisuutta. "Ammattikasvattajina" luulevat olevansa äitien yläpuolella. Mutta joo, jos asia sinua todella huolettaa, niin kysy asiaa terveydenhuollon ammattilaiselta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kauheaa "huoli-puhetta" taas. Ihmeellistä, että päiväkodissa ei ymmärretä lasten erilaisuutta. "Ammattikasvattajina" luulevat olevansa äitien yläpuolella. Mutta joo, jos asia sinua todella huolettaa, niin kysy asiaa terveydenhuollon ammattilaiselta.

Lisään vielä, että toki on erikoista, että lapsi ei itkenyt esim käden murtuessa. En sitten tiedä, mitä ihmettä päiväkoti luulee asian takana olevan. Voithan kysyä joltakin lasten psykologilta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
On kyllä todella erikoista. Kyllä aikuinenkin itkee tasan varmasti jos käsi murtuu, sehän ottaa järjettömän kipeää. Oletko itse samanlainen että pystyt olemaan itkemättä tahdonvoimalla vaikka ottaisi miten kipeää?

Siis miten voit sanoa, että aikuinen itkisi jos käsi murtuisi? Tiedätkö, että ihmisillä on todella erilaisia kipukynnyksiä? Joillekin käden murtuminen ei ole sellainen kipu, että itku tulisi. Sen sijaan esim menkkakivut saattavat olla.

Vierailija

4, kyllä kotona. päiväkodissa yrittää viimeiseen saakka pärjätä itse. Tuota murtuma-juttua itsekin ihmettelin. Toki hoitajalla lastaa laitettaessa mainitsin ja hänkin kuittasi sen vain "Lapset nyt ovat niin erilaisia"

Itse olen herkempi.

Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mustuma ei välttämättä ole kipeä. Osa itkusta on aina säikähdystä ja turhautumista. Tietysti lapsi voi säikähtää niin paljon, että on hiljaa. Itselläni oli murtuma lapsena viikon ennen kuin se oli niin musta ja turvonnut, että joku uskoi. Lääkäritkin väänteli sitä ja laittoi varmuudenvuoksi kuvauksiin.

Vierailija

Voi pientä :(

Päiväkodissa kiusataan, turvallisuus on vähän sitä sun tätä...

Harkitsisin vakavasti hoitopaikan vaihtoa. Selvästi lapsi traumatisoitunut siellä.

Vierailija

Ainut outo asia tuossa oli kolme vuotiaan käden murtuminen ilman itkua.
En itsekään ole mikään itkijä, alakouluikäisenä meni vuosia ilman itkuja, mutta kun kymmenvuotiaana mursin jalkani niin itkin ainakin tunnin ja itkin kovaa.

Minä tutkituttaisin enemmänkin lapsen kivuntuntemista ja kipukynnystä jos olet itse huolissasi. Itkemättömyys luonteenpiirteena ei ole mikään ongelma.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Siis miten voit sanoa, että aikuinen itkisi jos käsi murtuisi? Tiedätkö, että ihmisillä on todella erilaisia kipukynnyksiä? Joillekin käden murtuminen ei ole sellainen kipu, että itku tulisi. Sen sijaan esim menkkakivut saattavat olla.

Multa ei ole koskaan murtunut mitään, mutta jo pelkästään se että lyö varpaan johonkin aiheuttaa sen että kyyneleet tulee silmiin, vaikka en ääneen vollotakkaan, voin vain kuvitella miltä sellainen tälli tuntuu että luu menee rikki.

Vierailija

lapsella voi olla joku fyysinen sairaus joka on heikentänyt tai vienyt tuntoaistin, siksi ei tunne kipua. Tämä voi olla syy ettei itke fysisestä kivusta. Ei ne varmaan psyykkisestä syystä sitä tarkottaneet tutkia. Vie lääkärille, tai tarkkaile itse kokeeko kipua ollenkaan.

Vierailija

no mä tekisin kyllä tutkintapyynnön noista työntekijöistä: ei ole normaalia että toiset lapset saavat siellä haukkua läskipossuksi ja tyhmäksi !!!!! Heidän pitää pystyä pitämään lapset kurissa niin, että ketään ei kiusata, se on heidän työnsä!

Myöskään ei ole normaali tapahtuma, että lapselta murtuu käsi päiväkodin pulkkamäessä! Millainen mäki, onko laskuja vahdittu jne... ei 3-vuotias osaa vielä ohjata pulkkaa kunnolla, joten mäen pitää olla turvallinen, ettei tuollaisia törmäämisriskejä ole! Idiootteja työntekijöitä!

Ehkä lapsesi ei uskalla itkeä heidän läsnäollessaan, koska he ovat noin tyhmiä ja kylmiä ihmisiä! Miten he kehtaavat edes kertoa tuollaista että toiset lapset pilkkaavat lastasi. Heidän pitää heti katkaista sellainen, ensimmäisestä pilkkasanasta poikki! 

Tee hyvä ihminen valitus kuntasi varhaiskasvatukseen ja pelasta lapsesi tuollaisesta päiväkodista!

Toki, vie myös lapsesi lääkäriin, jotta et turhaan ole huolissasi hänen terveydestään!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
4, kyllä kotona. päiväkodissa yrittää viimeiseen saakka pärjätä itse. Tuota murtuma-juttua itsekin ihmettelin. Toki hoitajalla lastaa laitettaessa mainitsin ja hänkin kuittasi sen vain "Lapset nyt ovat niin erilaisia"

Itse olen herkempi.

Ap

Mutta siis lasta kiusataan päiväkodissa? Voisiko olla, että yrittää tukahduttaa kaikki mahdolliset reaktionsa siellä, ettei saisi muiden lasten negatiivista huomiota osakseen? Onko ko. hoitopaikka teidän ainoa mahdollisuus? Mietin, että hyötyisikö lapsenne hoitopaikan vaihdosta, jos kiusaaminen nykyisessä paikasssa on ihan kroonista.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat